آموزش ارز دیجیتال

modaresanepishtaz
8 min readNov 27, 2022

--

آموزش ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال امروزه به یک موضوع بسیار داغ تبدیل شده است و افراد زیادی با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده کسب درآمد کرده اند. در این مقاله می خواهیم به طور کامل با ارزهای دیجیتال آشنا شویم و از قبل ارز دیجیتال را یاد بگیریم. در ابتدای مقاله به طور کامل به مفاهیم اولیه و دانش ارزهای رمزنگاری شده پرداخته شده است و در قسمت بعدی مقاله به آموزش کامل ارز دیجیتال و نحوه خرید و فروش و نگهداری آن پرداخته شده است.

ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم ساده ترین تعریف را از ارز دیجیتال داشته باشیم، می توان گفت که نوعی پول مجازی است که رمزگذاری شده و همچنین غیرمتمرکز است. ارزهای دیجیتال به عنوان ارزهای دیجیتال نیز شناخته می شوند. ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین پیاده سازی می شوند.

ارزهای دیجیتال توسط هیچ مقام مرکزی یا دولتی صادر نمی شوند و هیچ دولتی در مدیریت و نگهداری آنها دخالتی ندارد. امروزه بیش از 5000 ارز دیجیتال وجود دارد که محبوب ترین و شناخته شده ترین آنها بیت کوین و اتریوم هستند.

آموزش ارز دیجیتال

بلاک چین چیست؟

همانطور که گفته شد، ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. ابتدا اگر بخواهیم معنای لغوی بلاک چین را بدانیم، می توان گفت که به معنای زنجیره ای از بلوک ها است.عملکرد بلاک چین به این صورت است که اطلاعات در بلوک های جداگانه ذخیره می شود و پس از پر شدن یک بلوک، با استفاده از زنجیره به بلوک های قبلی اضافه می شود. به همین ترتیب ادامه می یابد و زنجیره ای از بلوک ها را تشکیل می دهد که به موقع به یکدیگر متصل می شوند.

اگر بخواهیم مثالی از بلاک چین بزنیم، می توانیم بگوییم که بلاک چین نوعی پایگاه داده است که روش ذخیره سازی متفاوتی در آن پایگاه داده دارد.

اکثر ارزهای دیجیتال دارای بلاک چین غیرمتمرکز هستند. اهمیت یک بلاک چین غیرمتمرکز این است که وقتی داده ها و اطلاعات وارد بلاک ها می شوند، نمی توان آنها را حذف یا ویرایش کرد و به طور دائم در بلاک چین ثبت می شود. نکته مهم این است که این اطلاعات دائمی برای همه قابل مشاهده است.

معرفی و مروری بر ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است، در واقع معروف ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال است که اولین بار توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 طراحی و ساخته شد.بیت کوین بر اساس فناوری بلاک چین و غیرمتمرکز است.

جالب است بدانید که ساتوشی ناکاموتو تنها بیست و یک میلیون واحد بیت کوین ساخته است.دلیل محدود بودن بیت کوین این است که ساتوشی قصد داشت بیت کوین را در طول زمان به عنوان دارایی بسیار کمیاب افزایش دهد.

بیت کوین یک فناوری منبع باز است. این بدان معناست که هیچ فرد یا گروهی مالک یا کنترل بیت کوین نیست. به گونه ای که کد منبع بیت کوین در دسترس همه افراد باشد و هر فرد یا گروهی می تواند این کد را بررسی کرده و حتی آن را ویرایش کرده و در بهبود و توسعه آن مشارکت کند.

بیت کوین از طریق ماینینگ یا ماینینگ به دست می آید که در ادامه با ماینینگ که یکی از راه های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است بیشتر آشنا می شویم.

معرفی و بررسی اجمالی آلت کوین ها

همانطور که گفته شد، امروزه بیش از 5000 ارز دیجیتال وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی طراحی و ساخته شده اند. ارزهای دیجیتال دیگری نیز پس از موفقیت بیت کوین طراحی و ساخته شده اند که به غیر از بیت کوین آلت کوین نامیده می شوند.

