PostgreSQL Veritabanı

Miraç Balkaya
1 min readJun 9, 2023

--

Veritabanı yönetim sistemleri, günümüzde işletmelerin büyük miktarda veriyi depolama, yönetme ve sorgulama ihtiyaçlarını karşılamak için hayati bir öneme sahiptir. PostgreSQL, bu ihtiyaçları karşılayan açık kaynak bir ilişkisel veritabanı yönetim sistemidir. Bu makalede, PostgreSQL’ın özelliklerini ve avantajlarını inceleyecek, nasıl kurulacağını ve temel kullanım senaryolarını anlatacağım.

PostgreSQL Nedir?

PostgreSQL, dünya genelinde yaygın olarak kullanılan güçlü ve açık kaynak bir veritabanı yönetim sistemidir. İlişkisel veritabanı modelini temel alır ve ANSI SQL standardına uyumlu bir şekilde çalışır. PostgreSQL, veri bütünlüğünü sağlama, yüksek performanslı sorgulama, geniş veri tipleri desteği, ölçeklenebilirlik, güvenlik ve yüksek kullanılabilirlik gibi birçok özelliğiyle öne çıkar.

PostgreSQL’ün Avantajları:

  • Açık kaynak(Open Source): PostgreSQL, açık kaynak kodlu bir projedir ve ücretsiz olarak kullanılabilir. Bu, maliyetleri düşürür ve esneklik sağlar.
  • Geniş Özellik Seti: PostgreSQL, karmaşık veri yapılarını ve sorgularını destekleyen geniş bir özellik setine sahiptir. JSON, GIS (Coğrafi Bilgi Sistemi), tam metin arama gibi ileri düzey özellikler sunar.
  • Yüksek Performans: PostgreSQL, gelişmiş sorgu optimizasyonu ve çoklu paralel işleme yetenekleriyle yüksek performanslı sorgulama sağlar.
  • Veri Bütünlüğü: PostgreSQL, ACID (Atomicity, Consistency, Isolation, Durability) özelliklerini destekler ve veri bütünlüğünü garanti eder.
  • Ölçeklenebilirlik: PostgreSQL, yüksek veritabanı trafiği ve büyük veri hacimleriyle başa çıkabilen bir yapıya sahiptir. Parçalı tablolar, replikasyon ve diğer ölçeklenebilirlik stratejilerini destekler.
  • Güvenlik: PostgreSQL, kullanıcı yetkilendirmesi, şifreleme, güvenli bağlantılar gibi güvenlik önlemlerini sağlar.

PostgreSQL Kurulumu:

Adım 1: PostgreSQL resmi web sitesinden son sürümü indirin ve kurulum paketini çalıştırın.(https://www.postgresql.org/)

Adım 2: Kurulum sırasında gerekli yapılandırmaları yapın, kullanıcı adı ve şifre belirleyin, port numarasını ayarlayın vb.

Adım 3: Kurulum tamamlandıktan sonra PostgreSQL’e bağlanmak için bir veritabanı yönetim aracı (ör. pgAdmin) kullanabilirsiniz.

--

--