Tentatia

オーク 半分 MiBois
2 min readMar 25, 2017

--

Imi place business-ul IKEA. A fost construit frumos, inteligent si chiar sunt produse care merita cumparate de acolo. De exemplu, farfuriile la 0,5 EUR bucata. Sau pernele la 6 EUR.

Restul, chestiile din “lemn”… nu sunt din lemn. Adica, cu mici exceptii, ala e PAL, melaminat si alte bazaconii. Care, surpriza, au cel putin 50% adeziv. Foarte toxic si nociv pentru cei care prelucreaza aceste produse. Mai ales MDF, ale carui particule sunt foarte mici si ajung mult mai usor in plamâni.

Scaun din salcâm masiv

Zilele trecute am fost sa iau strictul necesar. Mi-am facut o lista pe site-ul lor, am printat-o si am luat-o cu mine, ca sa fiu cât se poate de eficient. M-am tinut bine de ea, desi iti fug ochii la o gramada de lucruri de care (nu) ai neaparata nevoie. Spre iesire, aproape de casele de marcat, erau toate scaunele si mesele pentru terase. Lemnul de salcâm e un lemn atât de frumos, atât de solid, de natural. Cred ca m-am asezat pe toate scaunele si fotoliile de acolo. Intr-un final, am spart bugetul (adica l-am marit cu 30%), doar ca sa-mi cumpar scaunul de mai sus. Pentru interior, bineinteles, nu am terasa. La 29 EUR imi este imposibil sa fac ceva asemanator, sau, cel putin, cu acelasi confort.

Mereu când vad obiecte din esente de lemn care se gasesc greu pe piata, imi vine sa le cumpar, pe ideea ca, in momentul in care m-am saturat de ele, pot folosi lemnul pentru a face alte obiecte.

Fiecare cu fetisurile lui.

--

--