Vertrek bij de Piratenpartij

Ancilla van de Leest
3 min readApr 6, 2017

--

Departure from Pirate Party (English below)

Bij dezen wil ik jullie op de hoogte stellen van mijn afscheid van de Piratenpartij. Door mijn positie als aanspreekpunt op te geven, wil ik ruimte creëeren voor een waardige opvolger die deze eervolle leiderschapsfunctie kan bekleden. Ik blijf de basisprincipes van de Internationale Piratenbeweging: humanisme, vrije kennisdeling en burgerrechten, volhartig ondersteunen.

Met hart en ziel heb ik mij vanaf 2014 ingezet voor deze politieke beweging. Dit met als doel om meer maatschappelijk bewustzijn te creeeren over de ingrijpende gevolgen van technologische ontwikkelingen, en om het publieke debat over digitale burgerrechten op de kaart te zetten. Er zijn meerdere manieren denkbaar om hieraan bij te dragen, politieke organisatie zie ik als één van de mogelijke wegen. De tijd is nu aangebroken dat ik mij op andere doelstellingen wil storten. Ik zie de functie van lijsttrekker als een zware verantwoordelijkheid die tijd en aandacht vergt die ik het niet langer kan geven. Ik zal beschikbaar blijven als extern adviseur voor mijn voormalige collega’s. Ook zal ik symbolisch passief lid blijven.

Ik ben mijn Piratenpartij collega’s dankbaar voor de steun en de avonturen die we samen gedeeld hebben. Ook wil ik iedereen bedanken die zich de afgelopen campagnetijd actief heeft ingezet voor een eerlijkere en veiligere digitale wereld. Ook heb ik veel dankbaarheid voor de experts die hun vrije tijd en kennis hebben bijgedragen aan het programma van de Piratenpartij.

Ik kijk terug op een zeer leerzame periode waarin ik samen heb mogen werken met een hele hoop fantastische mensen. Ik zal mijn bijdrage blijven leveren aan het maatschappelijke debat en een vrije digitale maatschappij door middel van spreek- en schrijfopdrachten.

Departure from the Pirate Party

Hereby I am announcing my departure from the Pirate Party. By giving up my position as a front runner / spokesperson I am aiming to create space for someone who is willing and able to give this honorable leadership position the time, attention and enthusiasm it deserves. Needless to say, I continue to subscribe to the basic principles of the Pirate Party: Humanism, civil rights and freedom of information.

Since 2014 I have been working with the Pirate Party with the goal of creating an active public debate around digital civil rights. I am proud to have contributed to the general and political awareness on these topics. The subjects remain close to my heart. As I have been involved with the digital rights movement before joining the Pirate Party, I will remain active after my departure. There are many different ways to accomplish a similar goal. Time has come for me to commit myself to other avenues. Over the years I have built up a strong network and expertise, which I continue to offer my former Pirate Party colleagues as an external advisor. I will remain a stale member of the party as a symbol of my support.

I would like to thank all supporters, members, voters and advisors for their contributions. I am convinced a political movement with a strong view on the impact of technological developments will only grow to be more urgent in the future.

I look back on a very valuable time during which I have worked with a group of incredible smart, inspiring and motivated people. I aim to contribute to a free digital society by the way of speaking and writing engagements.

--

--