لوایح CFT و پالرمو به شورای عالی سران سه قوه می‌رود؟

mostazafin tv
5 min readDec 31, 2019

--

اخبار دهمین روز زمستان ۹۸ را از نشست خبری سخن‌گوی قوه‌ قضائیه آغاز می‌کنیم.

اسماعیلی امروز خبر داد که شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور هرکدام به ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند. او همچنین درباره پرونده‌ی برادر اسحاق جهانگیری(رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی) گفته پرونده‌ی مهدی جهانگیری به دادگاه رفته و چند جلسه از دادگاهش هم تشکیل شده‌است و علنی بودن یا نبودن دادگاهش به تشخیص قاضی است. در رابطه با فساد در درون قوه قضائیه هم خبر رسیده 3 قاضی و چند نفر دیگر که مرتبط با پرونده اکبر طبری هستند بازداشت شده‌اند. سوالِ پرسیده‌نشده و پاسخ داده‌نشده در این نشست خبری نتیجۀ اتهاماتِ مطرح شده درباره فسادِ برادران لاریجانی است، خاصهً آن‌که فیلمش در مجلس پخش شد…

قطار تحولات در قوه قضائیه با انتصاب رئیسی به حرکت افتاده، اما انگار قرار نیست در ایستگاهِ برخورد با دانه درشت‌های واقعی داخل و بیرون قوه هم توقفی داشته باشد. به‌علاوه، تحولات در قوه قضائیه شامل کارگران هم نشده‌است و همچنان خبر از احکام سنگین قضائی برای کارگران معترض و فعالین مرتبط با این قشر هستیم…

درباره آمار کشته‌شدگانِ آبان ۹۸ هم پرویز اسماعیلی، همزمان که خبر رویترز مبنی بر جان باختن ۱۵۰۰ نفر را تکذیب کرده، گفته اعلام آمار کشته ‌شده‌ها به ما ربطی ندارد. او افزوده: «کشته شده‌ها نه با سلاح‌های سازمانی، بلکه با سلاح‌های آمریکایی کشته شده‌اند» عجیب است؛ هیچ‌کس حاضر نیست بگوید چند نفر جان باخته‌اند و چرا و کجا، اما همه درباره جزئیاتش سخن می‌گویند!

پیش‌تر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، که دستی در قطع کردن اینترنت و دستی در امنیتی کردنِ فضای کشور دارد، گفته بود بنابر تقسیم کاری که میانِ نهاد‌ها شده «پس از تفکیک»، اعلام تعداد کشته شده‌ها با دادستاني کل کشور خواهد بود.

از دولت هم همچنان خبرهای عجیب و غریبی به گوش می‌رسد! خبرهایی که نمی‌دانیم بعد از شنیدن‌شان بخندیم یا گریه کنیم.

روحانی در آستانۀ آخرین سالِ دولتش، گفته بدترین دوره تحریم را می‌گذرانیم، حتی سخت‌تر و بدتر از دوران انقلاب و جنگ. پیش‌نهاد ما اعطای یک شاخه گل رز و یک «کارت صد‌آفرین» به جناب روحانی و کابینۀ فرهیخته‌اش است.

او همچنین گفته در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین تحویل مردم داده می‌شد؛ ادعایی که بارها تکرار شد اما هیچ‌وقت اثبات نشد. خروجیِ بنزینِ پاکِ دولت اعتدال هم که تعطیلیِ هر روزۀ تهران و دیگر کلان‌شهرهاست.

گفتی که شاه‌کارِ شما در زمانه چیست؟ بالله که زنده‌بودنِ ما شاه‌کارِ ماست

از جواد ظریف که دیروز به چین رفت هم خبرِ زیادی نداریم، فقط می‌دانیم که جَوّ چین بر ایشان خیلی اثر گذاشته و جناب وزیر به زبان چینی توئیت کرده‌اند… طبیعتا هم نمی‌دانیم در توئیت‌شان چه گفته‌اند…

روزنامه اعتماد هم خبر داده که دولت در سال آینده در صورت کسری بودجه اجازه خواهد داشت از محل صندوق توسعه ملّی برداشت کند.

از وزارت رفاه هم خبر می‌رسد که علی رغم ادعای مکرر دولتی‌ها مبنی بر باز بودن سایت ثبت‌نام بسته معیشتی، همچنان این سامانه قطع است.

امروز از بانک مرکزی خبر رسید که قیمت مسکن طی یک‌سالِ اخیر ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است، علی برکت الله…

گزارش جدید مرکز آمار هم نشان می‌دهد بعد از گرانی بنزین، درصد افزایش قیمت مواد غذایی برای دهک‌های کم درآمد، بسیار بیشتر از

ثروتمندان بوده است و برخلاف ادعای مسئولان، فشار گرانی بنزین دقیقاً بر روی اقشار مستضعفِ کشور بوده است.

