Spring Boot API Validasyon Mesajları

Mertcan Poyraz
3 min readMar 2, 2023

--

Herkese selamlar , bu yazımda Spring Boot’la yazdığımız API’ler için validasyon mesajlarını nasıl manipüle edeceğimizden bahsedeceğim.

Nedir bu Validation Mesajları ya ?

Validasyon mesajları API’mize doğru ya da yanlış request attığımızda , response’un bize döndürdüğü mesajlardır.

O zaman başlayalım

Ben bu yazı için com.enuygun projesi adında bir Sign Up API’si yazmıştım.
Bu Sign Up API’sinin requesti için de 4 tane obje tanımladım. Bunlar ;
- Username,
- Firstname,
- Email,
- Password
adlı 4 adet objeden oluşmaktadır.

Sign Up API’si için Request Body

API mesajlarının validasyonu için Hibernate Validator Binary’si altındaki default ValidationMessages.properties kullanılabilir fakat ben bunları kendime göre manipüle etmek istedim.

Bu manipülasyon için de resources altında ValidationMessages adında bir Resource Bundle oluşturdum ve burada kendi properties dosyalarımı oluşturdum.

Properties dosyalarımızı oluştururken hangi dili desteklemesini istiyorsak ,isim yazım kurallarına göre properties dosyamıza dil kodunu girmemiz gerekiyor. Bakalım properties dosyalarımızın içine neler yazmışız.

Burada \u015E gibi kodlar görüyoruz. Nedir ya bunlar ?
Bu kodların ismi Unicode’dur. Unicode’ları buradaki kullanma amacımız ise Türkçe karakterleri response’ta düzgün görüntüleyebilmek için.

Unicode’ları bulabilmek için ben bu siteyi kullanıyorum. Dilerseniz siz de bu siteyi kullanabilirsiniz.

Bu mesajları yazdıktan sonra POJO classımızın içine gidiyoruz. Ve objelerimize bu mesajları tanımlıyoruz.

Objelerimizi içeren POJO classımız

Şimdi bu mesajlarımızı yanlış attığımız bir requestle kontrol edelim.

Şimdi de doğru bir request atalım.

Ve son olarak da doğru request attıktan sonra DB’mizi kontrol ederek yazımızı da bitirmiş olalım.

Doğru requestimizin DB’mize başarıyla kayıt olduğunu görmüş olduk.

Okuyan herkese çok teşekkür ederim. Başka yazılarda görüşmek üzere hoşçakalın 👋👋

--

--