اطلاعات کامل درمورد لیست بانک های ترکیه

mihan turkey
7 min readApr 26, 2023

--

به علت خدمات و مزایای آن در مدیریت امور مالی، بانک یکی از ملزومات زندگی روزمره می باشد. چنانچه به دنبال خرید زمین یا ملک در کشور ترکیه و مهاجرت به این کشور می باشید، پیشنهاد ما به شما توصیه این است که در بانک‌ های خصوصی این کشور حساب افتتاح نمایید.

معرفی بانک های ترکیه

در طی ده سال پیشین، قوانین و تحولات زیادی را سیستم بانکی ترکیه پشت سر گذاشته و در سطح بین الملی به سطحی رسیده است که صلاحیت‌ مورد نیاز را داراست. در این مقاله از میهن ترکیه بانک‌های ترکیه را به طور کامل برای شما ارائه می دهیم.

بانک های ترکیه

اغلب این کشور در اروپا به منظور قطب نوآوری بانکی شناخته می شود. کشور ترکیه نه فقط بانک های محلی خود را داراست، بلکه از سراسر جهان، بهترین بانک ها در ترکیه حضور دارند. این کشور دارای بانک های خصوصی و دولتی است که از طرف بانک مرکزی جمهوری ترکیه، سیاست‌های مبادلاتی و پولی آن ها تعیین می شود. آن بانک ها به شرح زیر است:

بانک زراعت (Ziraat Bank)

از لحاظ دارایی بزرگترین بانک دولتی ترکیه، بانک زراعت است که در آنکارا در سال 1863 به عنوان یک موسسه مالی نوین به فعالیت خود آغاز کرد. بانک زراعت در وهله نخست جهت حمایت از کشاورزان و کمک به وام های کشاورزی احداث شد. این بانک به قسمت های کشاورزی، تجاری و خرده فروشی خدمات می دهد و شبکه وسیعی دارد و هم به مشتریان شعب آن در هجده کشور خدمات ارائه می دهد.

گارانتی بانک (Garanti Bank)

دومین بانک خصوصی بزرگ ترکیه، گارانتی بانک می باشد که در سال 1946 تاسیس شد. گارانتی بانک ترکیه 937 شعبه در ترکیه، سه دفتر نمایندگی و هشت شعبه در دیگر کشورها دارد. پنجاه درصد از سهام این بانک به بانک اسپانیایی BBVA تعلق دارد.

این بانک نیز همچون خیلی از بانک های ترکیه خدمات و محصولات مالی گوناگونی را از قبیل خدمات سیستم های پرداخت، بیمه، بانکداری شرکتی، بانکداری خرده، SME، بانکداری اختصاصی، کارت های اعتباری و سرمایه گذاری خدمات ارائه می دهد. استانبول شعبه اصلی گارانتی بانک می باشد.

آک بانک (Akbank)

آک بانک (Akbank)

یکی دیگر از بزرگترین بانک های این کشور، آک بانک می باشد. در سال 1948 در آدانا، آک بانک در منطقه چوکوروا با هدف ارائه خدمات مالی به تولید کنندگان پنبه تاسیس شد. خانواده سبانجی (Sabanci) بزرگترین سهامدار آک بانک ترکیه می باشد.

با توجه به گزارش سال 2017 این بانک برای ششمین سال متوالی در بین 500 بانک ارزشمند جهان قرار گرفت. افزون بر این، در بین بزرگترین بانک های کشور ترکیه از نظر مقدار حجم وام دهی، آک بانک قرار دارد. استانبول شعبه اصلی این بانک می باشد و مخصوص مهاجران شعبه ای نیز دارد.

با 770 شعبه و بیش از دوازده هزار کارمند، آک بانک در این کشور به فعالیت خود ادامه می دهد. این بانک تا دسامبر 2017، در سراسر جهان در حدود چهارده میلییون مشتری در 800 شعبه خدمات رسانی نموده است. خدمات آک بانک در زمینه بانکداری تجاری، SME، بانکداری مصرف کننده، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه گذاری، بانکداری خزانه داری و اختصاصی می باشد.

ایش بانک (Isbank)

بزرگترین بانک خصوصی کشور ترکیه، ایش بانک می باشد که توسط مصطفی کمال آتاتورک در سال 1924 با 37 کارمند و 2 شعبه آغاز به فعالیت کرد. ایش بانک ترکیه امروزه 1277 شعبه در ترکیه، بیست و دو شعبه در دیگر کشورها و 6521 دستگاه خود پرداز دارد.

این بانک، خدمات بانکداری تجاری، SME، بانکداری شرکتی، خرده فروشی، خدمات بانکی از جمله خدمات بانکداری اینترنتی و تلفن بانک را ارائه می نماید. افزون بر این، از سایر خدمات مالی این بانک می توان به مدیریت دارایی، لیزینگ، کارگزاری و بازنشستگی اشاره نمود.

یاپی کردی بانک (Yapı ve Kredi Bank)

با 908 شعبه یاپی کردی چهارمین بانک خصوصی بزرگ این کشور حساب می شود که در سال 1944 تاسیس شد. یاپی کردی بانک در زمینه بانکداری تجاری، غیر تجاری، بانکداری خصوصی، کارت های اعتباری، خرده فروشی، سرمایه گذاری، مدیریت ثروت، لیزینگ و … فعالیت دارد. استانبول شعبه مرکزی یاپی کردی بانک می باشد و در آن حدود 16900 نفر مشغول به کار می باشند.

ترکیه بانک

پنجاه درصد از سهام یاپی کردی به هولدینگ کوچ تعلق دارد. یاپی کردی بانک خدمات خویش را با 4348 دستگاه خودپرداز، بوسیله 935 شعبه در کشور ترکیه و یک شعبه در خارج از کشور 4 مرکز تماس و 544 هزار پایانه POS ارائه می نماید.

