راهنمای خرید سیم کارت در اروپا

chabaharvisit
6 min readNov 4, 2023

--

هر آنچه که باید در مورد یافتن بهترین و ارزان ترین سیم کارت ها و طرح های دیتا موبایل در اروپا بدانید

آیا می توانید بدون داده تلفن همراه با سرعت بالا در تلفن هوشمند خود در اروپا سفر کنید؟ شاید. اما آیا می خواهید؟ احتمالا نه. اما اگر از طرح داده بین‌المللی کشور خود استفاده کنید، داده تلفن همراه می‌تواند بسیار گران باشد. خوشبختانه، حتی بازدیدکنندگان به برنامه‌های داده ارزان اروپا دسترسی آسانی دارند، بنابراین شما می‌توانید با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در ارتباط باشید. در این راهنما، نحوه خرید سیم‌کارت در اروپا را به شما آموزش می‌دهم تا بتوانید در هنگام سفر، داده‌های تلفن همراه پرسرعت ارزان را دریافت کنید.

سیم کارت اروپایی و طرح داده های پیش پرداخت

قبل از بررسی نحوه و مکان خرید سیم‌کارت، می‌خواستم اطلاعات پس‌زمینه‌ای مفیدی در مورد برنامه‌های سیم‌کارت داده تلفن همراه ارائه دهم تا شما ایده بهتری درباره نحوه کار در اروپا داشته باشید.

پوشش سراسری اتحادیه اروپا

اخیراً قانونی در اتحادیه اروپا تصویب شد که شرکت‌های مخابراتی تلفن همراه را از دریافت هزینه‌های رومینگ در اتحادیه اروپا منع می‌کند — به این معنی که می‌توانید از سیم کارتی که در فرانسه خریداری کرده‌اید و بدون پرداخت هزینه اضافی از آن در ایتالیا استفاده کنید. این برای مسافران عالی است زیرا می توانید از یک طرح در همه جا استفاده کنید.

برای مرجع، در اینجا کشورها/مناطقی که هیچ رومینگ داده ای وجود ندارد عبارتند از: آندورا، آزور، جزایر آلند، اتریش، جزایر بالئاریک، بلژیک، جزایر قناری، قبرس، کورفو، کرت، سیکلادس، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی ، جزایر فارو، فنلاند، سرزمین اصلی فرانسه، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرنزی، مجارستان، ایرلند، ایسلند، ایتالیا، جرسی، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ. مادیرا، مالت جزیره من، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، رودس، رومانی، اسپانیا، بریتانیا، سان مارینو، ساردینیا، سیسیل، اسلواکی، سوئیس، سوئد، واتیکان

تلفن شما باید قفل شود

برخی از اپراتورهای تلفن همراه (عمدتاً در ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند) تلفن‌های خود را قفل می‌کنند تا فقط در شبکه آن شرکت مخابراتی کار کنند — این معمولاً در صورتی اعمال می‌شود که برنامه‌ای داشته باشید که شامل یک تلفن رایگان با قرارداد چند ساله باشد. . باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید و از او بخواهید قفل گوشی شما را باز کند تا سیم کارت شخص ثالث را بپذیرد.

در ایالات متحده، اپراتورها موظفند در صورت درخواست مشتری، قفل تلفن را باز کنند، اما به ندرت به طور پیش فرض قفل آن باز می شود. با این حال، تعدادی از اپراتورها هنوز مشتریان را مجبور می‌کنند تا قفل گوشی‌هایشان را باز کنند، بنابراین این کار را تا آخرین لحظه موکول نکنید، در غیر این صورت ممکن است شانس بیاورید.

یک سیم کارت جدید یک شماره تلفن جدید به شما می دهد

با نصب سیم کارت جدید یک شماره تلفن جدید به شما می دهد تا زمانی که سیم کارت اصلی خود را دوباره نصب نکنید، شماره قدیمی شما کار نخواهد کرد. بنابراین، اگر افراد نیاز به تماس با شما دارند، باید شماره اروپایی جدید خود را به مردم بگویید.

علاوه بر این، بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند که به شماره تلفن شما متصل است تا با نصب سیم‌کارت جدید دیگر گزینه‌ای نباشد. و اگر از Uber/Lyft استفاده می‌کنید، باید هنگام نصب سیم‌کارت جدید، شماره تلفن جدید خود را در برنامه به‌روزرسانی کنید.

چرا داده های تلفن همراه در اروپا ارزان است؟

قوانین حمایت از مصرف کننده اروپا به این معنی است که شرکت ها باید برای مشتریان بجنگند و این قیمت ها را پایین نگه می دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان شگفت زده می شوند که می توانند 20 گیگابایت داده با سرعت بالا را با پرداخت 20 یورو در ماه دریافت کنند.

