Türkiye`nin En Samimi Topluluğu Kodluyoruz`da Üniversite Temsilciliği

Mustafa Gültekin
5 min readJan 7, 2023

--

Herkese selamlar 😇

🖋️ Bugün Kodluyoruz Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Üniversite temsilcisi Mustafa Gültekin olarak karşınızdayım

Türkiyen`nin en samimi yazılımcı topluluğu Kodluyoruz`da geçirdiğim 4 aylık muhteşem bir Üniversite Temsilciliği deneyimimi sizlere anlatmak istiyorum 🎉

Öncelikle başvuru sürecinden bahsetmek istiyorum:

Kodluyoruz benim LinkedIn`de takip ettiğim, etkinliklerine ve eğitimlerine katılmaya çalıştığım bir topluluktu. Üniversitemdeki whatsapp gruplarında bir form gördüm. “Kodluyoruz üniversite programları için temsilcilik başvurusu formu”. İlk gördüğüm andan itibaren heyecanlandım ve hemen doldurdum📜 Aslında açıklanmasını beklerken başvuru yaptığımı unutmuştum bile ve 10 Ekim`de o telefon geldi 📞

Arayan bu süreçte yanımda olan ve her konuda destek olan İrem Urfalığlu`ydı. Üniversite temsilciliği için seçildiğimi ve 15 Ekim`de İstanbul`da buluşacağımızı söyledi. Çok heyecanlanmıştım ve ne diyeceğimi bilememiştim. Sonradan düşündüğümde de ne dediğimi hatırlamıyorum. Ama artık bu benim için yeni bir serüvenin başlangıcıydı.

=> 15 Ekim 2022 Tanışma toplantısı için İstanbul`a uçuş ✈️

Üniversitem`den ben ve iki arkadaşım Zeynep ve Oğuzhan uçuş için Konya`da buluştuk ve İstanbul`a yolculuğumuz başladı.

Benim ilk uçak tecrübem olduğu için bu konuda ayrı heyecanlıydım 😶‍🌫️ İlk uçak yolculuğum çok güzel geçti ve İstanbul`a vardık ve buluşma yerimiz olan Zemin İstanbul`a geldik. Beklentimin tamamen dışında çok samimi ve sıcakkanlı bir ekiple karşılaştık 😇 Güzel hediyeler ile beni ve arkadaşlarımı çok mutlu ettiler 🥳Bizi ilk girdiğimizde karşılayan kişiler Faruk Dinçer, Nur Arslan, Kübra Bilğiç ve İrem Urfalıoğlu`ydu.

Muhteşem ekibimizin bir kısmı🤩
Muhteşem ekibimizin bir kısmı🤩

Artık nasıl bir ekiple çalışmaya başlayacağımı anlayıp ortama uyum sağlamaya çalıştım. Temsilci arkadaşlarımla tanışıp buz kırıcı sorular ile birbirimizle daha da yakınlaşıp gerçekten bir arkadaş olduk 💖

Tanışmamızdan sonra İrem Urfalıoğlu ve Kübra Bilğiç bizi bu yolculukta nelerin beklediğini ve Kodluyoruz`un neler yaptığını bir slayt eşliğinde anlattı.

İrem`in yaptığı sunumu dinlediğimiz bir kare 💯

Kodluyoruz`un misyonu, vizyonu, yaptıkları ve yapmayı hedefledikleri hakkında bunun yanı sıra bizim bu yolculukta neler yapmamız gerektiği, nasıl kazanımlar elde edeceğimiz gibi bir çok konuda bizi bilgilendirdiler.

Sunumdan sonra umarım yapmam dediğim bir şeyi yaptım. ”Sakarlık” 🤦‍♂️Her şey akışında ilerlerken bir anda toplandığımız yerde yerleştirilen pufların üzerinde ki suları devirdim. Çok utanmıştım ve ne yapmam gerektiğini bilmiyordum. Neyse ki kimse kızmadı ve hemen oraları topladık.

🤦‍♂️

Günün sonunda artık yepyeni bir ekiple çalışmaya başlamıştım ve artık belirli konularda sorumluluklar almaya başlamam gerektiğinin farkına vardım.

Üniversite Temsilcisi neler yapmalı ve ben neler yaptım ?

1->Discord`un ve Eduflow sisteminin aktif kullanılması.

  • Kodluyoruz`da üniversite programlarındaki duyurular genellikle discord üzerinden yapıldı 📢 Bunun yanı sıra görevlerimiz ve etkinlik bilgileri de Eduflow sistemi üzerinden verildi. Bu yüzden Discord ve Eduflowu kullanmak çok önemliydi.
  • Özellikle Üniversite temsilcisi Discord`u çok aktif kullanmalı. Çünkü gerek program hakkında gerekse farklı konularda insanlar bizlere danışıyor.

2->Speed Networking etkinlikleri.

