Перша Community AMA від Masa.

Metatron
26 min readNov 11, 2021

--

05.11.2021 (Частина I)

AMA (Ask me anything).

Вступ
Зак:
Я не знаю, я сумніваюся, що Брендан встигне пройти через усі ці дивовижні запитання. Але це буде перша з цілого ряду зустрічей із спільнотою, якщо все пройде успішно і вам сподобається такий формат.

Це те, що ми можемо проводити щомісяця, якщо не частіше, з Бренданом чи іншими членами команди, це дивовижні речі, які починають відбуватися, чи ви згодні з цим, Брендане?

Брендан: Очевидно, що я хотів би проводити AMA принаймні раз на місяць, можливо, раз на пару тижнів, якщо вийде, якщо спільнота буде зацікавлена. Я знаю, що багато хто з вас звернув увагу на проект завдяки CoinList.

Я бачу тут RP, який в останні пару тижнів шалено перекладав все російською мовою, і я збираюся оголосити про кілька хороших програм для тих з вас, хто досить залучений в проект та був тут раніше.

Я можу розповісти про деякі цікаві речі сьогодні, ми частіше проводитимемо такі заходи, сфокусуємося на запуску розробки, про що я розповім за хвилину. Ми шукаємо ще співробітників в команду.

Зак, я дозволю вам трохи розповісти про себе в короткому вступі, а потім ми зможемо поринути у роботу.

Зак: Привіт усім! Я працюю у сфері блокчейн криптомаркетингу останні 4 роки і співпрацював із Бренданом у низці проектів.

Я прийшов із традиційних рекламних ЗМІ, у минулому працював із Vice Media, а також у команді Red Bull з електронних видів спорту (esports). Я дуже радий почати взаємодіяти з усіма, адже коли я працював над проектами у минулому, деякі з найкращих ідей та ініціатив завжди виходили від спільноти. Я збираюся почати бути набагато помітнішим у цьому плані, в загальному каналі Discord, а також у Telegram. Я не маю часу відповідати на всі повідомлення відразу, але, як я вже казав, найкращі ідеї приходять від вас, хлопці, тому, будь ласка, звертайтеся до мене. Я читаю повідомлення, відповідаю, якщо щось мене зацікавило, і як я вже казав, це наш перший досвід у новому AMA форматі.

Ми будемо робити їх набагато більше на різні теми, і ми дякуємо нашим Dilligaf і RP за допомогу в організації цього формату, а також за допомогу в спілкуванні зі спільнотою. Ви чудові хлопці, дякую вам усім, і я вимикаю свій екран, щоб дати вам можливість продовжити, Брендане.

Брендан: Чудово, Заку, я дуже вдячний. Розповім трохи про себе: Як сказав Зак, ми працюємо разом уже близько 4 років. Мені дуже пощастило, я у криптовалютному просторі з початку 2013 року. Я був одним із найперших майнерів Dogecoin. Мені подобається фізика, я справжній ботан (nerd ), і мені дуже пощастило, коли я почав майнити Doge, в перші пару годин після запуску SOLO-майнінгу, я здобув кілька справді вдалих блоків, і це був мій своєрідний вхід, що досить хвилююче. І те, що ми хочемо зробити зараз, це збільшити можливості (для всіх), як це було в мене кілька років тому. Я також почав і заснував ще один протокол під назвою Constellation, який є спрямованим ациклічним графом, який використовує теорію категорій і особливий тип тимчасового впорядкування для створення консенсусу. Я покинув цей проект близько 3–4 років тому і з того часу працюю над MASA, і ви знаєте, я радий провести невелику презентацію, а потім перейду до ваших питань.

Я знаю, що у Зака ​​є канал, де ви, хлопці, обмінюєтеся повідомленнями, але зараз я не можу його побачити. Так що, Зак, якщо ви хочете перервати мене, якщо ви бачите, що надходять питання, просто дайте мені знати.

Зак: Вибачте, що ми продовжуємо відповідати на всі запитання, поставлені у формі Google, тому що їх так багато, що ми не зможемо відповісти на всі. Але якщо у вас є додаткові питання, поставте їх у загальній формі, і ми постараємося, щоб вони були розглянуті. Якщо не на цій сесії, то в найближчі кілька днів, коли ми матимемо час.

Coinlist

Брендан: Наскільки ви знаєте, ви, напевно, бачили CoinList a Demo Day, який ми провели 3 або 4 тижнів тому. Ми започаткували компанію Masa близько року тому з метою створення кредитного протоколу DeFi, який відкриває кредитні продукти для будь-якого розробника та будь-якої людини по всьому світу.

Таким чином ми позиціонуємо себе як кредитний протокол де-факто. У мене близько 4 або 5 років досвіду роботи на кредитних ринках, на ринках, що розвиваються, зі створення інфраструктури даних і кредитних моделей. Ми привносимо багато технологій, які ми створили на блокчейні, і робимо їх доступними як для кінцевих користувачів нашого власного продукту, так і відкриваємо мережу валідаторів, трохи схожу на Chainlink, але спеціально для кредитних даних, де інші розробники та інженери у просторі DeFi можуть використовувати наш протокол та наші API для створення кредитних продуктів на його основі.

Отже, ми збираємося запропонувати деякі з наших власних кредитних продуктів, але наша головна мета — створити платформу, на якій будь який розробник зможе увійти в екосистему DeFi, використовувати низку перевірених та підтверджених даних з кредитними моделями на блокчейні та мати можливість запропонувати будь який кредитний продукт, будь то приватна особа, підприємство чи будь яка інша установа.

Наша мета — зробити доступ до кредитів та створення багатства доступним для всіх. І одна з головних проблем, яку необхідно вирішити, полягає в тому, що в усьому світі 3 мільярди людей є кредитними невидимками, яких банки просто не обслуговують. І те, що ми збираємося зробити за допомогою нашого протоколу, це дозволити, будь якому розробнику DeFi або будь якому інституційному розробнику будувати на платформі, яка, по суті, дезінтермедіатує банки (відкидає посередника у вигляді банків) і дозволяє обслуговувати цих людей.

