2019 Benim için nasıl geçti?

Mustafa Küçük
10 min readDec 7, 2019

--

Şu an bu satırları yazarken saat 19:24, ancak pek havamda olmadığımı farkettim o yüzden siktir edip, gece tekrar yazmayı deneyeceğim, doğrulama sınıfını yazmaya dönüyorum…

Gece yazmaya vakit bulamadım, koca 1 yılı geride bırakırken ve bu satırları yazmak için düşünürken bu yıl baya şey yaptığımı hatırladım.

Öncelikle bu yazı biraz uzun bir yazı olacak. İntihar mektubu değildir, çünkü ölmek için güzel bir gün değil.

Not: Yazılan bazı şeyleri görgüsüzlük gibi algılayacak arkadaşlar ufaktan sayfayı kapatsın, zira yazdığım şeylerin bu sektöre yeni başlayan veya zaten bu sektörde olan arkadaşları motive edeceğini düşünüyorum.

Not: Yazdıklarım şu an için geçerlidir, düşüncelerim değişebilir.

Arkadaşlar fark ettim ki bazı şeyler gerçekten zamanla, çalışma ve emekle oluyor, şu an bile henüz yolun başında olduğumu, ilerlemem gereken koca bir yol olduğunu ve o yolun hiç bitmeceğini biliyorum. Bilmediğim bir sürü teknoloji var (:

Zirveye vardım sanıp yeni bir dağ buldum hep, yürüdüm.

Şanışer — Yanlışlara Gidiyorum

Bunları yazarken kulaklığımdan gelen sesler;

https://www.youtube.com/watch?v=rbywSJETHJw&

Bu yıl en büyük aktivitelerimden biri 2018'in aralık ayında bir firmada yazılım geliştirici olarak çalışmaya başlamam oldu, açıkçası iyi de oldu diyebilirim, bilmediğim bir çok şeyi öğrenirken, güzel insanlarla tanıştım, kurumsal bir yapının yönetilmesi konusunda fikirler edindim.

Çalıştığım firmada hali hazırda geliştirilmekte olan bir CRM projesine dahil oldum, daha önce #CodeIgniter #MVC gibi teknoloji ve yapılara pek hakim olmadığım için ilk başlarda oldukça zorlanmış, hatta ilk haftasında farklı bir projede çalışmayı düşünmüştüm ancak biraz zorlayınca bu durumu aştım.

aynalar korkumu yansıtır titriyor dizlerim gerçeğim sanrıdır.

Perdenin Ardındakiler — Beni Kendinden Kurtar

Yaklaşık 9 ay kadar çalıştıktan sonra üniversiteye gitmek için çalıştığım firmadan ayrıldım.

Bu arada unutmadan, bu yılın Mayıs ayında kendime uzun zamandır almak istediğim 2015 model(mid) MacBook Proyu aldım, doların artışından dolayı bu canavarın fiyatı 6.700₺’ye falan denk geldi.

Özellikleri;

16 GB RAM
256 GB SSD
15-inch
2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7

Sırasıyla bilgisayarlarım

Lafı gelmişken evet üniversiteye başladım, artık Karabük Üniversitesi’nde Sosyoloji öğrencisiyim, yakın çevremden birçok insan üniversiteye gitmek istemediğimi bilir, ancak bu kararı vermemdeki etkenleri biraz sonra yazacağım.

Üniversiteye başladığım için pişman değilim, güzel insanlarla tanıştığım için mutluyum.

savaşım kendimle bi kaç satırla

Perdenin Ardındakiler — Beni Kendinden Kurtar

Bir firmada çalışmaya başlamamdaki en büyük sebeplerden biri, belki kendime daha fazla zaman ayırabilir, gün içinde çalışır, akşamları film izler, kitap okurum diye düşünüyordum ancak ben bu süreç içerisinde dayanamayarak gündüzleri çalıştığım gibi geceleri ve haftasonları da çalışıyordum.

Önceden sözleşilen ve sonrasında da gelen kaliteli freelance işler sebebiyle bu süre içerisinde fazlasıyla yoruldum diyebilirim.

Bazı geceler sabahladığım için doğal olarak gün içerisinde çalıştığım yere çok verimli olmadığım zamanlar oldu, bundan dolayı gün içerisinde yetişmeyen işleri gece yaptığım işlerin arasına aldığım zamanlar oldu.

