2022 Deprem Bölgesi Yurtiçi Girdi-Çıktı Tablosu

Mustafaaskin
1 min readMar 17, 2023

--

Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa

Türkiye, 6 Şubat 2023 tarihinden itibaren en büyüğü 7.7 olan bir dizi depremle sarsıldı. Milyonlarca insan evsiz kaldı. Ölenlere Allah’tan rahmet, kalanlara başsağlığı ve sabırlar diliyorum. Milletimizin başı sağolsun. Türk Milleti bu süreci büyük bir dayanışma ile atlatmaya çalışıyor.

Ancak yıkım çok büyük ve etkileri maddi ve manevi olarak devam ediyor. Bu süreçte depremin etkilerinin analiz edilebilmesi için çeşitli hesaplamalar yapılmakta. Bu süreçte depremi yaşayan birisi olarak acımı ve üzüntümü aşabilmek adına kendimi işlerime verdim. Bu konuda çalışanların analizlerine katkısı olacağını düşündüğüm bu hesabı ürettim. Her ne kadar eksikleri olsa da analizler yapmak isteyenler için faydası olacağı kanaati ile bölgenin yurtiçi girdi-çıktı tablosunu 2022 verileri ile ürettim.

Bu veriyi üretebilmek için önce Türkiye 2022 girdi-çıktı tablosunu TÜİK’in 2016 yılında yayınladığı 2012 bazlı girdi-çıktı tablosunu genişleterek ve revize ederek hesapladım. Bu ortaya çıkan tablodan 2021 bölgesel hesaplar verisini kullanarak ilgili tabloyu ürettim.

Hesaplarda çıkacak hataları görebilmek için üzerinde analizler yapmam gerekiyor. Analizler yaptıkça ve hataları gördükçe, versiyon numarasını değiştirerek paylaştığım adrese yeni dosyaları yükleyeceğim. Siz de hataları görürseniz bana iletirseniz sevinirim.

Github deposunda / repositories’te bu dosyanın olduğu yere gidin. Download veya View Raw’a tıklayın. Dosya bilgisayarınıza excel olarak inecektir.

input_output_2022_earthquake_region.xlsx

--

--