Зараз я живу в США, родом з Великобританії, і навіть тут, проживши в США 6 років, мій кредитний профіль недостатньо зрілий, щоб я міг отримати звичайні кредитні продукти. І це величезна проблема, ця величезна проблема торкається таких людей, як я, ця величезна проблема торкається людей в Африці на південь від Сахари, в Латинській Америці та інших місцях. І сьогоднішня парадигма просто не та, яку ми вважаємо за прийнятну, і ми бачимо цей світ, де доступ до кредитів через DeFi дозволяє людям вирушити в подорож до фінансової свободи, ось як ми думаємо про це.

Тому ми будемо раді відповісти на питання про те, як це працює, як ми запускаємося, як виглядають наші інструменти, як виглядає команда.

Airdrop😊 (форма була доступна лише під час AMA)

Перш ніж я почну, я просто хочу подякувати всім за те, що ви прийшли сьогодні, тому ми збираємося зробити airdrop для всіх вас приблизно на 10 000 токенів Masa. Насправді, це досить великий шматок токенів Masa. Ми ще не оголосили деталі публічного продажу, але якщо ви тут, будь ласка, перейдіть за цим посиланням.

Отже, ви повинні бути тут або знаходитися тут протягом наступної години і просто надіслати свій email та адресу ETH, і ви потрапите на AMA Airdrop. І в нас буде більше таких заохочень у міру нашого зростання. Ми не збираємося оголошувати інформацію про ці заохочення сьогодні, але всі, хто буде з нами, дізнаються про це.

Програма для Амбасадорів

Друга тема, на яку я багато розмовляв з людьми — програма для Амбасадорів.

Це друге посилання. Будь ласка, йдіть за лінком та відправте своє ім’я, електронну пошту та короткий опис того, чим би ви хотіли займатися, це може бути переклад документів, це може бути ведення, наприклад, російського каналу, українського каналу, або турецького каналу.

У нас буде програма амбасадорів, у рамках якої за виконання амбасадорських обов’язків видаватимуться винагороди у токенах. Буде процес відбору і протягом наступних кількох тижнів ми запустимо цю програму. Не соромтеся перейти за лінком тут і відправити форму. Якщо ви зацікавлені в участі, дайте мені знати з цієї форми, яку ми розмістили.

Дорожня карта

Я хочу анонсувати кілька швидких оновлень нашої дорожньої карти:

Наша дорожня карта є публічною, ви можете знайти посилання на неї на більшості каналів. Я просто хочу підсумувати, на чому ми сфокусовані зараз. Ми не відволікаємось на розробку, ми зосередилися на створенні нашого веб-додатка та мобільного додатку.

Веб-додаток вийде з бета-версії приблизно наступного тижня, і люди зможуть просто зареєструватися та створити фінансовий профіль. Насамкінець я проведу невелику демонстрацію цього.

Ми також розробляємо мобільний додаток, який дозволить людям на ринках, що розвиваються, подавати заявки на мікрокредити або невеликі позики через платформу, і ці позики будуть видаватися з наших перших пулів ліквідності. Я розповім про терміни запуску найближчим часом.

Ще одна майбутня новина — запуск нашого стимульованого тестнета (Incentivized Testnet), який, як я знаю, багато хто з вас з нетерпінням чекає, щоб фактично запустити і протестувати ноду, і на наступному слайді я перерахую основні дати.

Ми повинні були випустити наш Whitepaper минулого тижня. Ми затрималися, тому що протягом наступних двох тижнів ми маємо завершити деякі юридичні процедури. Повністю наш документ буде випущено наприкінці місяця. Тому нам просто потрібно було погодити кілька моментів із нашою юридичною командою, і це затримало випуск повної версії Whitepaper.

Поряд з цим, ми проводимо кілька сторонніх інтеграцій з альтернативними постачальниками даних, які дозволяють нам забезпечити ширше охоплення в таких регіонах, як Африка на південь від Сахари, Латинська Америка, яка включає центральну частину, Колумбію, Бразилію та інші країни Південної Америки, а також держави Європи та Східної Європи.

Якщо ви користуєтеся Android, ми підтримуємо в першу чергу Android, і, як я вже сказав, наприкінці цього місяця через мобільний додаток будуть доступні мікрокредити та кредити середнього розміру. Наступні дати на підході.

Наша платформа, яку ми називаємо платформою управління власними фінансами, запускається 16 листопада.

Ми беремо участь у Celo Camp і проводимо наш Demo Day та Testnet запуск із Celo — 16 листопада, так що це буде не цього тижня, а через тиждень. І ми зробимо загальне оголошення про участь у цих заходах та почнемо робити більше маркетингу.

Потім ми матимемо перший реліз ноди Masa.

Ми будуємо на Golang, це скоріше схоже на мод Chainlink’а, але ми збудували його з нуля.

У нас буде альфа-версія, люди зможуть запустити та протестувати демо-версію 16 листопада, вона працюватиме у контейнері docker.

Потім, 30 листопада, ми випустимо бета-версію нашого реального API для розробників.

Отже, у листопаді відбудеться багато подій, включаючи реліз смарт-контракту, який включає: оприлюднення нашого токен-контракту, контрактів стейкінгу, і ми працюємо над проведенням аудиту по них прямо зараз.

Наприкінці місяця буде випущено нашу мобільну програму та запрацює Incentivized Testnet. Incentivized Testnet повністю залежить від аудиту смарт-контрактів, і якщо ми не проведемо аудит смарт-контрактів на кінець місяця, запуск Incentivized Testnet може перенестись.