İçinizden hiçbirinize ait hissedemiyorum, davanıza davam diyemiyorum bilemiyorum, sorun bende mi? Ne yapsam kendimi?

Dolu Kadehi Ters Tut — Karanlık

Çalıştığım firmanın dışında yapacak iş bulamayınca, boş durmamak için #WordPress eklentileri vb şeyler yaparakta can sıkıntımı gidermeye çalıştığım zamanlar oldu.

Yıl içerisinde parayı ikinci plana attığım, daha çok referans olarak gösterebileceğim için sevindiğim çok güzel bir projeyle anlaşma imzaladım ancak o kadar emek verdiğim proje benden kaynaklı olmayan problemlerden ötürü fail oldu.

Arkadaşlar, yoğun çalışırken ne kadar yorulsak, bunalsak, yalnız hissetsek, üzülsek, bunalıma girsekte yaptığınız işin çıktısını görünce mutlu olabiliyorsunuz.

Ama maalesef gerçekten çok zor, duygusal olarak çöküntüde olduğunuz zaman güzel bir gün olduğunu düşündüğünüz zaman oluyor ama önemli olanın bunları aşmaya çalışmak olduğunu düşünüyorum.

Hayat ne kadar zor olursa o kadar direncen de Bazen gerçekten de bitebiliyor direncin.

Sansar Salvo — Ağır Roman

Gaziantep’ten Antalya’ya gitmek için otostop çekerken birisi, şu an tam olarak hatırlamasamda “herkes çalışıyor, önemli olan çok çalışmak” gibi bir cümle kurmuştu.

Her yer karanlık. Yarından umudum yok.

Dolu Kadehi Ters Tut — Karanlık

Bunları yazdıktan sonra sanki koca yılı 7/24 çalışarak geçirmiş olduğum sonucuna varılabilir ancak insanız hiçbir şey yapmak istemediğim, bunaldığım, gün içerisinde hiçbir şey yapmadığım zamanlar oldu, ayrıca bu yıl çok güzel geziler yaptım, onları da birazdan anlatacağım.

Dokunmayın ona kırılgan bu ara, küserse eğer gider uzaklara

Dolu Kadehi Ters Tut — #22

Bazı sebeplerden ötürü yaptığım işlerde kullandığım WPAJANS markasını kapattım.

Yeni yılda yeni bir marka ve daha farklı bir anlayışla bir şeyler yapmayı düşünüyorum.

Hem hayattan, hem ölümden korkarak, son sefer de geçmiş bu son durak.

Teoman — Hem Hayattan, Hem Ölümden

Neden Sosyoloji?

Yakın çevremdeki insanlara Sosyoloji bölümünde okuduğumu söylediğim zaman genelde “ne alaka?”, “neden mühendislik değil?” gibi sorular duyuyorum kabaca cevap vereyim.

Hayatım boyunca okuldan ve ders çalışmaktan nefret eden bir insan oldum, onun yerine kendimi yazılım alanında geliştirmeye, projeler üretmeye çalıştım.

Bu sebepten ötürü bahsedilen bölümleri kazanmam zaten mümkün değildi, bende gelen bölümler arasında karakterime en uygun, okumaktan zevk alabileceğim bir bölüm seçmek istedim.

Bu yıl neleri erteledim;

#WordPress üzerine udemy kursu çekecektim ancak maalesef zaman bulamadım.

Ortalama 1 ay sürecek 500–600KM’lik Likya yolunu tek başıma yürümeyi düşünmüştüm, bu yıl bunu da yapamadım.

Spor salonuna gitmeyi düşünüyordum, gidemedim.

50 kitap hedefim vardı, okuyamadım.

Bir kaç mobil uygulama fikrim vardı hayata geçiremedim.

Öğrenmek istediğim bir kaç teknolojiyi yarıda bıraktım.

Çeşitli şeyler

Hafiften unutkanlık başladı gibi.

Bir firmada çalışmam ve üniversiteye başlamam sebebiyle bu yıl insanlarla ilişkilerimi biraz daha güçlendirdim diyebilirim, ancak duygularımı aktarmakta başarılı olduğumu söylemem pek mümkün değil.

