نه غربی؛ یه‌کم شرقی؛ جمهوری اسلامی!؟

mostazafin tv
5 min readDec 28, 2019

--

مهم‌ترین اخبار ۷ دی ۹۸

امروز با یک نجات معجزه‌آسا آغاز شد. سردار نجات درباره واکنش‌ها به اظهارتش گفت صحبت‌هایم را تحریف و تقطیع کرده‌اند: «در این سخنان ذکر کردم که دشمنان نظام چون می دانند پایگاه جمهوری اسلامی در اقشار متوسط و پایین جامعه است می‌خواهند با تحریم، این مردم را مقابل نظام قرار دهند.« شاید بهتر بود در این باره توضیح بیشتری ندهند تا وضع خراب‌تر نشود…

لایحه بودجه ۹۹ هم همچنان در اخبار رسانه‌ها خودنمایی می‌کند؛ هرچند به لطف برخی اصول‌گرایانِ همیشه در صحنه، اصل موضوع، یعنی ایراداتِ اساسیِ وارد بر بودجه ۹۹، به حاشیه رفته و نقل قول یکی از اعضای کمیسیون تبدیل به دست‌آویزی برای انحراف افکار عمومی توسط دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان شده است. او ادعا کرده بود که رئیس‌جمهور تهدید کرده که اگر بودجه در مجلس تصویب نشود، استعفا خواهد داد…

نوبخت هم پاسخ داده که تهدید نمایندگان توسط رئیس جمهور به استعفا دروغ است و چنین اتفاقی در کمیسیون تلفیق رخ نداده‌است. باید به اصول‌گرایان مدالِ طلای تولیدِ دست‌آویز برای انحرفِ افکار عمومی را اعطا کرد!

نوبخت که در خراسان جنوبی به سر می‌برد از اظهار نظر‌های ترسناکش دست برداشته و ترجیح داده به طنز‌ روی بیاورد. او گفته ما مرد استقامت و مقاومت هستیم و استقلال کشور را به هیچ چیز نمی‌فروشیم. بنظر می‌رسد باید در معنای کلمه «استقلال» هم تجدید نظر داشته باشیم؛ کلمات دیگری هم البته هستند که این‎ روزها معنایشان منقلب شده…

‌موضوع بودجه به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته: «لایحه بودجه ۹۹ برای دولت بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی به دنبال دارد.» او همچنین با انتقاد از عملکرد کمیسیون تلفیق بودجه گفته است بنایِ کمیسیون تلفیق بودجه 99 باتوجه به مشکلات اساسی، باید شخم زدن این لایحه باشد.

عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی هم خبر داده که گفته از میان 17000 مدرسه غیردولتی، زیر 50 مدرسه لاکچری و ویژه هستند و از این تعداد بیش از 30 مورد در شمال تهران قرار دارند و اغلب مسولانِ مملکت هم در آنجا ساکن‌اند.

او همچنین گفته خروجیِ این مدارس لاکچری را در رتبه‌های برتر کنکور امسال دیدیم.

معاون وزیرِ راهِ مملکت هم گفته قیمت یک واحد ۱۰۰ متری مسکن ملی ۲۵۰ میلیون تومان است و آورده‌ی اولیه نیز 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود.

گذشته از این‌ها، از دیروز تا به امروز خبرِ رزمایش مشترک ایران-روسیه-چین، که از دیروز در دریای عمان آغاز شد، بیشتر از هر خبر دیگری خودنمایی می‌کرد.

امروز تفکیک روزنامه‌های اصلاح‌طلب از اصول‌گرا عملاً غیر ممکن بود. به سختی می‌شد تیتر یکِ روزنامه شرق با وطن امروز و اعتماد با کیهان تفاوتی دید. حتی روزنامۀ آرمان که ماه‌هاست تیتر یک‌اش متعلق به FATF است هم چند تحلیل و یادداشت درباره رزمایش مشترک ایران-روسیه-چین منتشر کرده بود.

نمی دانیم این اتحاد و ائتلاف با چین و روسیه آیا تأثیری هم در پیگیری حقوق مسلمانان اویغورِ چین داشته یا خیر و آیا توانسته از سرکوب و نقض حقوق مسلمانان چینی جلوگیری کند یا…

در همین اثنا محمدجواد ظریف، که این روزها از او به عنوان وزیر امورِ توئیتریِ کشور یاد می‌کنند، در توئیتر نوشت: «ایران مدتهاست که برای همکاری با همسایگانش برای تأمین امنیت خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است. طرح صلح هرمز هم اکنون روی میز است. رزمایش ایران و شرکای چینی و روسی اش نشانه تعهد ایران به تامین امنیت این آبراه مهم است!»

