Fransızca Öğrenmenize Yardımcı Olacak En İyi 3 Podcast

Bir dili konuşmanın yolu, onu dinlemekten geçiyor.

Merve Alsan
4 min readJul 4, 2020
Photo by Konstantin Dyadyun on Unsplash

Fransızca öğrenme belasına düşmüş herkes bilir ki, bu dil yazıldığı gibi okunan bir dil değildir. Siz bir kelimeyi ne kadar iyi bilirseniz bilin, o kelime bir Fransızın ağzından çıkınca adeta bambaşka bir şeye dönüşür.

Ben Fransızca öğrenmeye 2018 Eylül’de Ankara Fransız Kültür’de başlamıştım. Şanslıydım ki öğretmenimle de sınıf arkadaşlarımla da gayet iyi anlaştım ve A2 kurunu tamamlayana kadar kursa devam ettim.

2019 Eylül’de ise yüksek lisans eğitimime başlamak için Fransa’ya geldim. Fransızca seviyemin çok iyi olmadığının farkındaydım ama bu kadar zorlanacağımı da tahmin etmemiştim.

“Olsun, artık burda yaşıyorum en kötü bir sene içinde akıcı bir şekilde konuşmaya başlarım” dedim. Bu masum düşüncemin üstünden bir sene geçmesine rağmen hala Fransızca’mı derdini anlatma seviyesinden öteye geçirebilmiş değilim.

Peki neden bu dili öğrenmek bu kadar zor? Aslında Fransızca’yı öğrenmek değil, konuşmak zor. Bunu okuduğum her şeyi anlamama rağmen, söylenen en basit şeyleri bile anlamakta zorlanırken fark ettim.

Fransızların söyledikleri her şeyi kısaltmak, değiştirmek, hatta bazen ters çevirmek gibi garip özellikleri var. Konuşma dilindeki bu tarz…

--

--

Merve Alsan

Former lawyer, current student, future marketer | Trying to figure out life, one curiosity at a time 🎡