Bu yıl sosyal medya hesaplarımda protest sayılabilecek bir sürü paylaşım yaptım bir çok insanla tartışmalara girdim, son zamanlarda buna çokta gerek olmadığını, anlamak istemeyen insanlara bir şeyler anlatmanın zaten çok mümkün olmadığını anladım, eğer fikrim değişmezse gelecek yıl protest kişiliğimin dışa vurumunu sosyal medya hesaplarımdan yapmayı düşünmüyorum en azından dozunda olacaktır.

Bu yıl paranın önemini biraz daha anladım.

Önceki yıllarda düşündüğüm bazı şeylerin bugün kısmen hatalı olduğuna karar verdim.

Üniversiteye gitmeyi deneyin.

İnsanların size saygısızlık yapmasına izin vermeyin, zira bu sizin itibarınızı düşürecektir.

Mutlaka sektörünüzle alakalı bir yerlerde çalışmayı deneyin.

Yapamadığınız şeylerde hemen pes etmeyin, birazcık zorlamaya çalışın.

Tek başınıza geziler yapmayı deneyin.

Otostop çekmeyi deneyin.

YouTube Kanalım

Bu yıl YouTube üzerinde çok fazla video paylaşamadım, ancak paylaştığım videoların bir çok insan için faydalı olduğunu düşünüyorum.

Para kazanmayı açmadığım için gelir $0 olarak görünüyor (:

Yeni yılda daha çok eğitim videosu paylaşmayı düşünüyorum.

Bu yılın istatistikleri
Videoları izeleyenlerin ülkelere göre dağılımı

Gezilerden bahsetmek gerekirse;

Zamanında çok yalnız gezdim bu yüzden epeyce sessizleştim.

Sansar Salvo feat. Kaan Boşnak (from Yüzyüzeyken Konuşuruz) — Koptu Kayış

İlk otostobumu 2018 yılının haziran ayında 3 arkadaşımla beraber çekmiştim, daha sonra ilk tek başıma otostobumu 2018 yılının Eylül ayında ortalama 1.200KM’lik “İstanbul ->Gaziantep” güzergahında yapmıştım.

Aşağıda belirttiğim süreler belirttiğim konumda bulunma sürelerim, otostop çektiğim süreleri dahil etmedim.

1 Günlük Mardin gezisi (Şubat 2019) — Otostop

Ben Mardin’i özellikle mimarisini çok beğendim, maalesef kısıtlı zamanım olduğu için çok detaylı gezemedik ama fırsat bulur bulmaz uzun uzadıya bir gezi yapmak istiyorum.

Mardin’de geceyi dışarıda geçirmemek için #CouchSurfing üzerinden bir kaç kişiye yazmam sonucu 2 doktor evlerine davet etmişti, olayın ilginç tarafı evi bize bırakıp kendileri gitmişti :)

Bi’ gün bağırır çağırır bi’ gün içime kapanırım

Sokrat St — Sağım Solum Belli Olmaz

Mardin Gezisinden

1 Günlük Ankara Gezisi (Şubat 2019)

Bir iş sebebiyle Ankara’ya gitme fırsatımız olmuştu, bu sürede sadece kızılay tarafını ve Ulucanlar Cezaevi Müzesini gezmeye zaman bulabilmiştik, en keyifli gezilerimden birisiydi.

Yarım Günlük Antalya — Manavgat Macerası (Mayıs 2019) — Otostop

Biraz önce bahsettiğim MacBook’u almak için tek başıma çıkmayı planladığım ancak Mersin’den geçerken arkadaşımı da peşimden sürüklediğim otostop macerası.

Antalya yolunda otostop çekerken.
Antalya yolunda otostop çekerken, manzarası güzel yerler görebilirsiniz.

Gece Anamur’da yolda kalınca geceyi Anamur otogarının karşısında bulunan camide geçirmiştik, aklınızda bulunsun, bu civarda yolda kalırsanız bu cami 7/24 açık, en azından soğuktan korunursunuz.

Anamur otogarının karşısında bulunan cami.