Ось наша дорожня карта: мобільний додаток буде завершено наприкінці листопада. Мобільний додаток вийде з бета-версії приблизно 16 числа. Testnet почне працювати, як тільки буде проведено аудит, що впливає на whitepaper — дата оприлюднення якого буде трохи зміщена.

Для всього іншого — це ключові дати, у нас скоро буде PFM — платформа для управління особистими фінансами, роботу якої я вам продемонструю найближчим часом.

І ось щодо використання токена.

Отже, токен Masa ви стейкаєте як валідатор, якщо ви користувач API, розробник, ви також стейкаєте токен для використання API, і це дозволяє вам використовувати фінансові дані для смарт-контрактів, а потім валідатори голосують за схвалення кредитів. І люди, які пояснюють, як використовувати токени валідаторів, постачальників ліквідності та позичальників, зароблятимуть токени у першому запуску. Таким чином, кожен, хто бере участь у мережі, заробить токени.

КЛЮЧОВІ ЧЛЕНИ КОМАНДИ

Також хочу розповісти вам про нашу команду. Це не вся наша команда, але вони є ключовими членами. Знаєте, у нас в команді є багато людей, які мають багаторічний досвід у розробці на blockchain, що має прикладний програмний інтерфейс (API). Я сам створив 3 компанії. Constellation, PingMe. Masa це мій третій стартап.

Боб, з яким я працював 4 роки, — наш старший інженер Golang, він працює над створенням нод разом зі мною.

Ми тільки-но найняли Зака, який прийшов з Ethereum classic і створив Open RPC, що є відкритим стандартом для RPC API на Blockchain.

Пітер — наш старший інженер з інфраструктури.

Алан, якого ви, ймовірно, зустрінете на нашому наступному AMA, — один із наших інженерів смарт-контрактів.

У нас є Масіас і Каміло, які працюють над фронт-ендом, а також Дасті, який є начальником штабу і свого роду правою рукою для всіх у команді, і Лука — наш менеджер з проектів та продуктів.

Є й інші люди: Зак, Грег, Тревіс, яких ви побачите на інших слайдах, але це як основна команда інженерів.

Крім того, у нас є чудовий юридичний радник. Зак працює з нами вже 4 роки. Він працював у SEC протягом 9 років, забезпечуючи нам юридичний супровід у США. Джейкоб — один із наших NFT креаторів та інвесторів. Джейкоб зараз займає четверте місце серед найбільших продавців NFT для фото на SuperRare.

І протягом найближчих кількох місяців ми проводимо велику кампанію з NFT, де ви можете використовувати свої NFT як заставу для отримання кредиту.

Енді, з яким я працював близько року, 20 років займався кредитною аналітикою FICO, також приєднався до нашої команди.

Тут є деякі з наших ключових інвесторів — сказано нерозбірливо…( можливо Unshackled Ventures, Lateral Capital) та інші. Ми оголосимо про них, приблизно через місяць.

ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ (Q & A)

Отже, я перейду до питань прямо зараз, а потім, коли питання закінчаться, повернуся і проведу швидку демонстрацію. Я зупиню трансляцію та перейду до вашого першого питання. Отже, перше питання, яке я отримав, це:

– Скільки вузлів валідатора ви плануєте запустити для Mainnet?

На той час, як ми прийдемо до створення Mainnet, ми вже деякий час працюватимемо в Testnet, і насправді я відповім на запитання так: “Який наш план із запуску валідаторних нод для Testnet?!” Тому що коли ми перейдемо до Mainnet, ми хочемо, щоб він був відкритим, так що обмежень не буде. Кожен бажаючий зможе запустити ноду, коли ми перейдемо в Mainnet.

Тому на етапі Testnet ми зможемо послідовно запустити, ймовірно, від 10 до 50–100 нод та внести людей у ​​білий список Testnet. Про це ми оголосимо наприкінці цього місяця.

- Чи зацікавлені ми у створенні каналу української спільноти?

Так, зацікавлені. Якщо ви хочете взяти участь у нашій програмі амбасадорів, посилання у загальному доступі.

- Masa це блокчейном чи хмара?

Я швидко покажу вам діаграму архітектури, різні компоненти всередині цих компонентів, це дасть вам хороше пояснення на це питання.

Отже, це загальний огляд платформи. Тут унизу червоним виділено ноду Masa, яка заснована на блокчейні. Далі у нас є набір смарт-контрактів, які базуються на блокчейні.

А праворуч у нас є набір сервісів, ми підключаємо такі речі як Plaid, Velvet, кредитну інфраструктуру та інші сервіси.

І щоб відповісти на ваше запитання: так, у нас є хмарна частина платформи.

Коли ми запускаємо наші перші позики, користувачі повинні зареєструватися тут, створити фінансовий профіль, і як тільки ви підключитеся, наприклад, у цій демо-версії на даний момент, я можу підключити MetaMask, наприклад, так що це попросить мене підключити мій акаунт MetaMask, і як тільки я підключусь, він буде синхронізувати мої транзакції . Я вже підключив банківський рахунок з тестовими даними, так що це всі тестові дані, що проходять через хмару, і синхронізація з моїм MetaMask займе близько 10 хвилин. Ви побачите, що ці баланси та транзакції також будуть синхронізовані, тому весь фронт-енд на хмарній основі. Ви можете бачити, що я підв’язав свій MetaMask, у мене є 50 центів в ETH Mainnet, і якщо я клацну, я можу подивитися на цей рахунок, і ви побачите, що у мене була вхідна транзакція, а потім кілька вихідних транзакцій. Тут є мої ETH акаунти, я можу подивитися свої акаунти USDC, тут пройшли деякі транзакції, і я також можу подивитися свої акаунти USDT.

В основному, ми використовуємо суміш даних блокчейна та даних банківських рахунків. Ятакож можу підключити Plaid, так що я можу підключити рахунки Chase або банківські рахунки, рахунки кредитних карток, і коли я це роблю, створюється свого роду єдиний фінансовий профіль, все це зберігається на ноді.

