關於我所傾慕的女子——後記

明晞
5 min readJan 13, 2018

--

為咗方便人睇(同埋最重要係方便自己寫),以下嘅後記會全篇用粵文寫。

好似寫後記之前都要介紹下自己先:

九十後港女,筆名明晞。除咗明晞之外,我仲有用其他筆名寫文,但呢個有機會再講啦。

現實中嘅我係一隻半工讀嘅IT狗乸,朝就肯定九嘅,晚就一定唔止五,有時仲要返大學上堂,已經冇乜時間俾我寫文,所以求各位大大高抬貴手,原諒小女子更文更得慢。

到依家仲堅持寫文嘅原因都係呢六個字:係愛啊哈利!

好啦入返正題,《關於我所傾慕的女子》係我第一篇用明晞呢個身份寫嘅短篇小說。我開始用明晞呢個身份喺Medium寫文嗰陣,正值係啱啱開始我嘅半工讀生涯嘅時候,老實講嗰陣我嘅心理狀態唔係咁好,覺得自己每日重重覆覆庸庸碌碌,覺得呢種生活好冇意義。人生苦短,仲要強逼自己生活喺一個框架裏面,實在唔痛快。所以我決定重新執筆,做返自己想做嘅事,講返自己想講嘅嘢。

當然我唔想閉門造車,寫完篇文出嚟當然想有人欣賞,但應該放喺邊個平台好呢?Facebook?No way… 依家嘅Facebook已經非常之商業化,唔俾錢?你唔洗旨意有人會睇到你嘅post。Instagram?唔係唔得嘅,但我唔認為Instagram嘅定位係俾人寫文睇文囉。喺我煩惱緊到底將我啲文章放喺咩平台度嗰陣,有人向我推介Medium。

我開返部手提電腦,望返我之前專裝文章嘅folder 一望,發現我有篇小說叫《關於我所傾慕的女子》仲未寫完。個故事喺我腦海裏面已經成型,唔寫埋佢實在可惜,於是我就決定完成埋佢。

真係講咗好多廢話,快快趣趣講返篇文先:《關於我所傾慕的女子》對我嚟講,甚至對大部份嘅讀者嚟講,都可能係一塊鏡。望一望自己依家嘅人生,同兩位主角所經歷嘅嘢,係咪有啲似呢?

林韻茵——隨波逐流

我地嘅大女主角林韻茵,曾經有夢想,有愛過嘅人,但佢最後選擇一個佢唔鍾意嘅學科,一個佢唔鍾意嘅丈夫。講到尾,都係因為家人嘅壓力,社會嘅目光逼使佢做啲違心嘅事。

我地出生嗰一刻開始,周圍嘅人好似已經幫你安排好你應該要行嘅路,讀書要讀啲有前途嘅科,打工要打份賺好多錢嘅工,結婚要嫁個收入穩定嘅男人,生仔要逼個仔去學東學西,每一個人都好似用餅模壓出嚟嘅曲奇,失去咗自己嘅型態。唔讀書就係冇用,唔打工就係蛀米蟲,唔結婚就係剩女,唔生仔就係性無能(喂你亂噏啲乜)。只要你唔按照其他人嘅路行,你就係異類,呢種心態導致喺香港街道行走嘅人個個變成行屍走肉。

香港嘅女仔就更甚,社會對中年未婚嘅女士有各種標籤:「剩女」、「賣剩䉀」、「籮底橙」⋯⋯好似女人唔結婚嘅話就唔係女人咁樣,令到好多女仔為咗快快嫁個如意郎君,而忽略咗自己嘅真心,個男仔有錢、有樓、有車就得㗎啦,性格係點?同自己有冇共同興趣?理鬼得咁多咩有筍盤就嫁啦!三十歲前嫁得出先係最重要!

我地比古時嘅人幸福得多,我地有選擇伴侶嘅權利,而唔係父母之命、盲婚啞嫁。但當我地擁有呢種權利嘅時候,我地都冇去選擇一個同自己意氣相投、真心相愛嘅人。結果,我地同古代嘅人比,好似唔係進步得好多。

林韻茵就好似好多香港女仔嘅寫照,讀書時期可能有過一段難忘嘅初戀,但呢段初戀多數唔維持到最後,最後同佢走入教堂嘅,未必係佢鍾意嘅人,但一定係個package好好嘅成功男士。造就嘅香港有咁多個「林韻茵」嘅原因除咗係社會嘅錯,亦有部份係因為自身嘅軟弱。

郭貫中——愛為何物

呢篇小說係用郭貫中做第一人稱寫嘅,透過郭貫中嘅視角去描寫一個佢鍾意咗好耐嘅女仔。除此之外,你亦都會見到郭貫中對學校、社會有好多抱怨。佢覺得學校、社會每一個人都係一式一樣,所以佢好討厭呢個社會,呢個世界,甚至佢都會有小小討厭自己,因為佢自己都係其中一隻甘於隨波逐流嘅機器人。

郭貫中對社會有好多怨言,但好多時候佢都只係敢怒不敢言。佢討厭其他學生毫無目標但佢自己都冇夢想冇目標,佢怨恨林韻茵揀工商管理放棄演奏家夢想,但佢自己都係隨意揀個有前途有錢賺嘅學科就算數。其實郭貫中同我地亦都非常之似——得個講字。好多人都話要有夢想要有大志,但屈服嘅人永遠都比實行嘅人多好多。

當一具行屍走肉嘅郭貫中遇上一個勇於逆流而上,追求夢想嘅林韻茵,林韻茵就成為咗佢嘅心靈寄托,希望林韻茵能夠代替佢做到啲佢想做但係佢做唔到嘅嘢。所以林韻茵放棄夢想嗰陣,佢比林韻茵更加失望更加憤怒。

小說最後一句「 其實,我真的是喜歡她嗎?」,除咗係小說嘅完結,亦都係我想各位讀者回答嘅問題。郭貫中一直傾慕林韻茵演奏嘅身影,但呢種傾慕,到底算唔算得上係愛。我地愛上一個人嘅時候,起初一定會係俾對方某啲特質吸引住先會愛上佢,但當對方失去咗嗰樣特質,你仲會唔會愛?因為對方變咗而唔愛對方,咁一開始嗰種感覺到底係咪真實嘅呢?「愛」呢個課題實在太深奧,我自己睇返篇小說我都揾唔到答案。或者每個人對郭貫中嘅所謂傾慕都有唔同嘅解釋。

其實我仲有好多嘢想講嘅但係乜都攤開曬嚟講就唔好玩啦,每個人對文章有唔同解讀。所以你地對呢小說有咩睇法,都歡迎你地response下。多謝咁多位讀者啦!我都係乖乖地返去做隻資訊有用嘅IT狗先,汪!

--

--

明晞

九十後香港女生。 用寫作逃避現實, 用文字創造故事。 Instagram: mingheiwriting