2 Günlük Mersin (Temmuz 2019)

Bu geziyi arkadaşlarım ile değil annem, teyzem, ablam ve kuzenim ile yaptım, gezi dediğime bakmayın, klasik deniz macerası işte (:

1 Günlük Antalya — Alanya Macerası (Haziran 2019) — Otostop

Bu sanırım en saçma gezilerimden birisi :) ramazan bayramı tatilini fırsat bilerek amcaoğlunu yanıma alıp Gaziantep’ten Antalya’ya doğru yola koyulduk, amacımız Antalya’ya gidip bir kaç gün zaman geçirmekti.

Gezgin arkadaşlar bilir, bir gezinin en bunaltıcı yanı sırtınızda taşıdığınız 10 kiloluk çantadır, bu sebepten ötürü yanımıza bir iki parça bir şey alıp geri kalan her şeyi otogardaki emanet bölümüne koyduk, biraz serinleme umuduyla denize girdik, ancak cahillik ya yanımızda ne güneş kremi, ne de diğer isimlerini bilmediğim şeyler var.

Güneşin altında biraz kalınca bizim omuzlar pert oldu, gece saat 23:00 gibi otogardaki çantalarımızı alıp, uygun gördüğümüz bir yerde çadır kurmayı düşünüyorduk ki, otogarın emanet bölümünün kapandığını farkettik.

Çadırı alamadığımız için parkta yatmayı denedik ancak ıslak olduğu için yatamadık, bankta yatmayı denedik ancak küçük olduğu için rahat edemedik, sahildeki şezlonglarda yatmayı denedik, tam uykuya dalacakken oradaki güvenliğin gazabına uğradık, cami bulmaya çalıştık açık cami bulamadık.

Yatacak yer bulamadığımız için o gece barlar sokağından otogara doğru uzanan yolu 10 kere yürümüşüzdür sanırım.

Antalya’ya giderken yolda kalmak.

7 Günlük Trabzon, Rize, Batum Gezisi (Eylül 2019)

Evet geldik bu yılın son gezisine en azından ben bunları yazarken aklımda bu yıl içerisinde yapmayı planladığım başka bir gezi yok.

Bu gezide şehirler arası ulaşımı uçak/otobüsle sağlamış olsamda şehir içlerinde herhangi bir yaylaya vs ulaşmak için bol bol otostop çektik otostoplar hem keyifli geçti hemde baya zorladı, daha önce gitmiş olanlar bilir, yayla yolları kötü olduğu için kamyonun arkasında seke seke gittik.

Trabzon’dan başlattığımız gezimizde ilk gün sadece Maçka’da bulunan Sümela Manastırına gittik ancak biz gittiğimizde tadilatta olduğu için sadece dıştan görebildik.

Sonraki gün Meydan, Ayasofya Müzesi, Atatürk Köşkü ve Zağnos Vadisi gibi yerlere gittik.

Diğer günü Ayder yaylasında 1 gece kamp atarak geçirecektik ancak bindiğimiz kamyonet bizi “Yukarı Kavrun Yaylası”na kadar götürünce bizde orada kamp attık, gidene kadar gözümüz dondu destem abartmış olmam sanırım.

Bulutların üstündeyken, hava -1715181 derece.

Yanlış hatırlamıyorsam sonraki 2 günü benim hayatımda gördüğüm en güzel yerlerden olan Rize’de bulunan Pokut Yaylasında kamp atarak geçirdik.

Ölmeden önce bir bakın derim, yalnız arabınızla gitmenizi önermem, yollar inanılmaz kötü, arabanız muhakkak zarar görecektir, o yüzden çekebiliyorsanız otostop vs ile gitmeye çalışın veya farklı bir yöntem düşünebilirsiniz.

Eğer sizde kamp atmayı düşünüyorsanız mutlaka ekipmanlı gidin, çok soğuk bir bölge.

Aklınızda bulunsun çadırınızı o fotoğraflarda gördüğünüz manzaraya karşı kuramıyorsunuz, maalesef oralarda çadır kurmak yasak, ortalama 500 metre uzaklıktaki bir bölgede çadır kurmanıza izin veriyorlar, yemeklerinizi kesinlikle dışarı koymayın, aniden gelen köpekler yiyebilir.

