İstanbul Maker Faire 2017 Notlarım

Volkan Deveci
3 min readOct 29, 2017

--

Protein Team’e bir teşekkür ile başlayayım. Tasarım Mutfağı ve Shake sunumlarıyla ben ve benim gibi bu işe kendini adamış insanları bilgilendirdikleri için…

Cumartesi günü 14:00'de Tasarım Mutfağı ekibinin sunumuna gittim. Geliştiriciyim, bir bakıma düşündüğünde senin ne işin var orada diyebilirsin. Ama bakış açını değiştirip şöyle bak; Bir arayüz geliştirici sürekli tasarımcılarla iletişim halinde kalmak zorunda, eğer bir geliştirici olarak tasarımcının dilinden iyi anlayabilirsek projelere hayat verirken iletişimi kuvvetlendirip daha akıcı bir iletişime sahip olabiliriz. Bu düşünce yapısıyla Tasarım Mutfağı ekibinin etkinliğine katıldım, ve aradığımdan daha fazla bilgiye ve insan fikrine sahip oldum. Hatta bir çok tasarımcı olmasına rağmen bazı konularda gönüllü olarak fikirlerimi dile getirdim. #1 #2

Bence Tasarım Mutfağı hem eğlenceli, hem de öğretici olmayı başarmış bir ekip.

Orçun, Tugay, Erdem, Salih, Tolga, Özgür, Seçkin ve daha nice isimle tanışmak, ellerini sıkmak ve sohbet etmenin verdiği duygu tarif edilemez bir şey idi. Bence insanların karşılıklı olarak fikir alışverişi yapabildiği bir ortam o insanın girebileceği en eğlenceli ve nitelikli ortamlardan birisi.

İkinci gün ulaşım sıkıntısı çektiğimden 14:30 gibi varabildim ve Doğukan Güven Nomak’ın sunumunu malesef kaçırdım. Ancak hemen ardından Adem İlter’in yapmış olduğu söyleşi tarzındaki Front-end Developer nedir, ne iş yapar konulu sunumu harikaydı. Bir hafta önce iyzico ofisinde katıldığım Frontend İstanbul etkinliğinde anlatılan Webpack vb. İleri düzey Frontend mimarisi hakkındaki detaylı bilgiyi burada biraz daha pekiştirdim.

Doğukan Güven Nomak’ı geldiğim ilk anda gördüğümde tam olarak bu haldeydim. Neden bilmiyorum ancak farklı bir yeri var gözüm de. Baya heyecanlandım ki, bana ‘rahat ol bir şey yok dedi’

Adem İlter sunuma başlamadan önce baktı ki katılımcılar arasında bir hayli Front-end konusunda tecrübeli insanlar var o yüzden sunumu hızlıca özetleyici tarzda ilerletip soru cevaba gitti. Sunumun ortalarında yanına Fatih Erikli katılarak komplike bir şekilde çok iyi bir soru-cevap etkinliği ortaya çıktı ve bir çok sorunun cevabını vererek bilgi paylaşımında bulundular.

Neler Öğrendim?

  1. Medium üzerinden içeriklere ağırlık vererek bir çok insanın beni daha rahat tanımalaranı sağlayabilir ve içimdeki heyecanı burada daha aktif şekilde gösterebilirim. (Özgür Korkmaz, Adem İlter)
  2. Comfort Zone içerisinde herhangi bir sonuç elde edemem. Kendimi farklı bakış açılarına sahip insanların yanına atmalıyım. Fikir alışverişinde bulunup sürekli iletişim halinde kalmalıyım ki, fikirlerim gelişsin. (Tasarım Mutfağı Ekibi)
  3. Çoğu Front-End Developer Javascript’ten önce jQuery üzerine yönelip daha sonralarda bunu fark ederek Javascript üzerine düşüp eksik noktalarını kapatmışlar. (Adem İlter, Doğukan Güven Nomak)
  4. Javascript tabanımı kuvvetlendirmek istiyorsam, canlıya çıkacak şekilde projeler hazırlamayı ve proje boyutlarını git gide büyütmeyi denemeliyim. En kötü bir REST API bularak, o rest apiden verileri js ile getirmeyi denemeliyim. (Adem İlter)
  5. Javascript Tabanımı geliştirmek içinVueJS, Vue Router, Vuex, Firebase SPA Egitim Serisi’ne gözüm kapalı direk girmek mantıklı olabilir. (Adem İlter)
  6. Github hesabımda sürekli aktif kalmalıyım, geliştirilen projeleri kontrol etmeli kodlara bakmalı ve o kodlarda geliştirebileceğim noktalara katkıda bulunmalıyım. Sonuçta insanlar boşuna açık kaynak yapmıyor ya. Sadece almak için değil, bazı projelere katkıda bulunmak içinde dahil olmalıyım. (Adem İlter)
  7. Webpack ile Gulp arasındaki farkın temelde; Gulp projeni geliştirirken senin yanında dururken Webpack’in oluşturduğu bundle düzeninin proje canlıya çıktıktan sonra bile sürekli bağlı bir şekilde çalıştığını, aynı zamanda Gulp’un sadece Task Manager, Webpack’in ise aynı zamanda sana bir modül yönetimi oluşturabileceğini öğrendim. (Adem İlter, Fatih Erikli)
  8. Shake ile kendimi geliştirebileceğim projelerde daha aktif rol oynayabilir, kendimi geliştirmemde bana fayda sağlayacak insanlarla daha çok iletişim halinde kalabilirim. (Adem İlter)
  9. Eğer ‘TALS IS CHEAP SHOW ME THE CODE’ basılı bir poşet istiyorsam, bunu sürekli aklımda tutmalı ve unutmamam gerekiyor. (Evimin Kapısı)
  10. Bilgi verilmez alınır.

#MFIST17 benim için Protein Team ve Protel’den ibaretti. Dışarda bir çok şey olsa da bana daha çok sektörümde yer alan insanların fikirleri çekici geldi.

Protein Team, Shake’te bende yerimi aldım. İlk projeyi heyecanla bekliyorum.

İyi ki varsınız.
İçerik oluşturulurken çalan parça;

--

--

Volkan Deveci

Front-end Developer at Turkish Radio Television Company