Zahmet Et ve Dene!

Mustafa Gerdan
Türkçe Yayın
Published in
2 min readJan 31, 2017

--

Oldum olası sevmem yolculukları. Yolun biteceğini bilirim ama nasıl biteceğini bilemem ve sonuca ben istediğim zaman ulaşamam ya, hep huzursuz eder beni.

En sevmediğim yolculuk da kendimi keşif yolculuğu. Tünel hep karanlık, sonunda ışık görecek miyim ve o son ne zaman? Neticeye varmak için elimde olanlar ve karşılaşacaklarım benim kontrolümde değil. Tanışacağım birisi bütün hayatımı değiştirebilir, ya da herşey çok sıkıcı ve sıradan geçip yıllar geçse de beni hiçliğe savurabilir.

İşte bu yolculuğa kafa yoruyorum şimdilerde. Öğrendiklerim ve yaptıklarımla muhteşem işler ortaya koyabilir, ya da vasat biri olabilirim. Ancak birşey var ki, netice ne olursa olsun mutlu olmamı sağlayabilir.

Yoldan zevk almak… Tünel karanlık mı? Tünelin sonunu beklemek yerine tünelin duvarlarına sokak arası düğünü ampülleri asmalıyım rengarenk. Tünel benim tünelim, yol benim yolum. Yarının mutluluğunu beklerken bugünü mutsuz yaşamak en büyük ahmaklık. Bugün elimde olan ne ise onunla mutlu olmayı öğrenmeliyim.

Bugün katıldığım bir etkinlikte Salvage Supperclub girişiminin kurucusu olan Josh Treuhaft dinleyenlere ilham vermek için ne söylemek istersiniz sorusuna şöyle dedi: “Hergün deneyin! Ya başarısız olursam korkusuyla yaşamayın. Bugün aklınıza bir fikir geldiyse o fikri mutlaka deneyin. Daha o kadar çok fikriniz olacak ki, mutlaka birisiyle başarıyı yakalayacaksınız.”

Bana öyle geliyor ki, hayat yolunda ‘deneyebilecek’ kadar cesareti olan kişi halihazırda başarıyı yakalamıştır ve başarı deneyebilecek kadar özgür olmaktır.

New York’ta tasarım üzerine her hafta bir etkinliğe katılmaya çalışacağım. Bu etkinliklerde aktif olarak notlar alıp sizinle paylaşmayı düşünüyorum. İlgilenen arkadaşların yorumlarıyla katkıda bulunmasını dilerim.

--

--