Pokut Yaylası yolu
Pokut Yaylası

Bu gezinin benim için en güzel tarafı Batum’a gitmiş olmam, Rize’den sonra arkadaşlar memleketlerine dönünce bende “ulan buraya kadar gelmişiz, bari şu Batum’a bir gideyim” diyerek, Batum’a geçtim.

Rize’den Batum otobüsüne 25TL ödeyerek, Batum sınır kapısına geldim, sınır kapısından 50TL ödeyerek harç pulu almanız gerekiyor akabinden görevliler kimliğinizi vs kontrol ederek girişinizi onaylıyor.

Eğer pasaportsuz giriyorsanız, size verilen kağıdı Batum’dan çıkana kadar saklamanız gerekiyor.

Buraya Batum’la ilgili çok şey yazmayacağım, çünkü Batum’da kaldığım süre boyunca yaptığım tüm şeyleri Instagram hesabım üzerinden hikaye olarak paylaştım, inceleyebilirsiniz.

Eğer fırsat bulursanız mutlaka ama mutlaka gitmenizi öneririm, iki farklı hostelde kaldım ve fiyatları gayet ucuzdu birisinin geceliği 18 TL diğerinin 20 TL (:

Instagram hesabımda paylaştığım bir postu aynen ekliyorum;

“Tek başımayım ve ilk yurtdışı deneyimim, Karadeniz’i gezerken ani bir kararla yanı başımda ki Batum’a gitmeye karar verdim bu kadar yaklaşmışken gitmeseydim içimde “keşke” olarak kalacağından emindim.

Şu an iyi ki gitmişim diyorum, 2 günde iki farklı hostelde kalarak ilk hostel deneyimlerimide yaşadım, dilini, milletini bilmediğin ama seninle aynı amacı paylaşan bir sürü insanla odanı paylaşmak müthiş bir duygu, en azından benim için.”

Karabük — Gaziantep Otostop (Kasım 2019)

Vizelerden hemen sonra Karabük’ten memlekete dönmek için otostop çekmeye başladım ancak pek umduğum gibi gitmedi, 30 saaten fazla sürdü, tabii ki tamamen bekleme sürem değil, Ankara’da yolda kaldığım gece bir arkadaşımın evinde konakladım, sabahına tekrar devam ettim.

İlk defa otobanda bir köpek tarafından kovalandım, benim için en ilginç deneyimlerden birisiydi.

Tavsiye Ettiğim Filmler

Listeyi oluştururken baya film çıktı, o yüzden bu yıl önerdiğim 10 filmi seçtim, parantez içinde filme verdiğim puanları belirttim, daha fazla film için IMDB profilime bakabilirsiniz.

IMDB Profilim

Tavsiye Ettiğim Kitaplar

  • Bir Ömür Nasıl Yaşanır? — İlber Ortaylı
  • Huzursuzluk — Zülfü Livaneli
  • Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm — Zülfü Livaneli
  • Gölgeler — Zülfü Livaneli
  • Yeraltından Notlar — Fyodor Dostoyevski
  • Makine Olmak — Mark O`Connell
  • Siz de Bir Diktatör Olabilirsiniz — Mikal Hem
  • Dörtlükler (Rubailer) — Ömer Hayyam
  • Doğal Yaşam ve Başkaldırı — Henry David Thoreau

Bu Yıl Çoğunlukla Neler Dinledim ?— Tavsiye Ettiklerim

Bu sene Spotify ile ortalama 40.000 dakika müzik dinlemişim, bu liste sonsuza kadar gider, illaki bir şeyleri unutacağım için bu tarz liste oluşturmayı pek sevmiyorum ama yine de kalsın burada.

  • Teoman
  • Dolu Kadehi Ters Tut
  • Şanışer
  • Sokrat St
  • Sansar Salvo
  • Can Gox
  • Hayki
  • Sansar Salvo
  • Queen
  • Imagine Dragons
  • Perdenin Ardındakiler
  • İkiye On Kala
  • Yüzyüzeyken Konuşuruz
  • Pinhani

“Bir kadının yaşamından 24 saat” bile 80 sayfa oluyorken, kocaman 1 yıl 10 dakikaya sığdı.

Görüşmek dileğiyle, kendinize iyi bakın.

--

--

Mustafa Küçük

part time traveler / full time software developer I’m made in Turkey 🇹🇷