2022 Türkiye Yurtiçi Girdi-Çıktı Tablosu

Mustafaaskin
2 min readMar 16, 2023

--

Türkiye 2012 Yurtiçi Input Output Tablosunun 2022 yılına Genişletilmesi ve Revizyonu

Deprem sonrası ekonomik durum analizleri ve işgücü, sermaye ilişkisi üzerine cari ekonomik durum analizleri yapabilmek için halihazırda kullanılmakta olan 2012 girdi çıktı tablosunu genişlettim ve revize ettim. Hazırladığım 2022 input output tablosunun son halini ekli excel dosyası olarak sunuyorum. Github adresinin linkini aşağıda paylaşacağım, oradan indirebilirsiniz.

2022 Girdi-Çıktı Tablosu TÜİK

Genişletme için TÜİK tarafından düzenli olarak yayınlanan Yıllık ve Dönemlik Türkiye Gelir, Harcama ve Üretim yöntemi ile cari GSYH verileri ile, 2021 Kurumsal Sektör Hesapları Verilerini kullandım.

Her bir ilgili düzeydeki hızlarla genişletme yaptım. A10 düzeyinde olanları A10 düzeyinde, daha ayrıntılı ayrımı olanları daha ayrıntılı hızlarla genişlettim. En sonunda iki dengeleme yaptım. RAS yöntemi de dahil farklı yöntemler denedim.

En son dengelemede Arz ve Kullanım eşitliğini sağlamak için ortaya çıkan farkı stoklara attım. Stoklara atılamayan bir kısım farkı nihai tüketim harcamalarına attım.

Geçmiş oranları koruyabilmek adına, hızla yaptığım genişletmeler ve dengeleme süreçleri sonucu şu an elde edilen rakamlar cari açıklanan GSYH’dan bazı farklılıklar içeriyor. Ancak cari analizleri yapabilmek için şu anki hesabın yeterli olduğunu düşünüyorum.

Hesapta hatalar olabilir bu durumu ancak analiz aşamasında anlayabilirim. Hesabı kullanırken değişiklikler yaparsam yeni revizyon numaraları ile yine Github’da paylaşacağım adrese ekleyerek devam edeceğim.

Umarım analiz yapmak isteyenlerin işini kolaylaştırır ve faydası olur.

2022 Turkiye Input Output Table by Mustafa AŞKIN

--

--