دعوای مسئولان بر سر کاخ‌های شاه!

mostazafin tv
4 min readJan 26, 2020

در ششمین روز بهمن در کشور چه‌خبر بود؟

اخیرا پرویز فتاح، رئيس‌ بنیاد مستضعفان با انتقاد از اکبر هاشمی‌رفسنجانی گفته بود که ایشان در زمان حیاتشان در کاخ شاهنشاهی مرمر مستقر بوده و بعد از فوتشان نیز ما به سختی توانستیم کاخ را پس بگیریم تا به موزه تبدیل کنیم. محسن هاشمی، رئیس شورای‌ شهر تهران اما امروز بدون اینکه به اصل حضور هاشمی مرحوم در کاخ اشاره‌ای کند گفته: «نهاد ریاست‌جمهوری‌ کنونی هم از قدیم به کاخ‌سفید شهرت داشته، قوه‌قضاییه الان در کاخ غلامرضا پهلوی، برادر آخرین شاه پهلوی و معاونت ‌اول ریاست‌جمهوری‌ و نشست‌های هیات دولت هم در کاخ نخست‌وزیری دوران پهلوی برپا است و البته کاخ فرح در اختیار شورای نگهبان است.»
امام می‌گفت اگر دولت ما خوی کاخ نشینی پیدا کرد باید فاتحه مملکت را بخوانیم. اگر دوستان ایرادی نمی‌بینند، جهت شادی روح آن مرحوم، فاتحه ای قرائت کنند.
بعد از قرائت فاتحه به مجلس می‌رویم برای یک خبر خوب و آن اینکه مجلس امروز طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن اشخاص حقوقی از کمک به فعالیت‌های انتخاباتی ممنوع شدند. همچنین نامزدها، احزاب و گروهای سیاسی در فعالیت انتخاباتی خود، حق دریافت کمک از اتباع غیر ایرانی را ندارند.
با توجه به مشخص شدن مُرّ قانون در این زمینه لازم است شورای نگهبان نظارت خود بر تبلیغات کاندیدا‌ها را دوچنان کرده و هشدار‌های لازم در این زمینه را به صورت عمومی اعلام کند. چرا که قانونِ موثر در زندگی مردم، آنیست که اجرا می‌شود و نه آنکه نوشته می‌شود.
دو قوه دیگر اما با وجود جلسه سران قوا هنوز با هم هماهنگ نشده‌اند و بر سر اینکه یک عمل مشخص را در کشور چه کسی باید انجام بدهد توافق ندارند. حسن روحانی امروز در پاسخ به نامه رئیس‌قوه قضاییه که مسئولیت نظارت بر تولیدات صوت و تصویر فراگیر را انحصارا به صداوسیما داده بود پاراف کرد:‌ «احتراما، اینگونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است»
حالا که بحث فضای مجازی به میان آمد سری هم بزنیم به یکی کلیپ‌های فضای مجازی. اخیرا سوزاندن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط یکی از روحانیون فعال در زمینه طب سنتی اسلامی به نشانه اعتراض، سر و صداهای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته و از وزارت بهداشت تا عباس عبدی در مورد آن اظهار نظر کرده‌اند. اظهار نظر ‌هایی که بیشتر به عقده گشایی نسبت به هر موضوعی شباهت دارد تا دلسوزی برای مردم. جدا از عمل سوزاندن کتاب که حرکتی غیر متعارف و قبیح در این زمینه می‌باشد سوال اصلی را باید از وزارت بهداشت پرسید که چرا در طول سال‌ها دست به بایکوت طب سنتی زده و باعث شده این رشته به جای رشد صحیح حالتی زیرزمینی پیدا کند. چرا به جای تریبون دادن به این افراد برای طرح بحث در دانشگاه‌ها و پاسخ دادن به نظریات آن‌ها با برخورد امنیتی مانع حضور پژوهشگران طب سنتی در محافل علمی می‌شود. همه این‌ برخورد‌ها در حالی است که برای رد یا تایید نظریات طب سنتی نیاز به امکاناتی است که در حال حاضر در دست وزارت بهداشت می‌باشد.
از دو جریان سیاسی کشور هم امروز اصلاح طلبان خبرساز‌تر بودند. حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه مگر کسی دنبال آقای روحانی فرستاده بود که بیاید و رئیس‌جمهور شود؟ گفت: «برادران اصلاح‌طلب ما بدانند طبق همین قانون اساسی رهبری هست، سپاه هم هست، شورای نگهبان هم هست، مجلس خبرگان هم هست، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، در کنار این‌ها مجلس و دولت هم هست» و همچنین افزود:‌ «اصلاح‌طلبان ذهن‌گرایی و حرف‌های پوچ زدن را کنار بگذارند و در چهارچوب قانون اساسی پای کار کشور بایستند.» خبر دیگر از اصلاح طلبان اینکه بعد از مدت‌ها و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات باز به یاد پرونده قالیباف در شهرداری افتاده ‌اند. شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران امروز گفت: «شورای شهر پیگیر پرونده املاک نجومی است، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. اینها علامت‌های سوالی است که برای افکار عمومی بی‌جواب مانده است، که چرا برخی حاشیه امن بسیار قوی دارند.» اگرچه چنین پرونده‌هایی حتما باید رسیدگی شود اما اینکه فقط در آستانه انتخابات چنین دلسوزی‌هایی رخ می‌دهد نشان از عدم صداقت در عدالت‌خواهی دارد.
در باب صداقت در استکبار ستیزی هم دیروز و پس از التماس تلویحی ظریف از ترامپ برای برگشت به میز مذاکره، امروز، در توهینی آشکار ترامپ نوشت:‌ «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!» حسین علیزاده، دیپلمات سابق و تحلیلگر سیاسی ایران اینترنشنال با انتقاد از پیشنهاد مذاکره ظریف به آمریکا می‌گوید: «ظریف مرتکب خبط بزرگی شده است؛ او درک درستی از تغییر فضای روابط بین ایران و آمریکا پس از آنکه ایالات متحده، عالی‌ترین مقام نظامی ایران [سپهبد قاسم سلیمانی] را هدف قرار داد، ندارد.» هرچند ظریف در پاسخ به ترامپ سعی کرد از موضع خود دفاع کند اما چنین اتفاقاتی به وضوح نتیجه عدم اراده و قاطعیت برای ایستادگی در مقابل استکبار است.
از سرزمین زیتون نیز خبر رسیده که در تجاوزی جدید جنگنده‌های اسراییلی، پایگاه‌های جنبش جهاداسلامی را در غزه بمباران کردند. و همزمان درست چند روز مانده به ارائه طرح شوم معامله قرن آمریکا علیه فلسطین، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن به صهیونیست‌ها اجازه سفر به عربستان داده می‌شود. گویا اتفاقات در منطقه دارد سرعت بیشتری به خود می‌گیرد و ما همچنان از خود می‌پرسیم که جایگاه جمهوری اسلامی در این تحولات کجاست؟

با #گزارش_های_خبری مستضعفین تی‌وی، همراه باشید...

📔📗 @MTV_Reports
🎬 @Mostazafin_TV

--

--