講搵工

Anthony Li
5 min readSep 13, 2018
騎牛搵馬。圖片來源:Cantongazine

是咁的,我都大學畢業喇,咁搵工做都好應該嘅。但係,都知道我而家做住份補習社,我點搵工呢?

我自己就諗住過英國working holiday,最快12月去,七月左右先返嚟。其實就係呢個諗法戟住咗我,因為一嚟咁搞法我呢幾個月會冇錢,二嚟我咁搵工亦都唔容易。

點算好呢?其實我真係有諗過直接踎幾個月躉嘅,但係個問題係,我咁做會令我彈盡糧絕。(9/2018嘅銀行戶口結餘話俾我知,我兩個儲蓄戶口夾埋$30k,當中萬五蚊因為銀行戶口政策唔郁得,本人最慳咁使都只可以用三個月。)

咁,冇錢咪搵工囉。但係,我又唔覺我想做嘅工會俾我做兩個月嘢然後出去半年先返嚟繼續喎。所以我又只可以搵我未必好想做嘅工。

臨時工嘅話我又驚佢壓價喎。同埋都大學畢業喇,唔通仲炒散?有冇人會理你㗎?

好似會有,不過又好似要有reputation先。唔做嘢又點有呢?我又唔係Taylor Swift隻碟。

唉,咁都係算喇。總之我就唔想喺補習社過成世喇,所以我就一定會出國嘅。

本身我就都諗住23/8喺補習社last day㗎喇,點知嗰日病咗(去完臺灣玩之後食滯咗),要請假。呀頭之後叫我1/9返埋。

嗱,我就諗住係呀頭廢事改張支票先叫我返埋,本身就諗住當last day,然後拍拍籮柚走人㗎喇。話哂都喺嗰度留咗四年,點都係時候走。

點知1/9開工,呢日係補習社嘅開學日。呢一日我俾事頭婆開大技留多咗我幾個月。

咁由於我呢個做咗幾年嘅人都叫知道呢一日要點運作,所以呀頭冇叫到我都自動走咗去攝位。今年我攝著送細路入課室嗰個位。帶下帶下,事頭婆走到過嚟。佢首先都話好開心仲見到我嘅(其實都好行貨㗎咋呢句,一係見一係唔見㗎咋嘛)。

其實咁,我呀頭同事頭婆係親戚。所以我要去英國working holiday呢個消息好快傳到去佢度唔出奇。然後,事頭婆就展開攻勢喇。

「Anthony,你幾時走啫?」我都係第一次聽到有老闆問員工幾時走。

「吓?最快都12月先走㗎喇,我諗住過埋11月畢業禮先。」

「咁諗住搵咩工呀?」

「我都未諗定呀。」其實就諗定send email返去之前intern嗰度睇下有冇得做下先。同埋最想就係搵到份教廣東話嘅工。我自己已經keep住咗堆寫住有教粵語嘅教學中心喺自己嘅電腦同iPad度嘅。

呀事頭婆跟住就同我講,話佢有D學生喺英國嗰邊做緊嘢,話可以幫我聯絡佢哋,睇下佢哋有D咩好工介紹下之類。咁就算我自己都會搵,但係有多D人幫我搵(真係肯嘅話)梗係仲好喇。所以我當然話好。

「仲有呀,你中學個呀sir好需要你幫手呀。嗰邊呢,編班嗰陣禮拜二三班班都十幾廿個人,好需要人去救命呀。禮拜二三呀,諗諗佢。」

公司policy:每班多過12個學生就醒個TA俾你。雖然我返去讀書嗰陣我見到報稅表仲係寫住我係tutor(點解我全職大學生都要報稅同交稅,唉),但係我都成日做TA嘅位,幫隔離中文數學嘅同事,而英文科我好少要教,除非講咗本身教嘅同時唔喺度。

另外,我有個中學呀sir輾轉間去咗我做嘅呢間補習社教書。而公司上下好多人都知呢件事,尤其係高層(雖然佢係我呀sir呢件事係我爆嘅)。

「我考慮下。」我講。我最初頭就諗住,話考慮下之後就hea佢話都係唔好喇然後就呢日last day走人。但係諗下諗下,又覺得,我都冇錢,做多排都冇壞嘅,係唔好做到好似full time咁就得喇。

咁呢日做完所有嘢之後就同呀頭傾下之後嘅安排先喇。就算我last day都要同人講㗎。

「喂你幾時飛啫?」連呀頭都咁樣問我。

我唯有重複個答案。然後我加多咗句:「咁今朝呀事頭婆就同我講話我呀sir D班就好多人,成十幾廿個咁。就叫我禮拜二三過去幫手。我覺得都ok嘅。」

「唏,咁你都計好哂數喇。你都知我哋呢邊禮拜五六特別忙㗎喇。一於就咁,禮拜二三就借你出去你呀sir度,禮拜五六你就返嚟呢度。禮拜四你學法文就唔阻你喇,禮拜一俾你放假。咁就啱哂喇,係咪?」

好喇,就咁。不過我呀sir嗰邊返放工時間同平時呢邊爭一個鐘。

之後個禮拜二返工,就知道我中伏喇。我唔係幫我呀sir手,係幫另一位同事手。而我對嘅呢屆學生,就係我啱啱嚟到呢間公司嘅第一屆教嘅學生。

OK嘅,去咗第二個部門幫手,佢哋個做法可能有少少唔同,但係熟咗就冇問題。所以我喺呢邊即係要多少少時間啫。

然後呢排事頭婆見到我,就問我去嗰邊嘅行程,等佢可以幫我手問。咁我都係講番返個實際情況俾佢聽。

「OK喇,呢D半年嘅都算短期㗎喇。咁我幫你搵住宿,同埋做咩工都得㗎嘛?」

「係。」

「咁我幫你搵埋喇。趁後生出去闖下都好嘅。」

我諗,如果我事頭婆搵到哂呢D俾我,而我最後又去得到英國working holiday嘅話呢,我年尾份散水餅會搵D好D嘅。

--

--

Anthony Li

男班長 at KisaBBB’s Cantonese 101 (廣東話BB班) on YouTube (discontinued) | Proofreader in Central | Twitter/Instagram: merryanthony