İngilizce Öğrenmeye Neden Filipinler'e Gittim? -1

Mustafa Olgun
3 min readApr 21, 2016

İngilizce biliyor musun ? Hayır ise devam edelim… Evet ise sen karar ver :)

Hepimiz bir gayretle başlıyoruz. Çalışıyoruz ama bir türlü devamı gelmiyor.
Sonunda what is your name ?
Bir adım ileri gidemiyoruz çünkü istediğimizin yanında bir hedefimiz yok.
Kafamıza takmıyoruz, derslerdeki bize yetsin diye bekliyoruz.
Kendimizi tanımıyoruz ve daha birçok sebep sayabiliriz.

Birebir İngilizce eğitimi almak isteyenlere

Evinde, işyerinde hem daha uygun fiyata hemde zamandan tasarruf etmek isteyenlere özel bir önerim var. www.qarint.com adresinden veya mobil uygulamalarından birebir yabancı eğitmenlerle İngilizce pratiği yapabilirsiniz.

iPhone için: https://apps.apple.com/tr/app/qarint/id1580102080?l=tr…

Android için:https://t.co/MztbHHLXoR?amp=1

Ben neler yaptım

Gazetecilik okumaya başladığımda en büyük eksiğimin dil bilmemek özellikle İngilizce olduğunu anladım. İlk 2 sene öğrenmem lazım dedim ama hiç bir şey yapmadım. Ardından internet üzerinden tavsiye edilecek tüm yöntemleri deneyerek başladım. İstediğim kadar iyi gitmedi. Bir kursa kayıt oldum. Belli noktaya kadar dil bilgisi ve kelime öğrendim. Fakat daha ileri adım atamaz hale gelmiştim. İşte bu noktada yurt dışı şart olmuştu. Bu saatten sonra karar verdiğim ülke duyanlar için aykırıydı. İngilizce öğrenmeye Filipinler'e gitmeye karar verdim.

Karmaşık bir şehir Manila, yapısını ve ulaşım yollarını çözmek zaman alacaktır.

Neden Filipinler

İngiltere, Malta, Güney Afrika vb. birçok ülkeyi araştırdım. Nereden geldi fikir bilmiyorum ama yolum Filipinler ile kesişti.

Bir Asya ülkesine gitmeye karar vermem benim adıma çok zor olmadı. Araştırma yaparken Filipinler’de bir sektör haline gelen Skype ile Canlı Dil Eğitimini keşfettim. “Bu eğitimleri deneyen varsa hocanızın Filipinli olma ihtimali çok yüksek :)” Bunu uzun süre denedim. Benim için çok faydalı oldu. Elimdeki ders kayıtlarını dinlediğimde ağzımdan 2–3 cümlenin zorla çıkmasına gülüyorum.

Online eğitim süreci beni Filipinler’e gitme noktasında etkiledi. 3 farklı eğitmenden ders almıştım.

Online eğitim ardından zaman sıkıntıma rağmen 1 aylık eğitim için Filipinler'e yola çıktım. Ödediğim fiyat ve aldığım eğitim kalitesine bakarak en iyi tercih olduğunu düşünüyorum. Filipinler’de grup eğitimi yerine birebir eğitim alarak bu kısa sürede çok daha verimli zaman geçirdim.

Manila’da bir Türk, mekanın sahibinin ismini hatırlayamıyorum ama ilgililere mekan burası, bir nargile, bir çay belki baklava arayanlar için ideal. Birde Türkçe şarkı istemeniz yeter hemen İbrahim Tatlıses çalıyorlar :)

İngilizce derdim beni 18 saat süren aktarmalı yolculuk sonrası Filipinler’in başkenti Manila’ya ulaştırdı. Farklı bir kültürü, sürekli gülen insanları, sorunları çok ama dert etmeyen, sıcak kanlı insanların diyarında birçok şey öğrendim.
Dedim ya meselemiz dert etmek, yoksa yine birçok sorun üretebiliriz ve hatta karşımızda duruyor.

Yazının ikinci bölümüne buradan erişebilirsiniz.

Özel Not:

İngilizce öğrenmek isteyenler için bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Yurt dışına çıkma planınız dahi olsa belli bir pratik kazanmak veya sıfırdan dahi olsa İngilizce eğitimine başlamak isteyenler bu sistemi deneyebilirler.

Online olarak birebir yabancı eğitmenlerle ders yapmanızı sağlayan sistem başta konuşma pratiği, gramer ve kelime hazinenizi geliştirmeniz için oldukça etkili. Skype aracılığıyla istediğiniz yerden ve istediğiniz yoğunlukta eğitiminizi uygun fiyatlarla birebir alabilirsiniz.

Bu adresi ziyaret ederek ayrıntılı bilgi alıp ücretsiz deneme dersine katılabilirsiniz. www.dilogreniyoruz.com

Tropik meyveleri denemeden olmazdı. Favorilerim Rambutan ve Mangosteen
Müslümanların gayretleri ile yapılmış çoğunun yasal alt yapısı olmayan cami ve mescitler başkent Manila’da birçok bölgede bulunuyor.

--

--