آمریکا هم اعلام کرده این رزمایش را به دقت زیر نظر دارد. در همین حین، نتانیاهو با پوتین تماس گرفت و درباره ایران و سوریه با او گفتگو کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که آمریکا در تدارک ایجاد ائتلافی در نزدیکی آب‌های ایران است. این رزمایش با هدف ارتقای صلح، دوستی و امنیت در منطقه برگزار شده است.

از سایر نقاط جهان هم خبرهایی به گوش می‌رسد..

درباره نتانیاهو، غیر از خبرِ گفتگویش با پوتین، خبرهای دیگری هم منتشر شده. او در انتخابات درون حزبیِ حزبِ لیکود، توانست 71 درصد رأی ها را بدست بیاورد. این سومین دفعه در سال 2019 است که مردمِ ساکن در فلسطین اشغالی برای انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رأی می‌آیند.

کمی آن‌سو تر، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، تهدید کرده حالا که معترضان عراقی با نامزد پیش‌نهادی فراکسیون اکثریت مجلس (فراکسیون البناء) مخالف‌است، از سمت‌اش کناره می‌گیرد؛ چون نه می‌خواهد برخلاف خواست مردم معترض کاری کند و نه اختیار قانونی دارد که نامزد پیش‌نهادی را رد کند…

گفتنی است فراکسیون البناء که هادی العامری، فرمانده سپاه بدر و چهره نظامی-سیاسیِ نزدیک به ایران، رهبرِ آن است اسعد عیدانی، استان‌دار بصره را برای نخست وزیری انتخاب کرده اما معترضان، مخالفت کرده‌اند.

البته پارلمان عراق اعلام کرده برهم صالح درخواست رسمی برای استعفا ارائه نداده است.

خبر دیگری هم از عراق شنیدیم که دوباره با موشک‌های کاتیوشا به یک پایگاه نظامی درعراق، در کرکوک، حمله شده و در این حمله یک پیمان‌کار غیرنظامیِ آمریکایی و 2 نظامی عراقی کشته شده‌اند و چندین نفرهم زخمی شده اند.

پیش‌تر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، این حملات را به ایران نسبت داده بود و تهدید کرده بود اگر بار دیگر به نظامیانِ آمریکایی در عراق حمله شود، با ایران برخورد خواهد کرد!

این چندمین بار در ماه‌های اخیر است که به پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق حمله می‌شود و باعث هلاکت نظامیان آمریکایی می‌شود. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

از روسیه هم خبر رسید که این کشور موشک‌های فراصوت‌اش را در کوه‌های اورال کار گذاشته. روسیه مدعی شده این موشک ها توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارند، سرعتشان از سرعت صوت بیشتر است و هیچ کشوری هم توانایی تولیدِ چنین موشک‌هایی را ندارد و هیچ پدافندی در الآن و آینده توانایی ساقط کردن آنها را نخواهد داشت.

چین هم مدعی شد یک ماه‌وارۀ 8 تُنی را با یک موشکِ ماه‌واره‌بر به فضا فرستاده.

یادمان هست که هاشمی‌رفسنجانی چند سال پیش ادعا کرد دنیای آینده دنیای موشک‌ها نیست، دنیای گفتمان‌هاست! حیف که رفت و دنیای گفتمان‌ها را ندید

از دیگر نتایج دیپلماسی فعال دولت هم این که در دنیای گفتمان‌ها، هیئت دولت ژاپن تصویب کرد که تعدادی جنگنده، هواپیمای گشتی و ناو جنگی به دریای عمّان بفرستد؛ برای آن‌چه «پاس‌بانی از آزادی کشتی‌رانی ‌در خلیج‌فارس» خوانده است…

از فرانسه هم خبر آمد که سفیر کشورمان را احضار کرده‌اند.

گویا دولت فرانسه بابت ادامۀ بازداشت و اعتصاب غذای فریبا عادلخواه و رولان مارشال، دو شهروند فرانسوی در زندان‌های ایران خشم‌گین است.

از زندان‌های نیجریه هم اخباری منتشر شد که با وجود 43 ترکش و صدمه‌دیدن چشم چپِ شیخ زکزاکی، همچنان اجازه پیگیری روند درمانش صادر نشده و کسی هم در سراسر جهان (از جمله دولت جمهوری اسلامی) اقدامی برای تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به حال وخیم رهبر مستضعفان نیجریه انجام نداده است…

آخر الامر هم، باز از اخوان ثالث بشنوید که گفت:
نفس کز گرم‌گاه سینه میاید بُرون، ابری شود تاریک

چو دیوار ایستد در پیش چشمانت…

نفس کاین است پس دیگر چه داری چشم

ز چشم دوستان دور یا نزدیک…

با گزارش‌های خبری مستضعفین تی‌وی، همراه باشید…

📔📗 @MTV_Reports

🎬 @Mostazafin_TV

--

--