AltCoin مخفف Alternative Coin است. به طور کلی می توان گفت که در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین در یک طرف و بقیه ارزهای دیجیتال یا به عبارتی آلت کوین در طرف دیگر قرار دارند.معرفی و مروری بر معدن

اگر بخواهیم استخراج را تعریف کنیم، می توان گفت که حل مسائل پیچیده با استفاده از سخت افزار کامپیوتر است. نکته ای که باید در نظر داشت این است که استخراج با گذشت زمان دشوارتر می شود زیرا معادلات ریاضی هر روز پیچیده تر می شود و محاسبات ریاضی به سخت افزار به روز و جدیدتر نیاز دارد. یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، ماینینگ است. ناگفته نماند که راه های دیگری نیز وجود دارد که در قسمت آموزش ارز دیجیتال به آنها پرداخته شده است.

آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟

اگر بخواهیم استخراج را تعریف کنیم، می توان گفت که حل مسائل پیچیده با استفاده از سخت افزار کامپیوتر است. نکته ای که باید در نظر داشت این است که استخراج با گذشت زمان دشوارتر می شود زیرا معادلات ریاضی هر روز پیچیده تر می شود و محاسبات ریاضی به سخت افزار به روز و جدیدتر نیاز دارد. یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، ماینینگ است. ناگفته نماند که راه های دیگری نیز وجود دارد که در قسمت آموزش ارز دیجیتال به آنها پرداخته شده است.

کانال سیگنال ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال در زیر آموزش داده شده است.در این بخش مواردی مانند راه های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال مورد بحث قرار گرفت.

راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

راه های مختلفی برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از آنها ماینینگ بود که قبلا توضیح داده شد. در ادامه آموزش ارز دیجیتال به معرفی چند روش دیگر کسب درآمد از ارز دیجیتال می پردازیم با کانال سیگنال ارز دیجیتال مدرسان پیشتاز حرفه ای ترید کنید..

شما میتوانید با کانال سیگنال ارز دیجیتال مدرسان پیشتاز بیشترین سود داشته باشید

ذخیره سازی طولانی مدت ارز دیجیتال
در این قسمت از آموزش ارز دیجیتال یکی از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال ارائه شد. این روش ذخیره بلند مدت ارز دیجیتال است که به آن هلدینگ نیز می گویند.

با پولی که دارید، می توانید ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین، اتریوم و غیره را خریداری کنید. و آنها را در کیف پول شخصی خود ذخیره کنید و پس از چند سال با قیمت بالاتری بفروشید که برای شما سود خواهد داشت.

اگر بتوانید ارزهای دیجیتال را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید، می توانید سود قابل توجهی داشته باشید. نکته ای که در این روش باید به آن توجه کنید این است که این روش بلند مدت است و برای به دست آوردن سود بسیار خوب باید صبور باشید.تجارت ارز دیجیتال
یکی دیگر از راه های کسب درآمد از ارزهای رمزنگاری شده، تجارت است یا به عبارتی به آن معامله می گویند. یعنی شما معاملات PDP را با ارزهای دیجیتال انجام می دهید و سودهای کمی دریافت می کنید تا سرمایه شما کم کم افزایش یابد. برای کسب درآمد از این راه باید آموزش حرفه ای ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید و برای رسیدن به سود مستمر تمرین زیادی کرده باشید.

کسب درآمد از طریق ایردراپ
یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال که در این قسمت از آموزش ارزهای دیجیتال به آن پرداخته شده، airdrops است. شرکت‌های ارز دیجیتال قبل از ورود به بازار و ارائه ارز دیجیتال خود، برای پروژه خود سرمایه جمع‌آوری می‌کنند. این شرکت ها پیش فروش یا عرضه اولیه ارز دیجیتال را انجام می دهند. اگر می توانید ایردراپ های بسیار خوب را شناسایی کنید و روی آنها سرمایه گذاری کنیدبرای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود ابتدا باید در صرافی ایرانی ثبت نام کنید و سپس با آن صرافی احراز هویت کنید. پس از ثبت نام و احراز هویت می توانید حساب ریالی خود را شارژ کرده و ارز مورد نظر را خریداری کنید.