موسسات کنکوری هم که درآمدشان برابر است با یک سوم درآمد نفتی کشور، چند روزی است زیر ذرّه‌بین برخی رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از مجری‌های صداوسیما با انتقاد از معافیت ۶۰۰۰ میلیاردی انتشاراتی‌های کنکور گفت خط مترو هشت‌گرد تهران با ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاسیس شد؛ تصور کنید با ۶۰۰۰ میلیارد تومان چند خط مترو می‌توان تاسیس کرد؟

روزنامۀ جمهوری اسلامی نیز ضمن انتقاد از معافیت مالیاتی این موسسات نوشت هزینه ماهانه تبلیغات آنها در صدا و سیما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

از وکیل نجفی، شهردار اسبق تهران، هم خبر رسید که گفته‌است رای ۶ سال حبس برای نجفی، رأی سنگینی است. بی‌راه نگفته ظاهرا؛ ۶ سال حبس برای کسی که با سلاح گرم و غیرمجاز یک نفر را کشته خیلی کم است، مگر آنکه در حاکمیت مسئولیت‌های کلان داشته باشد و احزاب سیاسی هم حمایتش کنند…

از بهارستان هم همچنان خبرهای عجیب و غریب منتشر می‌شود؛ بعضی طنز و بعضی دیگر، ترس‌ناک

میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس، هم خبر داده که اگر لوایح پالرمو و CFT از دستور کار مجمع تشخیص خارج شود، درصورت مصلحت، مقام معظم رهبری می‌تواند به صورت ویژه آن را در دستور کار سران سه قوه قرار دهد. عزمِ جزمِ دولتی‌ها و انفعال مجمع، ظاهراً دارد راه را برای اتخاذ تصمیم خطرناک دیگری توسط شورای عالی سران قوا باز می‌کند؛ آیا مصوبه‌ای بسیار بدتر از افزایش قیمت بنزین در راه است؟

دیروز و امروز خبری هم منتشر شده که تعداد سال‌مندانِ متقاضیِ وام ازدواج ۱۰ برابر شده، چرا که قانون‌گذار بازۀ سنّی مشخصی را برای وام ازدواج جوانان مشخص نکرده. دسته گلی دیگر از عصاره‌ی فضائل ملت…

بیش از این به اخبار داخلی نپردازیم و سری بزنیم به خارج از کشور؛ آن‌سوی آب‌ها چه خبر است؟

عراق این‌روزها حسابی خبرساز بوده…

هزاران نفر از شیعیان عراق، بعد از تشییع شهدای حملۀ آمریکا، در مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.

معترضان پرچم گروه‌های مقاومت را بر دیوار سفارت نصب کردند و با شعار‌هایی از جمله «الله اکبر، أمریکا شیطان الاکبر(آمریکا شیطان بزرگ است)» خواستار خروج آمریکایی‌ها و بسته شدن لانۀ جاسوسی آمریکایی‌ها شدند.

معترضان خشم‌گین دوربین های سفارت را شکستند و سعی کردند وارد ساختمان سفارت شوند.

رسانه‌ها از حضور چهره‌ها و فرماندهان حشدالشعبی از جمله «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق و «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق در میان معترضان خبر دادند.

نخست‌وزیر عراق از معترضان خواسته بود از تعرض به ساختمان سفارت خودداری کنند.

پیش‎تر حشد الشعبی وعدۀ پاسخِ سخت و بی‌رحمانه را داده بود.

«سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی» نیز دیشب ضمن محکومیت حملۀ آمریکایی‌ها، انتقام و پاسخ‌گویی را حق طبیعیِ مردم و نیروهای عراقی دانسته بود.

«سعد شاکر الخزعلی»، نماینده پارلمان عراق، گفت بستن سفارت آمریکا، آغازِ پایانِ پروژۀ آمریکایی-صهیونیستی-سعودی است.

پمپئو هم که این‌روزها حسابی برای کشورمان شاخ‌وشانه می‌کشد، گفته بود «حملات ایران و گروه‌های نیابتی پاسخی قاطعانه خواهد گرفت».

همچنین یک شبکۀ خبری آمریکایی به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا خبر داده که تحریم‌های ایران در سال آینده تشدید خواهد شد.

حتی نوشتنش هم سخت است اما، از لشکر فاطمیون افغانستان، متشکل از برادران افغانیِ مدافع حرم، خبر آمد که فرماندۀ دلاور این لشکر«محمدجعفر حسینی»، به شهادت رسیده است و مراسم وداع با آن شهید، امشب در «ستاد معراج شهدای تهران» برگزار خواهد شد. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند حسینی بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی و در سوریه به شهادت رسیده است.

این بود اخبار دهمین روزِ زمستان و در آستانه‌ی سالِ نوی میلادی…

بی‌تعلق چون مسیحا زی تو در روی زمین

تا فراز آسمان چارمینت جا دهند…

با گزارش‌های خبری مستضعفین تی‌وی، همراه باشید…

📔📗 @MTV_Reports

🎬 @Mostazafin_TV

--

--