آموزش گوگل آنالیتیکس

Nnorozi
2 min readApr 17, 2022

--

آیا از ابزاری برای تجزیه و تحلیل ترافیک و بازدید از سایت خود استفاده می کنید؟ اگر مجبور نیستید شروع کنید. چگونه می دانید مهمان شما کیست و چه کسی متن های شما را می خواند و سایت شما را زیر نظر دارد؟ بدون این اطلاعات، نمی توانید به علایق مخاطبان خود برسید و بازدیدکنندگان جدیدی به دست آورید. پس از آن دیگر آثار کار خود را نخواهید دید و انگیزه و اشتیاق خود را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از چنین وضعیتی می خواهیم راه حلی را به شما نشان دهیم که گوگل آنالیتیکس است.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار وب سایت رایگان است که آمار، گزارش های اولیه و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و رفتار مشتری را نمایش می دهد. در هر صفحه از سایت شما ظاهر می شود و همه چیز را در مورد مخاطبان به شما می گوید. با گوگل آنالیتیکس می توانید آمار سئو را تجزیه و تحلیل کنید، استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید و سئو را پیاده سازی کنید.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی مانند نحوه ورود کاربر، رفتار کاربر، نرخ تبدیل، زمان صرف شده در صفحات، نوع دستگاه و هر اتفاقی که در سایت یا وبلاگ شما می افتد را مشاهده کنید.

این ابزار داده ها را از تمام کانال های ترافیک و همچنین رسانه های اجتماعی و بک لینک ها جمع آوری می کند. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری، ایجاد چیزهای جدید، توسعه وب سایت ها یا کمپین های بازاریابی کمک می کند. این رایگان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری گوگل داشته باشید. با افزودن کد به سایت خود می توانید به سایت خود لینک دهید. همچنین با گوگل آنالیتیکس می توانید آمار را به صورت لحظه ای ببینید و کمپین های خود را مستقیما مدیریت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه آموزش گوگل آنالیتیکس به وب سایت آکادمی فرصت مراجعه کنید.

--

--