Anatolian App — Some Pages

Amerika’da Yatırımcı Olmak

Mustafa Gerdan
Türkçe Yayın
Published in
2 min readOct 17, 2016

--

Bir süredir Amerika’da yaşıyorum. Burada gördüğüm bir ihtiyaçtan yola çıkarak bir ürün geliştirdim. Bahsedeceğim ihtiyaç aslında hepinizin de bildiği ikinci el birşeyler veya bir servis ihtiyacı. Yurtdışında olduğunuzda bu türden ihtiyaçlarınızı karşılamak için öncelikle Türkler’de var mıdır diye bi araştırıyorsunuz. Bunun da başlıca iki sebebi var; birincisi kolay iletişim, ikincisi güven. Bu yönde yapılmış bir ürün olmadığı için de eşe dosta sormak ya da varolan kırık dökük websitelerinden araştırmak durumunda kalıyorsunuz. Benim tecrübe ettiğim kadarıyla ihtiyaç karşılanamıyor.

Arananlar satılık ya da kiralık ev, araba ya da eşya; servis, mekân ya da istihdam çerçevesinde oluyor. Bu türden ihtiyaçları barındıran basit ve kullanımı kolay bir mobil uygulama ürününe giriştim. Ürün kısa bir süre sonra App Store’da olacak.

Ürünün tasarımı ve yazılımı çok maliyetli olmasa da, tanıtım kısmında sahip olduğum network haricindeki insanlara ulaşmak için biraz yatırım gerekiyor. İşin güzel yanı hedeflemesi kolay bir kitle. Amerika’da yaşayan, 25–65 yaş aralığında Türkler. Tabii başlangıç olarak bu kitle lokasyon bazlı daraltılarak belli bir kullanıcı sayısı olduğunda aktif kullanıma bakıp öyle devam etmek gerekiyor. Yoksa tüm kitleyi hedefleyip milyonlar harcamak niyetinde değilim. Sonuçta bu bir ürün, tutmayabilir de.

Uygulama toplamda 5 sayfadan oluşuyor ve temel fonksiyonları ürün ekleme, ürün arama, konum seçme, kategorik listeleme. Yani istediğiniz bir ürünü önce konumunuzu ve sonra kategorinizi seçip aratıyor, ardından çıkan ilanlara girip ilan sahibiyle iletişime geçiyorsunuz.

Başlangıç olarak ürünü Amerika’da yayına almayı düşünüyorum. Ardından gerçekten bu ihtiyacın bir karşılığı olduğunu görürsem Türkiye haricindeki diğer ülkelerde de varsa belirttiğim ihtiyacı karşılayabileceğine inanıyorum.

Aklımda olan şey yurtdışında yaşayan tüm Türkler’i ‘ürün listeleme’ üzerinden başlayıp, daha sonra tüm konularda bir araya getiren bir ürünü yönetmek.

Bu ürün için heyecan duyabilecek, dijital ürünleri seven ve ürünümü paylaşmak isteyen partnerler arıyorum.

Eğer iletişime geçmek ya da soru sormak isterseniz benimle buradan iletişime geçebilir, projeme bi şekilde destek olmak için en azından bu yazımı beğenebilirsiniz.

Uygulama şimdi yayında: http://apple.co/2fVSx6r

--

--