Cum supraviețuiesc influencerii care nu livrează?

Mirela Podea
2 min readJan 19, 2018

--

Am fost aseară la un eveniment corporate, d-ăla mai cu ușile închise, unde s-au întâmplat două lucruri.

no brainer @eurobest

Primul, foarte pe scurt, presarii au dat nas în nas cu bloggerii/ influencerii, iar unul dintre presari a făcut ceea ce, dacă mă întrebați pe mine, definește perfect starea în care au ajuns ziarele azi. Vezi domne’ s-a simțit individul ofensat că discuțiile s-au prelungit și a trebuit să aștepte 10 minute. Și-a băgat și a plecat cu scandal fără știre, fără nimic. Sunt curioasă dacă se întreabă când se uită pe pagina aia a lui de ce materialul nu primește nici măcar un like, nici măcar de la redacție. Hmmm, oare chiar așa au apus vremurile în care munceai penteu o știre în exclusivitate? Sau chiar așa avem senzația că după ce că îți scriu și materialul și tu îl publici cu nesimțire cu copy paste mai vrei și bani pentru asta?

Și al doilea lucru, care ne aduce de fapt la subiectul articolului de azi, m-am întâlnit cu unul dintre bloggerii/ influencerii care chiar livrează, genul de om pe care l-aș recomanda oricând. Ei, și discutam noi starea nației și mârșăviile care se fac în publicitate și la client. Și-am ajuns la următoarele concluzii pentru întrebarea din titlu, cu comentariile mele în detaliu:

  1. Clientul sau account-ul nu știe sau nu vrea să verifice rezultatele obținute în campania X a bloggerului Y. Și atunci mă întreb: cât de idiot să fii să plătești mia de coco unui blogger care îți aduce 4 oameni în site când ordinul de mărime ar trebui să fie aproape de câteva mii de pitpalaci trimiși. Abhh, da sunt banii clientului, nu ai tăi! WTF is wrong with you people?
  2. Clientul sau account-ul face mânării cu influencer-ul/ blogger-ul, pe bani, evident. Da, bo$$, există colegi de breaslă care sug bani de la brand, îi dau blogger-ului o sumă considerabil mai mare, ca o parte să se întoarcă în buzunarul propriu. Ce înseamnă asta pe termen lung? Că tu ca account/ client nu dai doi bani pe brand-ul tău și nici pe cariera ta. Da, știu, sunt eu frustrată, n-am înțeles nimic din meserie și din piață. Și mă întreb, totuși, cum ai putea să te mai duci în piață, cel puțin pe bucățica asta de PR, să te prezinți ca fiind ăla care are grijă de reputația brand-ului?

Trăiască clientul/ account-ul contemporan!

Pupix, un PR care încă mai crede!

M

--

--