Na TEDx Bratislava sa to celé začalo

Rozhovor s Patríciou Drobnou, redaktorkou blog.martinus.sk

Michal Uhnak
3 min readJun 23, 2014

Patrícia Drobná sa k marketingu dostala viac-menej omylom. Chcela študovať animovanú tvorbu a ako každý poctivý stredoškolák, aj ona sa vydala v šestnástich rokoch na deň otvorených dverí svojho vysnívaného oboru, konkrétne na Univerzitu Tomáše Bati v Zlíne. Zmýlila si však dátum a znenazdajky sa ocitla na prezentácii oboru marketingovej komunikácie. Keď si už dala tú námahu cestovať, rozhodla sa zostať. Ich marketing na ňu, pochopiteľne, zabral.

“Tí ľudia ma tak zaujali, tým, čo rozprávali, že som si povedala — kašlať animovanú tvorbu, ja idem na marketing.”

Nakoniec naň nešla, študuje kritiku divadelného umenia na VŠMU, no podľa jej slov človek nemusí marketing študovať na škole, aby ho mohol robiť.

Začala bádať vo vodách Twitteru a spájať sa s ľuďmi — slovenskými marketérmi, kreatívcami a inými trendsettermi. Potom začal narastať šum okolo “nejakého” TEDx v Bratislave. Jeho myšlienka ju nadchla, no stačilo s kúpou lístka zaváhať na pol hodinu a zaprášilo sa aj po tom poslednom. Vzdať to však nemienila. Mediálna agentúra Mindshare v tom čase ponúkala ôsmim študentom možnosť zúčastniť sa TEDx ako súčasť “sociálno-mediálnej úderky”. S mladíckou dravosťou sa o toto miesto uchádzala napriek tomu, že v kolónke referencií mala v tej dobe uvedené ešte len niekoľko publikovaných článkov v stredoškolskom časopise. Účasť na celkovo druhom ročníku TEDx Bratislava si teda, ako sama vraví, musela vybojovať.

“Myšlienkou TEDx je vzdelávať sa a nadobúdať stále nové a nové skúsenosti a možno práve aj takto chceli, aby som si to vyskúšala.”

A tak sa v roku 2012, len krátku dobu po “zlínskom omyle”, zúčastnila v J&T Tower bratislavského TEDx.

“Bola som celkom vystrašená, lebo zrazu tam boli všetci ľudia, ktorých som z toho online sveta poznala, tie moje pomyselné hviezdy (smiech). Bola som fascinovaná, nasávala atmosféru a počúvala prednášky,” povedala o svojom prvom živom kontakte s marketingovým a startupovým svetom.

V novom prostredí sa však aklimatizovala rýchlo a z podujatia odchádzala “s kapsičkou plnou vizitiek”.

Druhý ročník bol už pre ňu iný, nakoľko z kontaktov získaných pri jej prvej účasti sa časom stali známi a priatelia. TEDx bola výborná príležitosť opäť sa s nimi stretnúť a zároveň spoznať ďaľších nových ľudí.

Čo jej TEDx dal okrem veľkého množstva známostí?

“TEDx je koncipovaný tak, že sú na ňom prednášky z rôznych oblastí, rozmanité názory ľudí, ktoré stoja zato. Tým pádom to nie je suché počuvanie prednášok na jednu tému, ale človek má možnosť spoznať široké spektrum tém.”

Na TEDx má najradšej networking, najmä ten spontánny. K nemu prispievajú aj menovky účastníkov, na ktorých majú uvedené tri sféry svojho záujmu. Či už veci, o ktorých rozprávať vedia, alebo tie, o ktorých by sa radi niečo dozvedeli. 5. júla v novej budove SND nájdete na Patrícinej menovke heslá “marketing” (ako zatiaľ vždy), “veda” a “umenie”.

Na TEDx vládne podľa nej vždy uvoľnená atmosféra.

“Mám pocit, že na TEDx sme si zrazu všetci rovní, zrazu sa všetky rozdiely medzi nami zmažú a ľudia, ktorí majú veľké firmy a úspech sa rozprávajú s ostatnými ľudmi úplne normálne a delia sa o svoje skúsenosti a názory. Myslím si, že vždy z toho vznikne niečo dobré a nové.”

Píše rada, no čo ju ťahá ísť na TEDx v pozícii blogera-dobrovoľníka už tretí rok po sebe?

“Pokým bude TEDx v Bratislave, bude sa mi tam chcieť chodiť, pretože oceňujem snahu organizátorov. Je to vždy veľmi príjemný deň, z ktorého čerpám celý nasledujúci rok. Tým, že je na svete neustále veľa ľudí, ktorí majú čo povedať, tak to má význam aj pre mňa, pretože sa môžem stále posúvať a obohacovať. Niekto možno povie niečo, čo už viem, no pozrie sa na to z iného pohľadu a zrazu mi to začne dávať iný zmysel. Z tohto pohľadu bude mať pre mňa TEDx vždy význam.”

Možno povedať, že práve účasť na druhom ročníku TEDx Bratislava bola pre Patríciu spúšťačom sledu udalostí, ktoré ju zaviedli až k jej súčasnej pozícii redaktorky blogu sieti kníhkupectiev Martinus.

Unlisted

--

--