چرا تولید محتوا کنیم؟

Mona Hashemi
4 min readAug 24, 2022

یکی از اقداماتی که پس از طراحی سایت باید انجام بدهیم، تولید محتوای حرفه ای است. اما چرا اغلب سئوکاران برای تولید محتوا اهمیت زیادی قائل هستند؟ اصلا تولید محتوا برای سایت چه تاثیری در میزان فروش آن دارد. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا تولید محتوا کنیم؟

جلب اعتماد مخاطب

در کسب و کارهای آنلاین شما به صورت مستقیم با مردم در ارتباط نخواهید بود؛ به همین دلیل مجبور هستید به نحوی اعتماد آنها را به خود جلب کنید.

در واقع باید به کمک تولید محتوا مشتری را قانع کنید که از شما خرید کنند؛ این دقیقا کاری است که شما می توانید در فروش حضوری با صحبت کردن، انجام دهید.

بازاریابی آسانتر

یکی از اقداماتی که برای جذب مشتری باید انجام دهید، بازاریابی محصولات و خدمات است. در فروش حضوری شما به کمک تبلیغات سنتی مانند تبلیغات بنری، تلویزیونی و … می توانید محصولات یا خدماتتان را به دیگران معرفی کنید.

این کار ضمن اینکه هزینه و زمان زیادی را از شما می گیرد، ممکن است شما را به نتیجه مطلوب نیز نرساند. چرا که دقیقا برای مخاطبان هدف انجام نشده است.

اما شما به کمک تولید محتوا می توانید تمامی اقدامات بالا را با هزینه بسیار کمتر و به صورت هدفمند انجام دهید.

شما می توانید محتواهای آموزشی مختلفی را تولید و در آن به معرفی محصولات خود مشغول شوید.

جذب مشتریان وفادار

شاید تصور کنید بازدید کننده بیشتر می تواند سبب سودآوری شما شود؛ اما زمانی شما می توانید به درآمد بالا برسید که مشتریان وفادار جذب کرده باشید.

در واقع مشتریان وفادار همان افرادی هستند که تقریبا هر روز برای مطالعه مطالب مختلف روی سایت شما و بررسی محصولات جدید، به سایتتان سر میزنند.

زمانی که شما به صورت پیوسته تولید محتوا انجام می دهید، در واقع مشتری را برای بازدید دوباره از سایت ترغیب کرده اید.

افزایش برندینگ سایت

یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان فروش یک سایت، افزایش برندینگ و دیده شدن سایت شما توسط کاربران است. زمانی که شما محتوای جامع، کامل و منحصر به فرد تولید می کنید، افراد زیادی آن را به دیگران معرفی کرده و آن را بازنشر می دهند. همین مسئله سبب می شود تا نام برند شما دهان به دهان چرخیده و در ذهن مخاطبان باقی بماند.

البته این در صورتی است که محتواهای تولید شده از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

بهبود وضعیت سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت از اصلی ترین اقداماتی است که به شما کمک می کند تا رتبه سایتتان را بهبود بخشید. اما رسیدن به این نتیجه تنها در صورتی ممکن است که شما بتوانید تکنیک های مناسب سایتتان را پیاده کنید. بازاریابی محتوایی یکی از اقدامات مهم در بخش سئو سایت است که به بهبود آن کمک زیادی می کند.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان

یکی از مزایای فعالیت در اینترنت، امکان تحلیل و بررسی مخاطبین و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است. شما می توانید از طریق تولید محتوا اطلاعات زیادی را از مخاطبان خود بدست بیاورید. به عنوان مثال شما می توانید با توجه به کلمات کلیدی هر محتوا به این موضوع پی ببرید که کاربران در هر محتوا دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.

حتی می توانید به کمک گوگل آنالیتیکس، میزان ماندگاری کاربر در صفحه، موقعیت جغرافیایی هر کاربر، صفحاتی دیگری که به آن مراجعه کرده اند و … را نیز بدست آورید و بر اساس آنها برنامه ریزی درستی انجام دهید.

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تولید محتوا می تواند نقش اساسی در فروش و میزان بازدید کننده سایت شما داشته باشد. اما سوالی که مطرح می شود، این است که چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ در ادامه به طور خلاصه مراحل تولید محتوا را خواهیم گفت. شما می توانید مطالب بیشتر را در محتوای “ چک لیست تولید محتوا “ مطالعه کنید.

  1. پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا
  2. پیدا کردن منابع خوب برای بازنویسی محتوا
  3. استفاده از عنوان مناسب به همراه کلمه کلیدی
  4. استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط پس از هر 150 کلمه
  5. نوشتن محتوا به صورت جامع و کامل
  6. و…

--

--