Далі, я просто переходжу до своїх демо-налаштувань і стаю позичальником. Коли я стану позичальником у цій демонстрації, я зможу подати заявку на кредит. Давайте просто швидко підключу свій акаунт MetaMask.

Я зможу подати заявку на кредит, але ви можете бачити з даних, які я підключив, що я попередньо схвалений для отримання кредиту на основі криптоактивів, а також мого кредитного рейтингу DeFi.

У нас змішана архітектура, основна нода заснована на блокчейні, а потім маємо хмарний фронт-енд.

- Звідки взялися назва та логотип? Чи є за ними якась історія?

MASA — це продукт, виготовлений з маїсу (кукурудзи) в країнах латинської Америки або Африці, де більшість населення живе на маїсі, який перемелюють у масу.

MASA була дуже цінним товаром у колишніх цивілізаціях, таких як інки та ацтеки, і була основою та фундаментом для побудови благополучного та забезпеченого суспільства. Отже, ми вибрали Masa, тому що це буде своєрідний базовий інгредієнт у DeFi для створення кредитних продуктів, що покращують благополуччя для приватних осіб. Так що так, ми назвали її MASA, тому що ми також любимо тако, тортильї та тамалес, але на додаток до цього, це основний продукт, з якого суспільство будували себе протягом тисяч років, і ми віримо, що змінимо спосіб, яким суспільство будує себе.

- Чи правильно я зрозумів, що в заставу можуть прийматись лише конкретні NFT випущені компанією Masa? Як розраховується вартість NFT? І як я можу розпорядитись NFT? Чи існує фінансовий ризик для обох сторін через те, що в майбутньому NFT може втратити свою цінність?

Отже, це справді гарне питання. Як багато хто з вас знає, ми збираємося запустити кредити під заставу NFT. Буде два шляхи, якими ви можете отримати кредит під заставу NFT.

Один шлях — якщо у вас є NFT з високою вартістю та високою ліквідністю, наприклад, CryptoPunk. Ми збираємо безліч ринкових даних та розраховуємо показник ліквідності для NFT. По суті це дозволяє нам зрозуміти розподіл цін по ринку для різних NFT на основі історичних показників. Таким чином, якщо у вас є NFT із високою вартістю, ви зможете просто використати цей NFT, пройти через нашу скорингову систему та взяти кредит, відсоток якого складатиме розраховану нами ринкову виважену вартість. Ми не розкриваємо цю вартість, ми просто говоримо вам, яку суму кредиту ви можете отримати під неї, і CryptoPunks або Board Apes є хорошими прикладами таких високоліквідних NFT.

Для інших NFT вам потрібно буде довести, що у вас є інші активи. Так що вам, можливо, доведеться довести, що у вас є криптоактиви, можливо, ETH, Bitcoin або вам потрібно буде підключити якийсь банківський рахунок до платформи, щоб підтвердити, що у вас є інші активи, але цього не буде ще протягом наступних 3–5 місяців, стільки часу нам знадобиться, щоб дійти до стадії, коли ми зможемо безпечно протестувати це.

Отже, спочатку це будуть високоліквідні NFT, не буде p2p, ми не намагаємося бути NFTfi. NFTfi робить це p2p, ми пропонуватимемо пули ліквідності для конкретних NFT.

Звичайно є фінансовий ризик для пулу, і коли ми запустимо пул, у випадку, якщо позичальник не поверне свій кредит, пул забере NFT з ескроу (escrow), і пул володітиме цим NFT і утримувати його, і вони можуть обрати - ліквідувати його, коли захочуть, або утримувати надалі. Якщо вони вирішать тримати його, вони фактично куплять його зі знижкою, оскільки співвідношення кредиту до вартості та на додаток до цього від нашого валідатора та винагороди за емісію, пули отримуватимуть токени, і ці токени діють як страховка.

І дійсно, ми будемо створювати певні страхові пули, щоб покрити деякі з цих NFT, так що є багато невирішених проблем, у нас є свій підхід, і ми очікуємо, що у найближчий місяць або близько того з’явиться більше інформації про те, як працює NFT .

Як я вже згадував, у грудні ми також проведемо розпродаж NFT, і якщо ви придбаєте NFT на цьому розпродажі, то ви гарантовано зможете взяти кредит під цей NFT.

Ми співпрацюємо з багатьма справді великими художниками в галузі NFT, і ви зможете придбати NFT, а потім негайно передати NFT в пул і взяти під нього кредит.

Якщо ви не виплатите кредит, NFT повернеться до автора, в цьому прикладі. Сподіваюся, що відповів на ваше запитання.

- Чи можу я закласти NFT, будь-який наявний у мене NFT? Як встановлюється ціна?

Як я вже сказав, ми маємо зважений по ринку механізм оцінки, який приймає розподіл ліквідності на основі серії NFT, і ми можемо не підтримувати всі NFT із самого початку. Але задум полягає в тому, щоб підтримувати NFT у довгостроковій перспективі, ймовірно, нам буде потрібно від 6 до 12 місяців, щоб підтримати будь-який NFT, і поступово крок за кроком ми прийдемо до цього.

- Я знаю, що ми знаходимося на ранніх стадіях, і ми нарівні з CoinList займаємось публічним продажем, чи є спосіб для ранніх клієнтів потрапити до білого списку (whitelist)?

Так, я розумію, що в CoinList є багато проблем із чергами.

Моя порада, і це все, що я можу сказати на даний момент, — будьте ранніми підписниками платформи та списку очікування (waitlist). Це ваш найкращий шанс, так що найкраще, що ми можемо зробити, це віддати перевагу раннім послідовникам (early adopters).

Ви можете зайти на наш сайт і зареєструватися в списку очікування тутhttps://masa.finance/waitlist/, це ваш найкращий спосіб потрапити в чергу, а потім 16-го числа ви зможете зареєструватися безпосередньо на платформі Masa, підключити рахунки і почати будувати кредитну історію . Ви не зможете одразу ж отримати кредит. Ці дії дозволять вам опинитися на початку черги.

