瑞典工作假期攻略:生存須知101(上)

Natalie
4 min readFeb 17, 2019

--

Q1, 申請VISA搞左幾耐?

我係2018年2月26日左右日子申請,4月20日收到通知批左,但我個VISA 4月21日就生效,當初冇預佢要搞2個月咁耐,亦都唔知會連帶影響申請PN既野。話說,我本身係1月1日就諗住搞架啦,點知填填下FORM發現佢要我提供保險同寫MAXIMUM 1000 CHARACTERS 既申請原因,拖延癌末期既我一拖就拖左兩個月。不過,最近聽其他WH港人講先知,原來申請原因寫一句就得(簡直浪費人生⋯⋯),保險可以後補,但唔係一開始就比埋的話,有機會拖慢申請進度。

Q2, 到底要帶幾多錢先夠?

好啦,其實就係數學題,每個人荷包深度唔同,備用基金可多可少,或者你可以問下自己,萬一短時間搵唔到野做點打算?我個人覺得保守估計,至少要有準備3個月食谷糉都頂得住既資金,我當你就算唔開飯,都要交屋租。以月租5000SEK計算,3個月租加1個月按金,都已經20000SEK,如果真係只帶MINIMUM 15000SEK的話,除左恭喜之外我都唔知可以講咩好。就算比你2個月後搵到工(其實即係我既case),最快都要2個月先出到第一次糧(仲要講緊你個銀行戶口已經READY),即係你7月開始返工,7月既糧會係8月25日先出,中間近2個月既時間,分分鐘可以食風。由此推算,20000SEK交租用,再衰衰地10000SEK3個月生活費,我建議都係預夠30000蚊港紙(突然變返HKD係咪好貼心?)

Q3, 你有冇Personal Number?

當知道對方都係黎WH,問下有冇PN同問人食左飯未其實係差唔多意思既開場白(好似係),而我本人係冇PN所以亦唔係有野要炫耀,我逗留瑞典唔夠365日,所以申請唔到PN都係正常既結果,近期發現唔少2018年下半年黎到,又好醒有做足功課既朋友都係申請到PN,希望大家唔好對申請PN呢件事太過憂慮,亦唔好比2018年8月一篇關於瑞典WH既新聞(亦都係唯一一篇)嚇窒,呢度已經有個冇PN得CN但生勾勾死唔去既人辦。
延伸閱讀:瑞典工作假期疑惑:沒有personal number不能工作?

Q4, 冇PN有乜影響?

冇PN冇福利,但稅就交一樣咁多!第一件事係千祈唔好病!冇錢真係連病既資格都冇,如果你冇PN又唔係EU PASSPORT HOLDER仲要不幸病左嚴重到一定要去見醫生,我又要恭喜你啦,見一見醫生盛惠1600–1800SEK(重點係大部分既保險都唔會claim得足,我睇返我份保險門診每次只係包800HKD,如果有人知有保險包足既麻煩開心SHARE!!!!!),而且藥係另計,麻煩你揸住PRESCRIPTION去藥房買藥啦,冇醫生紙連買枝消炎既眼藥水都買唔到呀。有PN就幸福啦,睇次醫生都係唔知200定250SEK姐,差幾多倍我已經唔想計了。 第二件事,冇PN就用唔到MOBILE BANK ID,冇BANK ID就用唔到SWISH(瑞典PAYME),冇SWISH有時真係覺得比人ISOLATE左,連夾返錢比香港人朋友佢地都話唔收CASH(你地唔好咁啦!CASH真係錢黎架用得架sosad)(p.s.冇MOBILE BANK ID其實仲可以扯到去報稅既問題,但呢件事暫時未發生,當得個知字啦) (小請求:如果有寫過銀行OR SWISH既友PAGE唔介意提供LINK可以SHARE資訊,畢竟我冇用過真係作唔出) 第三件事,冇得上政府提供既免費語言班,不過呢個都唔算好大獲,因為有香港人話其實RED CROSS都有得免費學SWEDISH,有興趣自己SEARCH下啦。 其他我暫時諗唔到啦,就算有都唔算太影響我生活,太影響既我應該會好記得,呀仲有一樣既,有PN可以上網登記你張SL卡(交通卡),如果唔見左都可以CUT卡REISSUE。

Q5, 點樣搵屋?

關於點樣搵屋其實我都寫過架喇,普遍都係上網搵架姐,但瑞典其實有法例規定唔係間間屋都可以合法出租,我估我租個度都未必係合法,不過是但啦由頭到尾都住得好地地,算係咁。我係包羅萬有既買賣平台blocket.se度搵到呢個租盤既,雖然同唔少人講我地度要5000SEK一個月覺得好貴,但我住市中心(T-central站隔4個站)兼地鐵站上蓋,直到依家我都未聽過有人長租搵到比我更市中心既地段(自豪),當然我明白有人一場黎到係想享受大自然遠離煩囂,但到你日日都要由屯門去觀塘返工,係咪又準備好繼續每日受地鐵(親切既MTR)瀨屎之苦呢?

延伸閱讀:瑞典工作假期攻略:斯德哥爾摩搵屋篇

下集由點樣搵工開始講起!

更多在斯德哥爾摩的故事:fb.me/natsurvivingdiary

--

--

Natalie

2018年瑞典工作假期開荒牛,2019年滯港至今,開關後報復式旅遊,閒時鐘意介紹平嘢。目前以自由工作形式供稿予大型網站(涵蓋旅遊、著數及親子),間中為企業撰寫PR/宣傳文案,歡迎接洽。 IG: journeyfromhk | Email: natalie.lau@journeyfromhk.com