دنیز بانک ترکیه (Deniz Bank)

در سال 1938 دنیز بانک تاسیس شد و شامل سه قسمت بانکداری خرده، عمده و خزانه داری و سرمایه گذاری می باشد. با بیش از 43 شعبه خارج از کشور، نهصد شعبه در ترکیه و 4029 دستگاه خودپرداز، دنیز بانک ترکیه یکی از با اعتبار ترین بانک های ترکیه حساب می شود.

با بیش از 14100 کارمند، این بانک طیف گسترده ای از خدمات مالی از قبیل خرده فروشی، بانکداری اختصاصی، کشاورزی، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و کارهای مالی را ارائه می دهد. استانبول شعبه اصلی دنیز بانک می باشد و در بین بانک هایی قرار گرفته است که با سرمایه خارجی فعالیت می کنند.

این بانک مابین اشخاص خارجی که می خواهند به یک حساب پس انداز پر سود، سرمایه خود را واریز نمایند، خیلی پر طرفدار می باشد و در بازار یکی از بهترین نرخ­ ها را ارائه می­ دهد.

واکیف بانک ترکیه (Vakif Bank)

در ژانویه 1954 توسط امپراتوری عثمانی، واکیف بانک تاسیس گردید. هدف از تاسیس واکیف بانک، حمایت و کمک به پس اندازهای کشور با راه های نوین بانکداری و استفاده از آن ها با توجه به الزامات توسعه اقتصادی می باشد.

واکیف بانک ترکیه در زمینه های تجاری، غیرتجاری، خرده فروشی، کسب و کارهای کوچک، بانکداری شرکتی، بانکداری مصرف کننده، بانکداری اختصاصی، کارت اعتباری و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

اچ اس بی سی بانک ترکیه (HSBC Bank)

بانک اچ اس بی سی فعالیت خود را در حوزه های بانکداری خرده، بانکداری تجاری، بانکداری عمده، بانکداری اختصاصی و مدیریت ثروت شروع کرد. این بانک راه حل های مالی را از راه بانکداری تلفنی، خودپردازها، شعب، کارت های اعتباری و بانکداری دیجیتال به مشتریان ارائه می نماید.

هالک بانک (Halk Bank)

هالک بانک (Halk Bank)

در سال 1933 این بانک با هدف ارائه وام با شرایط مناسب جهت ارتقا رشد اقتصادی در این کشور تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را از سال 1938 شروع کرد. در نخست این بانک به منظور بانک طبقه ی معمولی شناخته می شد و اعطا وام برای کمک و تامین مالی طبقه متوسط جامعه هدف اصلی آن بود.

ترک اکونومی بانک (Turk Ekonomi Bank)

یکی از اولین بانک های ترکیه و یکی از قدیمی ترین موسسات مالی خصوصی در این کشور، ترک اکونومی بانک می باشد که بر بانکداری تلفن همراه سرمایه گذاری کرد.

در سال 1927 ترک اکونومی بانک تحت عنوان Kocaeli Halk Bankası تاسیس شد و خدماتی از قبیل بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، SME، بانکداری تجاری، بانکداری سرمایه گذاری و لیزینگ را ارائه می نماید. این بانک در ترکیه بیش از 540 شعبه فعال دارد و چولاک اوغلو گروپ و فرانسوی بی ‌ان ‌پی پاریبا سهامداران اصلی آن بانک می باشند.

کیو ان بی فاینانس بانک (QNB Finansbank)

همانند سایر بانک های ترکیه، کیو ان بی فاینانس محصولات و خدمات مالی در زمینه بانکداری مصرف کننده، SME، بانکداری اختصاصی و بانکداری شرکتی را ارائه می نماید.این بانک در ترکیه 518 شعبه دارد و در لونت استانبول شعبه اصلی در قرار گرفته است.

شکر بانک (sekerbank)

به عنوان بانک تعاونی چغندر در سال 1953، شکر بانک در اسکی شهیر ترکیه تاسیس گردید؛ این بانک ترکیه در سال 1956 به آنکارا منتقل گردید و به شکر بانک تغییر اسم داد؛ قسمتی از سهام این بانک در سال 1997 به مردم عرضه گردید و شعبه اصلی این بانک در سال 2004 به استانبول منتقل شد. این بانک امروزه با 312 شعبه در زمینه های بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه گذاری، بانکداری خرد، مدیریت سرمایه گذاری و وام مسکن فعالیت نمی ماید.

سخن آخر

همان گونه که ذکر شد، اگر تصمیم زندگی در ترکیه را دارید و یا به دنبال سرمایه‌گذاری و کار در این کشور می باشید، نخستین قدم باز کردن یک حساب بانکی در ترکیه و آشنایی با مسائل بانکداری در این کشور می باشد. ما در این مقاله از میهن ترکیه تمامی بانک های ترکیه را برای شمار ارائه دادیم

سوالات متداول

1. از لحاظ دارایی بزرگ ترین بانک ترکیه کدام است؟

از لحاظ دارایی بزرگترین بانک دولتی ترکیه، بانک زراعت است.

2. دنیز بانک شامل چند بخش می باشد؟

این بانک شامل سه قسمت بانکداری خرده، عمده و خزانه داری و سرمایه گذاری می باشد.

3. هدف از تاسیس واکیف بانک ترکیه چیست؟

حمایت و کمک به پس اندازهای کشور با راه های نوین بانکداری و استفاده از آن ها با توجه به الزامات توسعه اقتصادی می باشد.

منبع: https://mihanturkey.com/

--

--

mihan turkey
0 Followers

میهن ترکیه . مشاور برتر شما برای مهاجرت به ترکیه