- На якому регіоні основний проект буде зосереджено?

Спочатку ми розгорнемо проект у рамках нашого веб-додатку. Ми орієнтуємося на США та Європу для банківських клієнтів, але якщо ви живете по всьому світу, ви зможете використати свої криптовалютні рахунки для створення кредитного рейтингу. Так що якщо ви додасте свій банківський рахунок, у вас буде вищий кредитний ліміт, і ви зможете взяти більший кредит, тому що це дозволить нам проводити стягнення.

Тож хтось задав питання про збори, щоб мати право на більшу позику.

Ви повинні підключити свої акаунти CeFi. На даний момент ми підтримуємо Plaid, скоро ми підтримуватимемо платформу Latam, та підтримуватимемо ще одну платформу, щоб забезпечити повне покриття Європи, Австралії та Азії.

Так що більш детальна інформація буде пізніше, можливо, до 1 січня наступного року ми матимемо повну глобальну підтримку, але на даний момент ми зосереджені на глобальному рівні, щоб кожен міг створити кредитний скоринг, використовуючи протокол DeFi та ваші дані DeFi.

І дозвольте мені швидко показати вам це. Це може не працювати, тому що ми робимо оновлення нашого бек-енду та нового релізу.

Я можу пройти і підключити будь-який акаунт тут, від Coinbase до FTX та Litecoin, Gemini, я можу пройти і підключити всі мої різні рахунки тут і отримати дані, і навіть якщо я не маю банківського покриття, ми можемо почати будувати кредитний рейтинг для вас.

Отже, щоб відповісти на це запитання:

Ми сфокусувалися на банку, підключаючи дані CeFi для надання більших кредитів, ми збираємося використовувати альтернативну інтеграцію даних для мобільних кредитів, де немає банківського покриття, і будь-яка людина з криптоактивністю може почати будувати кредитну оцінку DeFi.

І багато з того, про що я говорю, прийшло за останні 4 -5 досвіду створення цієї технології, і це дозволяє нам рухатися дуже швидко і забезпечить нам глобальне покриття протягом 3–4 місяців.

- Наскільки великі проблеми із Faucet?

Чесно кажучи, я не розумію це питання, якби хтось міг прокоментувати його загалом, це допомогло б мені відповісти на нього.

– Винагороди для нод операторів?

Я збираюся дати вам короткий огляд нашого публічного графіка винагород, і я поділюся ним в загальних рисах.

Отже, щоб усі знали, я зроблю скріншот цього, а потім розміщу його публічно. Дозвольте мені просто поділитися цим.

Це наша нода валідатора, проблема мережі та розклад. Ці епохи проходять кожні 365 днів, тобто один рік і винагороди видаються послідовно через блоки. Ми використовуємо east block window для розрахунку винагород, і ці винагороди ми ділимо між валідаторами, постачальниками ліквідності, користувачами API та позичальниками в перший рік, і поступово, у міру розвитку мережі, ми почнемо відкривати управління (governance) для власників токенів, де ми зможемо регулювати та змінювати співвідношення винагород для валідаторів та інших учасників з урахуванням управління (governance ).

Але ми, як фонд, виправлятимемо розподіл винагород, і про це буде оголошено, коли ми випустимо перший комплект документації для розробників наприкінці цього місяця.

- Добридень, ви впевнені, що ваш проект буде потрібен та актуальний через рік? Що у вас особливого та привабливого?

Мені подобається це питання. Отже, сьогодні 3,3 мільярда людей не можуть отримати доступу до кредитів. Це число зросло із 2,6 мільярдів людей близько 3–4 років тому, і банки просто не можуть рухатися досить швидко, щоб обслуговувати цих клієнтів і ця проблема зростає, а не сповільнюється.

Для цього потрібна платформа, яка усуне банки, потрібна платформа, де капітал може надходити безпосередньо кінцевому користувачеві, потрібна платформа, яка дозволить розробникам створювати продукти з гарним кредитним ризиком, що дозволить кредитувати кінцевого користувача безпосередньо через пули.

Так що так, після 5 років роботи в цьому напрямку ми твердо переконані, що це не тільки зростаюча проблема, але й одна з найважливіших частин інфраструктури в усьому просторі DeFi.

– Коли ми запускаємо Incentivized Testnet?

Дозвольте мені просто швидко повернутись до дат, ми запускаємо стимульований Testnet 30 листопада (Incentivized Testnet). Ви зможете запустити ноду та почати перевіряти дані, а токени Testnet можна буде обміняти на токени Mainnet, коли ми перейдемо на Mainnet.

- Після запуску на Ethereum, скільки часу знадобиться для запуску протоколу на Celo?

Ми запускаємо протокол на обох платформах одночасно.

- В одній із статей блогу йдеться про впливових людей, які випускатимуть NFT для спільноти, хто ці люди?

І я згадав SuperRare, тобто Джейкоба. Я був на NFT у Нью-Йорку разом із Джейкобом. Якщо ви подивитеся на профіль Джейкоба в SuperRare, він також є одним з наших інвесторів-янголів. Ви можете побачити тут, що він продав досить багато своїх фотографій, і я не згадуватиму, хто бере участь у програмі, тому що вона ще не оголошена. Але ми маємо кілька дуже значних впливових осіб, які підтримуватимуть нас у цьому запуску у грудні. І ви можете подивитись на деяких людей, які купили його роботи і приєдналися до проекту.

- Якщо людина має один NFT, який коштує один Ethereum на ринку, на яку суму він зможе взяти забезпечений кредит?