اگر سوالی دارید که کدام صرافی بهتر و قابل اطمینان است، می توان گفت که هیچ یک از صرافی ها در ایران مجوز قانونی خرید و فروش ارز دیجیتال را دریافت نکرده اند. قبل از کار با صرافی می توانید نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید به این صرافی اعتماد کنید.

سعی کنید قبل از کار با صرافی یک تحقیق کامل در مورد آن انجام دهید.
امنیت این صرافی را بررسی کنید.
قبل از خرید و فروش برای پشتیبانی پیام دهید و پشتیبانی این صرافی را بررسی کنید.
نحوه واریز و برداشت در این صرافی را بیاموزید.
قوانین و سوالات متداول این تبادل را حتما بخوانید.
حداقل های تبادل ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.
اگر قصد دارید ارز دیجیتال را برای مدت طولانی نگه دارید و می خواهید این ارز دیجیتال را نگه داریداگر می خواهید تجارت کنید، باید با یک صرافی خارجی ثبت نام کنید و ارز دیجیتال را در آن صرافی معامله کنید. در ادامه آموزش کریپتوکارنسی به صرافی های خارجی می پردازیم.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به ارز خارجی

در این قسمت از آموزش ارزهای دیجیتال می خواهیم به معرفی و بررسی صرافی های خارجی بپردازیم. صرافی های خارجی برای خرید، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال استفاده می شود. ابتدا باید در یکی از صرافی های خارجی ثبت نام کنید. برخی از صرافی های معتبر خارجی عبارتند از:

Binance (نیاز به احراز هویت دارد و نمی تواند بدون احراز هویت معامله کند)
کوینکس
کوکائین
تبادل خوب
برای تجارت در مبادلات خارجی باید حساب خود را با ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین بارگیری کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا استیبل کوین تتر را از طریق صرافی ایرانی خریداری کنید (تتر معروف ترین و محبوب ترین استیبل کوین است) و سپس حساب صرافی خود را با تتر شارژ کنید.

https://karimishad.com/

کیف پول ارز دیجیتال

در این قسمت از آموزش ارزهای دیجیتال به طور کامل به معرفی و بررسی کیف پول می پردازیم.برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال باید از کیف پول استفاده کنید. امروزه کیف پول های زیادی برای ارزهای دیجیتال طراحی و ساخته شده اند. معمولاً هر کیف پول از ارزهای دیجیتال خاصی پشتیبانی می کند. قبل از استفاده از هر کیف پولی، باید بررسی کنید که آیا ارز دیجیتالی که قصد ذخیره آن را دارید توسط آن کیف پول پشتیبانی می شود یا خیر.

کیف پول انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

کیف پول های سخت افزاری
برنامه های موبایل
نرم افزار دسکتاپ
وب سایت های آنلاین
کیف پول کاغذی
اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال را برای مدت طولانی ذخیره کنید، بهترین گزینه کیف پول های سخت افزاری است که به عنوان یک وسیله کوچک و قابل حمل ارائه می شوند که می توانید آن را خریداری کرده و برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.

امروزه بیشتر افراد از کیف پول هایی استفاده می کنند که در قالب نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی هستند که معروف ترین آنها عبارتند از:

به کیف پول اعتماد کنید
کیف پول اتمی
بیت پی
الکتروم
وقتی می خواهید برای اولین بار از کیف پول استفاده کنید، یک رشته 12 یا 24 کلمه ای به شما می دهد.شما باید این کلمات را یادداشت کنید و در جای امنی نگه دارید و به کسی ندهید. وقتی مشکلی برای کیف پول شما پیش آمد می توانید با این کلمات کیف پول خود را بازیابی کنید.

--

--