AWS S3'te Depolama Hizmeti Oluşturma

Muhammed Celik
4 min readNov 22, 2022

--

Amazon S3 her yerden, her boyutta veri almak ve depolamak için oluşturulmuş bir nesne depolama hizmetidir. Çok düşük maliyetlerde sektör lideri dayanıklılık, erişilebilirlik, performans, güvenlik ve neredeyse sınırsız ölçeklenebilirlik sunan basit bir depolama hizmetidir.

Amazon S3'e kaydolmak için bu bağlantıya tıklayın. Bu hizmete erişebilmek için bir Amazon Web Services hesabınızın olması gerekir. Henüz bir hesabınız yoksa Amazon S3 kayıt işlemine başladığınızda bir hesap oluşturmanız istenir.

Kurulum:

Adım 1: Konsolda servisler menüsünden IAM hizmetini açın.

AWS Kimlik ve Erişim Yönetimi (IAM) ile AWS’deki hizmetlere ve kaynaklara kimlerin veya nelerin erişebileceğini belirleyebilir, ayrıntılı izinleri merkezi olarak yönetebilir ve AWS genelindeki izinleri iyileştirmek için erişimi analiz edebilirsiniz.

Adım 2: Bir kullanıcı oluşturun

  • User name: Dilediğiniz Bir isim girin
  • Select AWS credential type: Erişim anahtarı seçili *

Adım 3: Erişim izni sağlayın

  • Policies directly sekmesine geçiş yapın
  • AmazonS3FullAccess erişimini seçin (Dışarından erişim için tam yetki sağlar)

Adım 4: Kurmuş olduğumuz erişim anahtarına bir isim girin

Adım 5: Erişim anahtarını görüntüleyin ve ID ile birlikte not edin

Adım 6: Bir bucket oluşturun. Servisler kısmından ya da arama alanına S3 yazarak servise gidin. Bucket adı benzersiz olmalı ve boşluk büyük harf içermemeli.

Adım 7: Herkese erişim alanını engelle kutusunu işaretleyin ve aşağıya gelen uyarı kabul edin. Diğer ayarları olduğu gibi bırakın ve oluşturun.

Kurulum tamamlandı.

Adım 8: Bir dosya yükleyin

Adım 9: Yüklediğiniz dosyayı görüntüleyin

Farklı servislere yayınlayın

Bucket içerisine yüklenilen dosyaların erişim izinleri default olarak kapalı gelir. Eğer farklı servislere yayın, transfer yapmak isterseniz bu kısıtlamaları kaldırmanız gerekmektedir.

Aşağıdaki görüntü bucket içerisine yüklenen bir fotoğrafı tarayıcı üzerinde görüntülemeye çalışırken alınan hatayı temsil eder.

Adım 1: Bucket içerisinde “permissions” sekmesini açın ve “Edit” butonundan düzenleme ekranına geçiş yapın

Adım 2: Gelen ekranda add new statement butonuna tıklayarak Json biçimini değiştirme ekranına geçin.

Adım 3: Policy generator butonuna tıklayın

Adım 4: Policy türünü ayarlayın

  • Select Type of Policy: S3 Bucket Policy olarak değiştirin.
  • Principal: * ekleyin.
  • Actions: GetObject seçin.
  • ARN: Bucket adını yazın ve sonuna “/*” ekleyin

Adım 5: Add Statement butonuna tıklayın ve daha sonra Generate Policy butonuna tıklayın.

Adım 6: Oluşturulan yeni Json paketini kopyalayın.

Adım 7: Kopyaladığınız Json paketini bucket policy alanına yapıştırın ve Save edin.

Aşağıdaki görüntüde erişime izin verildiği uyarısı gözükmektedir.

--

--