如果香港要支新旗

多謝Lyndon Chai’s

Anthony Li
3 min readJul 31, 2019

早排G20峰會,好似有香港人去咗日本聯同西藏同新疆人開咗個記者會。睇圖,我見到新疆有東突厥旗,西藏有西藏旗,香港呢?黑色一塊,寫住香港。

竟然係文匯有圖!但係最左邊嗰塊係咩旗?

然後,有一晚(英國時間六月三十號)碌碌下Facebook,俾我見到有friend share咗呢個post出嚟。

以我當晚睇到嘅嘢,都係班連登仔鐘意一支藍白色bicolour嘅旗,左上角仲有一朵洋紫荊。

然後D人又喺度嘈話嗰隻係殯儀藍唔老黎,唔好用呢隻色。不過其他嘅idea又冇乜點俾喎。

不過都好好,有人提過一支旗應該要點設計先至好。佢哋就講,要細路仔都識得畫嘅簡單設計先至係最好嘅。

係呀,佢哋都好想有個簡單嘅設計,所以話個洋紫荊要用市政局嗰個design(當然用洋紫荊都有爭議喇)。

另一個重點就係,揀得用一樣嘢上支旗度,就一定會有佢嘅意思喺上面,最簡單,顏色通常都係有意思㗎。然而,我睇到佢哋對兩隻色嘅意思都好似冇乜特別講。

不過我覺得,佢哋跳唔出雙色嘅框框。所以我決定由佢哋雙色嘅框框跳去另一個框框:三色旗。

我會叫呢支旗做「港九新界旗」。

首先,支旗嘅比例係5:3,跟英國。比例跟英國原因當然係因為同英國嘅歷史喇。無論如何,歷史呢樣嘢唔可以俾人亂改。

跟住係嗰三隻色,其實呢三隻色有兩組意思,我逐組講,第一組簡易版講先。

簡易版囉喎,藍色(英國旗藍)代表香港島。海島自然用水色。

啡色代表九龍,人煙稠密嘅地方,望到嘅景象通常都偏啡嘅。而啡色亦都係獅子山嘅石嘅顏色。

綠色自然就係代表新界呢個市肺。而且,好大面積嘅郊野公園都係喺新界,所以講起新界好多人都會諗起綠色。

另一方面,呢三隻色亦都代表緊香港嘅天然資源:綠色代表植物,啡色代表礦石(我呢幅小畫家劣作搵唔出邊隻係赤鐵礦嘅紅啡色),藍色代表水。

其他可行嘅解釋包括(亦不限於):

  1. 綠加啡係一棵樹,藍色係水,夾埋即係海(島)上面嘅一棵樹。表示香港係各地嘅連接點(有冇睇得自己太高?),而且係大家嘅救命草。
  2. 三種顏色其實係「和平理性非暴力」嘅代表色(配得啱嘅話)。
  3. 啡色係Geography Now嘅老梗:Blood for those who fought for the freedom,只係香港揀偏啡色而唔係紅色。

另外,仲有人講起個徽。

其實以我睇咗Geography Now幾年嘅記憶,我睇到通常都係個徽先至玩detail嘅。所以呢,D咩嘢洋紫荊、老虎岩、帆船、雨遮等等嘅麻煩嘢應該係喺呢度先擺返哂出嚟嘅。

唉,篇文拖得太耐拖到元朗獨立咗都未出㖭。😅

--

--

Anthony Li

男班長 at KisaBBB’s Cantonese 101 (廣東話BB班) on YouTube (discontinued) | Proofreader in Central | Twitter/Instagram: merryanthony