Це залежить від конкретних характеристик NFT. Ми не можемо дати вам рішення, доки ви не передасте свій NFT в ескроу. Тому в кожному конкретному випадку вам доведеться депонувати ваш NFT, підключити його до платформи через наш потік прив’язки NFT, який ще не створений, і як тільки ви підключите його, ви отримаєте те, що називається попереднім погодженням (pre-qualification). Отже, якщо я побачу, що, наприклад, я зараз проходжу попереднє погодження, і це означає, що я можу…

На наступному тижні я зніму відео про нашу нову версію 1.9, на яку ми переходимо цього тижня.

- Як ви оцінюєте можливість неповернення незабезпеченого кредиту? У чому полягає кредитний ризик? Які проекти конкурентів ви знаєте?

Отже, два основних моменти ризику в кредиті: оцінка кредитоспроможності, тобто чи здатні ви зрозуміти чиюсь здатність погасити кредит. І другий момент, який справді важливий, — чи зможете ви насправді зібрати платіж.

Зараз, коли я заходжу в додаток та підключаю свій банківський рахунок, я також даю Masa дозвіл на списання коштів у рахунок погашення кредиту з мого банківського рахунку. Але сьогодні в блокчейн-просторі ви не можете дозволити Coinbase безпосереднє дебетування з вашого рахунку Coinbase. Це лише питання часу, коли це станеться. Це просто неминуче, що Coinbase, Binance, Gemini почнуть функціонувати як банки, і в цей момент у нас буде справді гарний продукт.

Тому в нашому API, у нашому фактичному протоколі, як Masa Node, ми маємо кінцеву точку відрахувань. Якщо хтось не виконує своїх зобов’язань щодо кредиту, ми, по суті, упаковуємо кредит, і цей кредит продається з пулу ліквідності з інформацією про позичальника- колектору. І цей колектор потім йде і стягує борг із позичальника, як це робить звичайний колектор. Таким чином, ми ніби прокладаємо міст між реальним та світом DeFi. І якщо ви не виплачуєте кредит, ви потрапляєте до публічного реєстру, подібного до кредитного реєстру на блокчейні. І ваш кредит буде стягнуто через звичайних колекторів. Так що так, ми заповнюємо ці дві прогалини.

- Які існують добротні конкурентоспроможні проекти?

LedgerScore — один з них. LedgerScore намагається зробити скоринг ончейн, ви знаєте, що їхній dashboard з’явився вже давно.

Що я зазвичай бачу в цьому просторі, так це безліч людей, які кажуть, що вони щось роблять, а потім проявляють слабку ​​активність. Так що LedgerScore — одні з них. Мені подобаються хлопці з Teller, вони роблять дуже цікаві речі. Вони займаються алгоритмічним кредитним скорингом і зараз зосереджені на кредитах під заставу.

Потім у нас є Goldfinch, який є непрямим конкурентом. У Goldfinch, знову ж таки, мені подобається їхня команда, вони роблять дивовижні, дійсно класні речі. Goldfinch, це надання позик, наприклад, мікрофінансовим банкам, вони надають позики кредиторам на ринках, що розвиваються. Тобто, вони не займаються безпосередньо тим, чим ми займаємося, у них є пул ліквідності, який потім передається банку або комусь на місцях, а потім вони видають цей капітал позичальникам на ринку.

Отже, є кілька людей, які намагаються вирішити проблему, яку вирішуємо ми, але на даний момент ми значно випереджаємо всіх інших. І, як я вже сказав, я думаю, що компанія LedgerScore найближча до того, що ми намагаємося зробити, включаючи такого роду dashboard. Але я ще не бачив, щоб вони представили якісь готові напрацювання, тож подивимося, ми будемо першими на ринку.

- Як приєднатися до Testnet?

Будь ласка, запишіться у наш список кандидатів у валідатори, зареєструйтесь тут. І ви отримаєте запрошення наприкінці місяця.

Так, буде можливість запустити та завантажити мережу, вимоги ще не опубліковані, але в даний час ми працюємо в AWS, і 16-го числа ви зможете ознайомитися з вимогами, вона буде розгорнута в контейнері dockerized, і ви знаєте, мета тут у тому, щоб зробити це нетехнічним. Так що будь хто, хто має деякий досвід роботи з командним рядком, зможе зайти, запустити, налаштувати і почати перевіряти дані досить швидко.

- Що таке oxy gas — це велика проблема? Який ваш підхід до on-chain та L2 ETH блокчейн?

Так, чудове питання. Ми запускаємось, як я вже сказав, спочатку на Ethereum та Celo.

Ми збираємося розглянути можливість тестування Arbitrum, Boba.

Так що так, ми розглядаємо L2 і запускаємося на Celo, де дуже низькі комісії та ETH. Тому якщо у вас є проблеми з ETH, ви можете перейти на Celo і використовувати ту ж інфраструктуру на Celo, яка, знаєте, є дійсно чудовою інфраструктурою для мобільних пристроїв.

- Круто, чи можете поділитись дорожньою картою?

Так, я можу, я поділюся дорожньою картою прямо зараз. Ось так, це публічно, ми постійно оновлюємо її.

У міру того, як ми залучатимемо нових інженерів, ви почнете бачити публічні речі в GitHub, як ви можете бачити на нашому GitHub, зараз все закрито. Ми будуємо приватно, тому що це дає нам конкурентну перевагу. Це означає, що те, що ми будуємо, ми можемо випереджати всіх і надалі, перш ніж ми випустимо це публічно. У нас є веб-додаток або інфраструктура протокольних смарт-контрактів. Все це стане відкритим вихідним кодом, але зараз ми зосереджені на розробці. І як тільки ми дійдемо до точки, зарелізимо це, ми маємо 13 членів команди, які постійно працюють над розробкою.

- Я новачок у криптовалютах, Маса використовує Ethereum чи ми створюємо свій власний блокчейн?

