瑞典工作假期攻略:生存須知101(下)

Natalie
4 min readFeb 17, 2019

上集由申請簽證、PN問題,再講到搵屋呢啲基本野,但所有人最關心既其實係搵工。

Q6, 點樣搵工?

呢個問題我相信都係最多人想知,唔識人但想係係瑞典(aka斯德哥爾摩)搵工真係好難,雖然好難但都比我搵到,諗返其實都幾有成功感。記得我當時搵工都無從入手,睇過唔同搵工網職位空缺都好少,而且好多都要求要識瑞典文,直到有一日係Facebook一個expat group見到有人問唔識瑞典文搵工係咪好難,有人好好心咁suggest可以試下send cv去我之前做個間快餐店,就係咁我終於搵到工,諗返都好多謝個個人!(雖然最後搵唔返個個post)

而依家過左開荒期,其實搵工反而易左,只要你識到已經黎左呢邊WH既人,都唔難見到有人會放啲工出黎,最常見就係個個人唔做所以有空缺,或者佢老細想請人。另外都有啲人係向中國人租屋,然後房東幫手介紹佢搵工。不過,人地介紹既工我覺得有好有唔好,當人地連工都幫你搵埋既時候,我硬係覺得做落覺得唔啱做都唔係咁好意思辭職……

Q7, 人工點計?

初初以為瑞典有最低工資,因為如果係google search “mimimum wage in Sweden”之類既字眼,佢係會彈個11XSEK既數字出黎,真正返工接觸多左之後先知原來嗰個數只係「僅供參考」。中餐館洗碗一星期返6日,每日10個鐘,稅前人工可以得18000SEK,完全痴撚線;之後我有聽過有人係搵90–120SEK時薪,所謂最低工資只係視乎個間公司有冇同所屬行業公會簽agreement保障員工。另外,以港孩返飲食業既經驗,每日得半個鐘meal break不單止係unpaid,而且公司仲會扣飯錢,你就算唔食都會係出糧前扣埋,公司方面話呢個係瑞典法例規定做法,但唔我都有聽過有人話佢公司冇收飯錢。

Q8, 瑞典消費係咪好貴?

黎到北歐,第一件事要習慣貴係正常,以下會舉下幾個例子,去starbucks買杯latte 45SEK,買個牛角包35SEK,三文治大概70SEK,沙律85SEK;食個lunch 100–150SEK(亞洲野都有啲85SEK既),食個dinner閒閒地200–300SEK,飲酒另計;去超市買生果,蘋果細細個都要5SEK,香蕉大概3SEK一條,1pack提子25–30SEK,檸檬/奇異果15SEK兩個,其他生果我唔買所以唔知啦。

不過,想慳錢都唔係完全冇方法既,登記超市會員,捕實超市減價或者專買就到期既新鮮食材是常識吧,日日自己煮兩餐,加上係公司食,其實每個月伙食費都係1000SEK鬆啲。當然,營養充唔充足又係另一回事,咁人在異鄉係冇係屋企飯來張口咁爽皮架啦大佬,食得飽肚已就算。

延伸閱讀:瑞典工作假期攻略:登記超市會員

Q9, 瑞典識朋友難唔難?

其實呢港孩就好摺既,頭兩個月未搵到工個時真係幾乎乜人都唔識,個陣又未知有個TG…

--

--

Natalie

2018年瑞典工作假期開荒牛,2019年滯港至今,開關後報復式旅遊,閒時鐘意介紹平嘢。目前以自由工作形式供稿予大型網站(涵蓋旅遊、著數及親子),間中為企業撰寫PR/宣傳文案,歡迎接洽。 IG: journeyfromhk | Email: natalie.lau@journeyfromhk.com