از سیم کارت های «جهانی» اجتناب کنید

چند شرکت وجود دارند که سیم کارت‌های «جهانی» را می‌فروشند که ادعا می‌کنند در اکثر کشورهای جهان کار می‌کنند. از این موارد اجتناب کنید زیرا این سرویس به طور کلی وحشتناک است و برخی به سادگی کار نمی کنند. بنابراین به سیم کارت هایی که مخصوص اروپا هستند پایبند باشید

به چه مقدار داده تلفن همراه نیاز دارید؟

تا زمانی که موسیقی/فیلم پخش نمی کنید یا تعداد زیادی عکس آپلود نمی کنید، احتمالاً بیش از 4 تا 6 گیگابایت داده تلفن همراه در هفته استفاده نخواهید کرد. اگر زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی (به ویژه اینستاگرام و تیک تاک) می گذرانید، ممکن است کمی بیشتر از آن استفاده کنید، اما اگر فقط در حال مرور وب معمولی و استفاده از Google Maps هستید، ممکن است فقط 1 تا 2 گیگابایت در هفته استفاده کنید.

نحوه خرید سیم کارت اروپایی با طرح داده پرسرعت

خوب، بیایید به گزینه های مختلفی که برای خرید سیم کارت اروپایی دارید بپردازیم. شما در اصل دو گزینه دارید:

خرید سیم کارت قبل از سفر: این مقدار کمی گران تر است اما بسیار راحت تر است زیرا می توانید همه چیز را قبل از رسیدن آماده کنید.

خرید سیم کارت پس از ورود به اروپا: این می تواند ارزان تر باشد، اما باید مکان خرید سیم کارت را پیدا کنید و ممکن است در فعال شدن سرویس مشکلاتی وجود داشته باشد.

خرید سیم کارت در اروپا فرآیندی نسبتاً آسان و ساده است زیرا تقریباً در همه جا فروخته می شود — از جمله دکه های روزنامه فروشی، فرودگاه ها، ماشین های فروش، فروشگاه های مواد غذایی، مغازه های تلفن همراه و موارد دیگر.

در اینجا چند مورد از محبوب ترین مکان هایی که سیم کارت پیدا می کنید آورده شده است:

ویترین های مخصوص شرکت مخابراتی: اپراتورهای اصلی موبایل در اکثر شهرهای بزرگ مغازه های خود را خواهند داشت که سیم کارت های خود را می فروشند. اکثر کارمندان باید کمی انگلیسی صحبت کنند، اما سیم‌کارت‌ها را تمام روز نصب می‌کنند تا بتوانند بدون نیاز به ارتباط زیاد، شما را راه‌اندازی کنند.

فروشگاه های تلفن شخص ثالث: بسیاری از فروشگاه های تلفن همراه وجود دارند که طیف وسیعی از طرح های تلفن را از شرکت های مختلف به فروش می رسانند. کارمندان ممکن است بتوانند برای راه‌اندازی کمکی ارائه دهند، اما خدمات احتمالاً به خوبی فروشگاه‌های شرکت مخابراتی خاص نخواهد بود.

دکه‌های روزنامه فروشی، دخانیات، ماشین‌های فروش و غیره: می‌توانید سیم‌کارت‌ها را در چندین فروشگاه کوچکتر در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و به‌طور تصادفی در بیشتر شهرها بیابید، اما انتظار خدمات مشتری را ندارید.

هزینه خرید سیم کارت با طرح دیتا در اروپا چقدر است؟

قیمت‌های طرح داده تلفن همراه در اروپا بر اساس کشور، گزینه‌های طرح، و معاملات مختلفی که در آن زمان انجام می‌شود، بسیار متفاوت است — بنابراین پیش‌بینی دقیق میزان پرداختی دشوار است. با این حال، در اینجا چند نمونه قیمت وجود دارد تا به شما ایده بهتری درباره میزان پرداخت بالقوه ارائه دهد:

SFR (فرانسوی) یک طرح 20 یورویی (25 دلاری) با 25 گیگابایت داده تلفن همراه را ارائه می دهد که برای 30 روز خوب است یا یک طرح 10 یورویی با 10 گیگابایت خوب برای 8 روز.

TIM (ایتالیایی) یک طرح ویژه توریست به نام Tim Tourist با قیمت 20 یورو (+ 10 یورو برای سیم کارت) دارد که شامل 15 گیگابایت داده در ایتالیا و حداکثر 6 گیگابایت در اتحادیه اروپا برای 30 روز است.

Vodafone (ایتالیایی) برنامه گردشگران Dolce Vita خود را با قیمت 25 یورو (30 دلار) در ماه دارد که شامل 30 گیگابایت در ایتالیا (15 گیگابایت در اتحادیه اروپا) است.

Orange Holidays Spain (اسپانیا) Orange’s Holidays Spain طرح توریستی آن‌ها است که 20 یورو (25 دلار) در ماه برای 30 گیگابایت داده در اسپانیا/ اتحادیه اروپا است.

--

--