Skillet | Unleashed — Albüm İncelemesi

Melih Bertan
2 min readOct 30, 2016

--

Bir takipçimin tavsiyesi üzerine tanıştığım ve dinlemeye koyulduğum bu albümü ve grubu ilk kez dinleyen biri olarak benim gibi henüz tanışmamış müzikseverler adına hem grup hem de albüm hakkında genel bir inceleme yapacağım.

Amerika menşeili rock grubu bundan bir önceki albümleri Rise ile müthiş bir popülarite kazanmış ve 2016 yılı içinde çıkan albümleri Unleashed ile bunu bir üst noktaya taşımayı hedeflemişler. Biraz grup ve genel tarzları hakkında bir kaç bilgi vermek istiyorum size, grup 2 si dişi ikisi erkek olmak üzere 4 kişiden oluşuyor ve vokal ve bas gitarist ile ritim gitarist evli.

Diskografilerine baktığımızda bugüne kadar yayınladıkları albümlerde bir çok farklı tarzda müzik yapmışlar metal ve rock ekseninde fakat ben müzikleri için genel olarak endüstriyel rock tanımını daha uygun buluyorum. Grubun genel müzik yapısı ve planı güçlü nakaratlı-direkt sonuca giden ve elektronik altyapıların çok yoğun olarak kullanıldığı hemen ağzınıza yapışıveren melodilerden oluşan bir yapı üzerine kurulu.

Gelelim Unleashed albümüne. Albümün açılış şarkısı Feel Invincible, marş niteliğinde bir nakarata sahip ve insanı en açık ifadeyle gaza getiriyor. Grubun Frontmani John Cooper bu şarkı için ‘’tam bir kavga şarkısı’’ ifadesini kullanıyor ki sözleri itibariyle bende de o bir takım şeylere karşı durma mücadelesi hissi uyandırdı.Onun dışında Out of Hell ve Famous’ da ilk dinleyişte beni yakalayan şarkılardan.

Skillet bu albüm için grup elemanları dışında adeta all star bir kadro kurmuş, Prdüktor koltuğuna Brian Howes’u oturtmuş ve Kevin Churko gibi Ozzy Osbourne ve Five Finger Death Punch ile çalışmış müthiş bir ses mühendisini de kadrosuna dahil etmiş. Linkin Park ve Disturbed’ı yakından takip edenlerin tanıyacağı Neal Avron’da albüme katkıda bulunmuş bir diğer isim. Bütün bu elementler bir araya gelince ortaya prodüksiyon açısından dopdolu ve doyurucu bir albüm çıkmış bence.

Başta da söylediğim gibi grubu ilk defa bu albümle tanıyan biri olarak Frontman John Cooper’ın vokal performansını çok başarılı buldum. Albüm ile ilgili bir kaç olumsuz eleştirim de var, bunlardan biri albüm kapağı. Kapak bence biraz daha etkileyici olabilirdi görsel açıdan, bu şekilde bana hiçbirşey sunmuyor. Diğeri de albümü baştan sona ilk dinleyişinizde sanki albüm baştan sona kocaman tek bir şarkıymış gibi görünüyor. Bazı dinleyiciler bunu çok seviyor ama ben biraz alçalmalar yükselmeler farklı denemeler bekliyorum albüm içinde, neredeyse bütün şarkılar birbirine benziyor bu şekilde. Bir diğer eleştirim de sözler için, motivasyon ve gaz pompalayan sözlere sahip bir albüm ama biraz daha özenebilirlermiş diye düşünmeden edemiyorum.

Bu albüm için genel notum 3/5 ⭐️ ⭐️ ⭐️

--

--

Melih Bertan

Grafik tasarım ve müzik hakkında söylemler #grafiktasarım #müzik