Ми маємо власну мережу валідаторів, яка є нодою Golang. Ми нічого не форкали, ми фактично створили її з нуля. Ви можете думати, що наша нода працює трохи як нода ChainLink, тому у нас є інтерфейс API, що представляє Go. У нас є наша нода, яка приховує та шифрує фінансові дані. А потім у нас є легкий клієнт GETH, який дозволяє нам підключатися до будь-якого EVM-сумісного блокчейну. Ми використовуємо PostgreSQL як рішення для зберігання даних, а наступного року ми випустимо SDK для фронт-енду та бек-енду. Таким чином, розробники можуть легко використовувати нашу інфраструктуру. І просто почати роботу за допомогою декількох рядків коду. Тому ми прагнемо зробити її якомога простішою у використанні. І сьогодні у нас немає власного блокчейну, можливо, ми створимо його в майбутньому, але зараз ми зосереджені на тому, щоб бути сполучною ланкою між блокчейнами. Celo — це наше рішення на даний момент.

- Чи є у нас Бекери (Інвестори)?

Так є. У нас є я, та моя дружина, яка є чудовою людиною. Ми фактично профінансували компанію щоб запуститись/ профінансували протокол для запуску. А потім ми просто залучили капітал протягом останнього місяця, про який не було оголошено, і ми оголосимо про це у якийсь момент часу у майбутньому. Ми будемо проводити ще один раунд фінансування наприкінці року, у нас є кілька відмінних інвесторів-ангелів з криптовалютного простору та декілька дійсно відмінних VCs(венчурних капіталістів) ранньої стадії з Сан-Франциско, а також з простору blockchain. Отже, у нас є Бекери, і ми повідомимо вас, хто вони, в якийсь момент у майбутньому.

- Яка роль токена та його технології цього разу?

Якщо звернутися до нашої архітектурної схеми… ми маємо веб-додаток Masa, який ви бачите тут.

У нас є нода Masa та API нашої ноди валідатора, потім у нас є набір смарт-контрактів, які дозволяють нам керувати логікою з постачальниками ліквідності та організаціями, які називають Backstop Liquidity Providers (BLP), про які ми сьогодні ще не говорили. Що таке Backstop Liquidity Providers, коли кредит не виплачується (дефолтний), він продається BLP, цей BLP потім працює на колектора, щоб стягнути дефолтний борг, і BLP є самостійним бізнесом, те, як вони керують боргом, це те саме, що і в традиційному кредитуванні. BLP буде запущено десь у наступному році. І ці організації будуть керувати боргом, у всій цій екосистемі валідатори будуть нагороджені токенами, постачальники ліквідності отримують токени, BLP також отримують токени.

Єдине, чого тут не вистачає, це розробників платформ DeFi кредитування, таких як AAVE, Compound, Dharma, Celsius, ви знаєте, шукають всі ці додатки (apps), які базуються на нашому API, і використовують наші кредитні продукти, щоб вони могли видавати кредити. Їм доведеться стейкати токени в API користувача, а потім їм також доведеться платити за дані токенами або в USDC. Отже, я сподіваюся, це допоможе людям зрозуміти використання токена, він буде використовуватися для управління в майбутньому, тому, як я вже казав, фонд встановлює цю емісію для першої епохи, у міру просування епохами, епохи тривають 10 років, тому ноди валідатора здійснюють 10-річну емісію токенів… У якийсь момент ми перейдемо до DAO, і тоді власники нод керуватимуть не те щоб зміною емісії, але вони зможуть перерозподіляти нагороди між усіма учасниками протоколу.

І знову ще одне питання, щодо газу (gas fee) на ETH, Celo — це наша відповідь, нам подобаються хлопці з Celo, у них велика присутність на ринках, що розвиваються, і вони поділяють наше бачення того, як справити великий вплив на світ, і нам подобається працювати з командою Celery.

- Як мережа буде імплементована?

Сподіваюся, я вже відповів на це питання, якщо ні, то просто напишіть загалом.

- Як ви перевіряєте, чи наданий NFT є ліквідним?

Погляньмо на Board Apes, це те, що я збирався показати вам раніше. Це дійсно чудово. Якщо я подивлюся на Board Apes і перейду до цього хлопця, прокручую вниз, побачу дуже красиві деталі. Якщо я перейду на нашу фактичну ноду і просто подивлюся на наші пакети та швидко подивлюся на кредити тут.

Ні, це будуть заявки на кредити, вони в іншій гілці, секунду. Ось так.

Отже, ви побачите тут, що ми маємо цей об’єкт у кінцевій точці кредитних заявок у нашій ноді, і ви можете бачити тут, що це приклад Board Ape NFT. Я бачу, що тут є актив, який стосується ідентифікатора токена Board Ape.

У нас є рахунок власника, рахунок ескроу, вартість Claw, а потім всі ці різні метадані. Ці метадані дозволяють розрахувати середньозважену ринкову вартість, і навіть розподіл вартості. І є розподіл ліквідності, який ви можете бачити тут, це чудово, всі ці дані в даний час зберігаються onchain. Ми використовуємо машинне навчання, щоб зробити висновок і зрозуміти, який правильний рівень кредитування на основі ліквідності протягом часом.

І ось у чому справа. Чим довша і більшa історія NFT, тим більша сума кредиту, яку ми можемо видати. Якщо ви почнете розглядати банки, то у них найдовша історія торгівлі і найбільше даних, і ви можете бачити тут, що я маю всі ці чудові торгові дані, ми проводимо регресійний аналіз всіх цих точок даних, щоб отримати оцінку, тобто оцінку ліквідності NFT. Називайте це Fugazi або Black Box, ми робимо це, збираючи всі ці метадані, а потім проводимо машинне навчання. Це машинне навчання зараз не відбувається на ноді, воно відбувається поза нодою(off-chain), зрештою ми перенесемо ці кредитні моделі на ноду, але це займе деякий час. І цілком можливо, що для машинного навчання вам доведеться запустити іншу ноду з вищими обчисленнями, і це те, до чого ми, ймовірно, прийдемо протягом найближчих 12 місяців.

