Tehnologia in epoca de lemn

オーク 半分 MiBois
4 min readApr 17, 2017

--

In ceea ce priveste acceptarea tehnologiei in viata mea, sunt considerat mai degraba “amish”. In realitate, nu sunt chiar amish, sunt, mai degraba, mormon. Si, poate, câteodata, moron, dar as vrea sa nu intindeti coarda cu asocierile astea, ok?

In realitate, am o relatie mult mai nuantata cu tehnologia. O apreciez, ma bucur ca cineva s-a gândit sa inventeze Internet-ul, sunt constient de nenumaratele avantaje pe care le aduce. Dar nu pot uita cum la 20 de ani de la aparitia Google, mai putin de 10% din utilizatorii zilnici nu stiu sa foloseasca un “and” sau un “or”. Sau un “link:”. De fapt, 90% din utilizatorii intensivi de Google Search, nu stiu sa caute pe acest motor. In continuare, peste 50% din oameni intra pe Google ca apoi sa scrie “yahoo mail”, ca apoi sa dea click si sa intre in email-ul lor, de exemplu.

Acesta este un “maillet” si nu este o arma

Divaghez.

Am internet pe un Nokia 6300i. Un browser Opera, care, surpriza, mai face si update-uri la un an sau ceva de genul.

Nokia lui B. cu Internet

Ieri, chiar ieri am vazut titlul unui articol care spunea ceva de genul “Smartphone-ul e noua tigara/viciu”. Nu am nevoie sa-l citesc, stiu despre ce este vorba. Tot ieri am vazut un alt titlu la un articol care explica cum am trecut de la “paying attention” la “stealing attention for nothing in return”.

De ceva vreme folosesc TOR. Ei bine, de atunci, conturile Google, Facebook, Pinterest etc, au luat-o razna. Si când zic razna, zici ca le-a luat cineva mintile. Google imi cere in mod constant sa confirm cu codul prin telefon — desi nu am activat validarea lor prin doi pasi — , Pinterest m-a pus de vreo 3 ori sa schimb parola, ca apoi sa-mi puna contul pe “safe mode” si sa nu mai lase sa salvez nici un pin si imi “strica” si link-ul fotografiei, ca sa nu pot merge pe pagina unde se gaseste fotografia respectiva. Ma lasa sa intru, ma lasa sa ii fac trafic intern, dar imi scrie sus, mare — ca pe pachetele de tigari — ca sunt safe mode si daca nu schimb parola voi muri in safe mode.

Nu mai zic de Facebook, care m-a trecut automat pe validarea prin cod trimis pe telefon. Google o ia si el razna, pentru ca nu-mi mai da acces la celelalte servicii (Calendar, Agenda, Drive etc), deoarece le deschide intr-o alta fereastra de browser pe care TOR nu-l lasa sa o controleze.

Si am ajuns si la blogul acesta, la medium.com, care s-au gândit sa revolutioneze login-ul, nemaifolosind parola, ci un link pe care ti-l trimite pe, ati ghicit, contul de email Google. Iar când vrei sa-l deschizi, se intampla ce spuneam mai sus apropo de Drive si celelalte. Concluzie: nu pot scrie aici pe blog fiind in TOR. Deci, daca nu poate el sa stie unde ma aflu fizic, nu ma lasa sa scriu. Pentru ca, nu-i asa, va oferim acest serviciu gratuit, dar vrem adresa dumneavoastra de acasa, ca sa ne asiguram ca nu sunteti un extraterestru care si-a facut blog pe planeta Pamânt. Puteti fi un terorist, un criminal etc, dar daca ne dati o adresa fizica, va iubim si va stimam si va lasam sa va exprimati.

Cam asa e si in viata, asa si cu legile, cu politicienii etc. Puteti vorbi, dar vrem sa stim de unde sa va arestam in caz ca nu ne mai place cum vorbiti. Ieri a aparut si articolul cu NSA care a reusit sa pirateze sistemul de transfer bancar SWIFT. Presupun ca n-o sa se duca nimeni la puscarie, ca NSA e statul american, care poate sa faca ce vrea, când vrea. Si poate chiar sub obladuirea unui judecator, care si el face ce vrea, când vrea. Chiar si impotriva legii, ca doar el e legea. Calea, adevarul si viata. Transformarea noastra in mici Isusi, dar fara ultima parte, ca ne dor incheieturile, avem reumatism, stiti, plângerile clasice cand cineva trebuie sa mearga la puscarie.

N-am o problema sa folosesc medium de pe un browser normal. E vorba doar de principiu.

Si tot o mostra de tehnologie. De pe iPad, nu poti scrie aici decât daca ai aplicatia Medium. Ca si cum browserele de pe iPad sunt caca. (Primesti o explicatie cum ca e pentru siguranta ta, bla bla… pentru siguranta ta, mai bine cracaneaza picioarele acum, si lasa-ne sa iti punem GPS-ul asta). Medium vrea sa instalezi aplicatia, din motive de marketing/publicitate/money, bineinteles ca am inteles. Insa, ce sa vezi, aplicatia nu functioneaza decât daca ai un iOS cel putin 9 (parca). Ceea ce nu am, pentru ca 8.X….. functioneaza foarte bine, multumesc de intrebare. De ce vrei tu sa ma obligi sa fac aia si aia, când pot sa merg si pe picioarele mele?

Ca sa rezum ca poate aveti ciorba pe foc: va dam tehnologie, dar va dam si o carte de o mie de pagini cu toate restrictiile si obligatiile pentru a o folosi. Thanks but No thanks!

--

--