  • Her hafta düzenlediğimiz yine discord üzerinden yapılan bir etkinlik. 👥İnsanların birbirini hızlıca tanımasını amaçladığımız farklı konularda etkileşime geçirdiğimiz ve yine discord üzerinden yaptığımız çok eğlenceli etkinlikler.
  • Normalde her üniversitenin kendi kanalında yaptığı ve üniversite içerisindeki insanların etkileşime geçtiği etkinlikler olarak düzenleniyordu. Ama birisi hariç.
Etkinliğimizin afişi 😍
  • Bu etkinliğimizde temsilci arkadaşlarım ve Değerli asistanımız Semih Gençtürk ile LinkedIn ve Medium ile alakalı mükemmel bi etkinlik gerçekleştirdik. İnsanların Medium ve LinkedIn`i nasıl kullanması gerektiği ile ilgili kendi deneyimlerimizden de yola çıkarak insanlara bilgiler aktardık. Bu etkinlikten sonra ilk LinkedIn postunu ve Medium yazısını yazanlar oldu ve bu bizi çok mutlu etti ✨

3->Gelişim Bildirimleri ve Yaratıcı Fikirler

  • Her ne kadar çok güzel bir sisteme sahip olsa da her şey gibi Kodluyoruz`un da geliştirmesi gereken yerleri var. Bu konuda en büyük iş yine biz temsilcilere düşüyor. Tecrübelerimiz ile gerek temsilci arkadaşlarımızın gerekse diğer ekip arkadaşlarımızın gelişimleri için onlara neler yapabilecekleri konusunda tavsiyeler de bulunmak hem kendi gelişimimiz hem de ekibimizin gelişimi için çok önemli.
  • Temsilcilik sürecimde kendime sık sık şu soruyu sordum : Daha fazla ne yapabilirim ?
  • Düşündükçe yeni fikirler üretip bunu arkadaşlarımla paylaştım. Onların geri dönüşleri benim gelişimim için çok önemliydi.

4->Haftalık Toplantılar

  • Benim her hafta dört gözle beklediğim, her toplantıda yeni şeyler öğrenip arkadaşlarımla güzel vakit geçirdiğim toplantılardı.
Haftalık buluşmalarımızdan bir kesit ✨

5->Eğitimler

Ceren Çakır ile LinkedIn ve Medium eğitimi💯
  • LinkedIn`i kullanmayı hiç bilmeyen birisi olarak Temsilciliğe başlamıştım. Ceren Çakır`ın verdiği bu eğitimden sonra ilk LinkedIn postumu paylaştım. Her postumda İrem`e yazıp hatalarım konusunda destekler aldım💪
  • Yine aynı gün LinkedIn eğitiminin yanında Medium eğitimi de aldım. Medium daha önce hiç duymadığım bi platformdu. Ama şu anda dilediğim gibi blog yazıyorum ve nelere dikkat etmem gerektiğini çok daha iyi biliyorum👍
Sevde Eroğlu ile CV eğitimi💯
  • Yine muhteşem bi eğitim daha. Sevde Eroğlu`nun verdiği CV eğitimi 🎴O zamana kadar tamamlanmış bir CV`ye sahip değildim. Ama bu eğitimden sonra çok güzel bir CV hazırladım. Bu konuda her ne kadar eğitim vermiş olsa da Sevde Eroğlu benim CV hazırlamamda bana çok yardımcı oldu.
  • Bu kısmı daha fazla uzatmak istemiyorum ama bu eğitimler gibi daha bir çok eğitim aldık ve kendimize bir çok yeni özellik kattık.

5->CommuniTEA TIME Etkinliği

Etkinliğin sonunda çektiğimiz güzel fotoğrafımız🥰
  • Online olarak bir çok etkinlik düzenledik ve artık sıra yüz yüze bir etkinlik düzenlemeye gelmişti. Çok heyecanlıydım ve kendimi sakinleştirmek için elimden geleni yapıyordum. Etkinlik tahmin ettiğimden çok daha güzel geçti ve yeni dostluklar edindim 🥳
  • İnsanlara biraz Kodluyoruz`dan bahsedip küçük küçük oyunlarla eğlenceli anlar yaşadık 🎉
İnsanlara etkinlikten bahsettiğim anlardan bir kare✨

💖TEŞEKKÜRLER KODLUYORUZ💖

Bana böyle bir kariyer gelişimi fırsatı yaratıp mükemmel zaman geçirmeme olanak sağladığı için bütün kodluyoruz ekibine çok teşekkür ediyorum. Bu yazıyı yazarken benim için duygulanmamak elde değildi🥲 Yepyeni bir çevre edinip güzel dostluklar kazandım bunun için tekrar tekrar kodluyoruz ekibine çok teşekkür ediyorum 💝

İrem Urfalıoğlu💖

Bu süreçte en fazla yanımızda olup bize destek olan İrem Urfalıoğlu`na ayrı olarak teşekkür etmek istiyorum 👸 Her türlü yaşadığımız problemde bize zaman ayırıp sorunun üstesinden gelmemize yardımcı oldu. Özellikle benim yazdığım her Medium yazısında, paylaştığım her LinkedIn postunda bana yardımcı oldu ve gelişim bildirimleri verdi. En dolu zamanlarında bile bizi yalnız bırakmadı. Bütün emeklerin için tekrar tekrar teşekkür ederim 🥰

Son olarak :

Üniversite Temsilciliği yolculuğumun son günlerine geldim. Artık sıra yeni temsilcilerde. Eğer sen de Temsilci olarak seçildiysen çok tebrik ederim. Emin ol ki seni çok güzel bi serüven bekliyor.

--

--