- Скільки людей у ​​команді?

У нас 13 інженерів, 13 осіб, які працюють у GitHub, це всі члени команди. Це члени нашої команди тут, і у нас є бізнес-команда приблизно з 6 чоловік на даний момент. І ми не публікуємо їх на сайті прямо зараз через ризик розголошення приватної інформації. У якийсь момент ми зробимо серію, в якій розповімо про людей, але на даний момент через те, що ми будуємо, ми тримаємо людей у ​​секреті, але ви побачите більше людей, які з’являться на AMA, та розкажуть вам більше про себе і, можливо, тоді ви познайомитеся з великою кількістю людей у ​​команді. Є також члени команди в Telegram, є члени команди в Discord, але не всі є в Discord, не всі є в Telegram. І я розповів про деяких членів нашої команди на презентації на самому початку.

- Що найважливіше при формуванні партнерства чи стратегічного альянсу?

Це чудове питання, чудове питання.

Найважливіше, про що ми думаємо, це вдієвість. Чи може партнер, з яким ми працюємо, справді виконувати свої зобов’язання, чудовим прикладом тому є AAVE, ми ще не працюємо з AAVE у нашому циклі розробки, але ми працюватимемо. Ми збираємося використовувати їх рішення для зберігання великої кількості наших зашифрованих даних, AAVE настільки віддані своїй справі і зосереджені на виконанні та створенні, що це чудова компанія для роботи.

Ми не встановлюємо партнерські відносини з людьми, які просто хочуть пошуміти, ми встановлюємо партнерські відносини з людьми, які хочуть пошуміти та побудувати. А галас виникає в результаті створення дивовижних продуктів і справді дивовижної економіки в рамках реальної мережі. Це перше, що ми робимо, а друге — це реальна цінність продукту. У нас є кілька партнерств, і в міру того, як ми їх розкриватимемо, ви помітите спільну тему: це буде партнерство з спільнотою розробників, з платформою, яка дозволить нам тестувати наші API, з постачальником ліквідності, тобто з великою установою, яка може надати інституційний капітал для позик.

Таким чином, має бути додаткова вартість мережі, і люди мають бути серйозними. Ми працюємо із серйозними людьми, які створюють речі, що вирішують серйозні проблеми. І ми любимо швидко виконувати свою роботу, і ми тут не для того, щоб возитися. Ви побачите, що ми іноді мовчимо в Discord, іноді мовчимо в Telegram, коли ми мовчимо, це тому, що ми будуємо, і ми залучаємо велику маркетингову команду, наприклад, Зак очолює маркетингову команду, ми розгортаємо нашу програму амбасадорів, так що у вас буде більше людей для інтеграції та взаємодії із спільнотою. Але так, ми шукаємо людей, які є серйозними «будівельниками» та додають реальну цінність та варіанти використання платформи.

– Хто є основними учасниками протоколу?

Отже, наші основні учасники — це валідатори, постачальники ліквідності та потім позичальники, люди, які звертаються за кредитом. Єдине, що тут відсутнє, це розробники, так що ці користувачі API насправді є розробниками. А Розробники входитимуть до протоколу.

Тому ми створюємо тут свій власний інтерфейс, який будується поверх ноди. Це дозволяє нам дуже швидко набрати обертів, протестувати, продемонструвати продукт, а довгострокова цінність полягає у кількості розробників та кредиторів DeFi, які на ньому працюють. Отже, ми маємо Masa, що використовує API, і ноду, у нас є оператори нод, у нас є розробники, у нас є постачальники ліквідності, і у нас є позичальники.

У мережі задіяно багато людей, і це досить складний продукт. І ми запускаємо спочатку Розробників та Валідаторів, а потім позичальників, які робитимуть фінансові профілі.

– Яка кількість валідаторів запланована для тестнету?

Як я вже казав, для Mainnet ліміту не буде, але для Testnet він, ймовірно, буде розбитий на групи. Ми ще не визначилися з групами, ми зробимо їх такими великими, наскільки це можливо. Будь хто зможе завантажити ноду та протестувати її, але щоб брати участь у Testnet, ми ще не вирішили. Ви повинні потрапити в білий список.

- Який тип механізм використовуватиметься для валідації Masa? Чи це буде важливо для валідації Testnet чи достатньо просто встановити та запустити валідатор?

Просто встановити валідатор та запустити його буде достатньо.

Весь механізм перевірки та доказу перебуватиме у вузлі “з коробки”. Я думаю, що це найпростіший спосіб відповісти на це питання — ми збираємося зробити його якомога простішим для використання кінцевим користувачем.

– Скільки оцінювачів (evaluators)планується?

Знаєте, ми прагнемо залучити якнайбільше користувачів, я думаю, що у нас уже зареєстровано кілька тисяч людей, які бажають стати валідаторами. Отже, можливо, ми не зможемо зробити всіх вас одразу, але ми чесно проводитимемо валідацію в порядку реєстрації, ось що ми зробимо. Це найсправедливіший спосіб зробити це.

- Додаткові вимоги?

Ні, єдина вимога — ви повинні вміти запускати контейнер docker, а розгортання вузла за допомогою docker має бути настільки простим, що з командного рядка ви зможете запустити його на AWS або GCP(Goolge Cloud Platform) або на щось на зразок DigitalOcean, і ми шукатимемо відгуки від тестерів , тому що ми хочемо покращити та ітеративно доопрацювати нашу документацію. Щоб запустити її було якнайпростіше, дуже важливо зробити доступним для всіх, щоб кожен міг запустити ноду і брати участь.

Основні учасники протоколу?

Я вже говорив про це хвилину тому, але зараз повторюю це ще раз.

Основними учасниками протоколу є валідатори, користувачі API, які є розробниками, постачальники ліквідності, а також позичальники, які використовують платформу.

Частина II

Джерело частини I: https://medium.com/p/3960e5ab8150

--

--