Xiaomi Mi 10T?

Mehmet Fatih
3 min readDec 3, 2022

--

Xiaomi markası son zamanlarda ülkemizde önemli ivme kazandı ve diğer android telefonların başarısızlıklarından sonra Apple ve Samsung markalarına Huawei’ nin Android yasağından sonra önemli bir alternatif olarak ortaya çıkmaya başladı. Ben de bu akımdan etkilenerek Huawei’ den sonra markanın kendini üst segment telefonlarla kıyasladığı Mi serisi bir telefonunu tercih ettim.

Telefonu ilk aldığımdan itibaren garip bir ses sorunu vardı ama çok önemsemedim. Alternatif bir marka olduğu ve kendini kanıtlaması zaman alacağı için ufak tefek şeyleri büyütmek istemedim. Telefon genel olarak akıyordu ama tuhaflıkları da vardı. Kamera bölümü çok kolay tozlandı. Bunlar her telefonda olabilecek ufak tefek sorunlar ve büyütmenin de doğru olmadığını düşünüyorum. Kasa ve ekran konusunda da bir soruna rastlamadım, belki de çok hor kullanmadığım içindir. Fakat telefon 1.5 yılın ardından zaman zaman kendini kapatıp açmaya başladı. Başlarda çok da önemsemedim. Android telefonların başından beri çözemediği bir sorun bu. Xiaomi nin diğerlerinden farklı olarak daha büyük bir sorunu varmış. Bu da telefon kendini yeniden başlattığında Mi yazısında takılması şansınız varsa birkaç tuş oynaması ile geçebiliyor. Bir kez bu şekilde kurtardım. Ama şansınız yoksa telefonun fabrika ayarlarına çeviriyorsunuz yada tüm verileri siliyorsunuz. Bu benim başıma aynı ay içinde iki defa oldu ve ikisinde de servise götürdüm. Tabiki tüm verilerim silindi :)

Xiaomi telefonumun servis hizmeti için Ankara Evofone tercih ettim. İşlem yapmak için çok beklemedim. Herhangi bir saygısızlık da görmedim. İlk servis işleminde yukarıda bahsettiğim tozlanma gibi sorunlar çözüldü ve yazılım güncellemesi yaptılar. Telefonu aldım kullanmaya başladım 15 gün geçti bir anda telefon kendi kendini yeniden başlattı. Bu sefer hemen telefonu o hali ile aldım ve servis görevlisine gösterdim. O da telefonu gördü ve sim kart yerinden imei numarsı felan aradı derken cihazımda koruma olmadığı için bir şekilde dene yanıl yaparak cihazı açmayı başardı ve o an hemen sil tuşuna bastım cihazı formatlayıp verdim. Diyeceksiniz ki formatlamasaydınız haklısınız ama cihazın pili çok azalmıştı ve cihazın pili bittikten sonra bu hatayı tekrar etmemesi durumunda tüm telefonum ulaşılabilir bir durumda olacaktı. Zaten servis görevlisi tüm hatayı gözleri ile görüp ona göre giriş yapmıştı. Fakat ikinci onarım sonrası cihazda hiçbir hata bulamadıklarını Xiaomi model standartlarında çalıştığını belirtmişler. Kısacası biz bunu tamir edemiyoruz diyorlar ve klasik küçük hesaplar peşinde olarak hatayı kabul etmiyorlar. Tamir edemiyecekleri bildiğim için Xiaomi global ile yazışma yaptım. (Yazışmada daha önce de 65W şarj aletleri benim dizüstü bilgisayarımı yakmıştı. Siz siz olun satış elemanının yönlendirmesi ve kutu üzerindeki bilgi ile şarj aleti almayın. Sorun yaşadığınızda kimse kabul etmiyor. Doğal olarak da orjinal markanınkini tercih etmediğiniz için suçlu siz gibi oluyorsunuz. ) Xiaomi global tam olarak bir cevap vermedi. Onlar da Evofone a attılar sorumluluğu ama bir maillerini paylaşabilirim. Hatanın kendilerinde olduğunun tam bir kabulüdür bu bana göre. Sonundaki Erase çok manidar. O zaman cihazı satarken bunu kullanım klavuzunda yada garantide belirtseydin. Cihaz bazen takılır siz 10 dakikada bir yedek alın ne olur ne olmaz.

Evofone firmasının en büyük eksiği online olarak karşınıza muhattap bulmakta zorlanıyorsunuz. Şirketin çağrı merkezinde müşteri temsilcisi gibi bir menü ile karşılaşmadım. O yüzden web sitelerindeki whatsapp üzerinden iletişim sağlamaya çalıştım. İletişim geç gerçekleşti ve firma cihazla test yaptıklarından dolayı hiçbir hataya rastlamadıklarını belirttiler. Zaten bulamayacaklarını bildiğim için Xiaomi global ile yazışmıştım. Genel olarak servis konusunda bence Huawei nin çok gerisindeler. Son tüketici ürünlerinin kalitesini ve pazar liderliğini belirleyen en önemli kısım servis kalitesidir. Bu da oldukça maliyetli bir bölümdür. Çok özveri yada çok çalışan ister. Bunu aşmanın bir yolu var mı var ama yine bütçe devreye giriyor. Kısacası Xiaomi nin bu kafa yapısı ile pazarda önemli olma şansı az gibi eğer şapkadan tavşan çıkarmazlarsa. Telefon satarsınız gelişmekte olan ülkelerde Türkiye, Hindistan gibi ama gelişmiş ülkelerde satmak marifet istiyor işte.

Telefon konusunda bir çözüm getiremediler. Şu an dışarı çıktığımda beni yarı yolda bırakabilecek bir telefon var yanımda. Şu şekilde düşünün markete gittiğimde ödeme işlemini cep telefonu üzerinden temassız yapan birisiyim. Acil bir işiniz oldu telefonu aldınız mail atıyorsunuz telefon yeniden başladı ve takıldı. Tüm verileri sileceksiniz, yeniden kuracaksınız ve işte artık yazabilirsiniz :) Komik ama gerçek. Ben de yasal olarak tüm sınırları zorlayacağım elbette.

Sonuç mu? Telefonda mı hata yoksa marka da mı bilemiyeceğim. Ama biraz arama yaptığımızda birçok insanın bu hata ile karşılaştığını ve veri silme gibi komik bir çözüm önerildiğini de göreceksiniz. Yukarıda da belirttiğim gibi şanslı kesimde yer alıyorsunuz yukarı aşağı tuşları ile geçiyorsunuz. Ama benim gibi birden fazla başınıza geliyorsa büyük sorun. 90'lı yılları hatırlattı. Fakat üst segment telefonlarında bu şekilde bir hata bence kabul edilemez. Bir daha Xiaomi mi mi mi mi mi mi ………….? (Mi de takılıyor ya :) )

--

--