למה בלוג הוא חלק מרכזי בכל אתר

Nico Black
3 min readJun 7, 2009

--

לפני כמה ימים נתקלנו בדיון מרתק של סת’ גודין שנחשב לגורו של השיווק בדורנו. הוא מעלה נקודה מעניינת מבחינת תהליך: כל עסק יציב הוא כזה אשר מזהה בעיה -> מוצא לה פתרון -> אוסף עדת מעריצים סביב הפתרון -> מייצר קשר בין הלקוחות באופן כזה שהם הופכים לקהילה חיה שכל חבריה עומדים בקשר אחד עם השני. מדובר כמובן במודל תאורטי קצת אבל מדויק… בוא נאמר שאם הינך בעל עסק לטיפול בצורכי אוגרים וזה תחום ההתמחות שלך והטיפול שלך באוגרים האו הטוב ביותר בישראל, כל מיני חובבי אוגרים ימליצו עליך בחום ויעקבו באופן מתמיד אחרי הפעילות שלך, לאחר מכן כמעט לכל מי שיש אוגר בישראל ידע שהעסק שלך הוא המקום המושלם לצורכי האוגרים שלהם והם יתחילו במועדון מעריצי אוגרים בדימונה, באר שבע, תל אביב, ירושלים וכו’. כל מה שהעסק צריך לעשות זה להנהיג את התנועה והאינטרנט מהווה את האמצעי המושלם למטרה זו.

איך כל זה קשור לעיצוב ובניית אתרים ברשת? מעבר לפונקציונאליות של האתר (להכניס מרכיבים חברתיים: פייסבוק, טוויטר, בלוג, פורומים) ישנו צורך לגלם את המרכיבים האלו באמצעות שורה של סמלים אשר משפיעים על עיצוב האתר. כל אתר כיום שמכבד את עצמו יהיה בעל סט של איקונים שמקשרים לאותם אלמנטים סוציאליים:

סמלים של הווב 2.0

החשיבות של הכלת אותם אלמנטים עיצוביים בתוך האתר הוא בהבנה הבאה: כל אתר יש לבנות באופן שמכיל בתוכו את היכולת בסופו של יום לבנות קהילה סביב העסק. היתרון בקהילה הוא בכך שהוא נותן לעסק כוח מעצם זה שיש הרבה אנשים שמדברים על העסק, תורמים לקידום האתר על ידי השתתפות בפורומים, מתן לינקים חוזרים לאתר, כתיבה באתר של העסק ועלאת ערכו ב SEO…

למה טוויטר? אתר זה נועד לענות על השאלה הפשוטה: “מה אתה עושה ברגע זה?” את התשובה כותבים ב 160 תווים ומי שנחשף לתשובה שלך הוא כל אדם אשר מבקש לעמוד בקשר רציף עם ההודעות שלך. מערכת WDI, לצורך העניין נהנית מעדכונים מאתרי חדשות מובילים, מעצבי אתרים שחולקים חדשות מקצועיות, משווקי אינטרנט או אנשים שאנחנו שמחים לשמוע את דעתם ולהגיב אליה.

למה בלוג? בלוג נועד להיות האמצעי שבו העסק מעדכן באופן לא פורמאלי את המבקרים באתר אודות דברים חדשים, מידע מועיל בתחום שהאתר עוסק בו, לקוח מרוצה במיוחד, חדשות מהעסק. בלוג מוצלח במיוחד הוא כזה המשלב וידיאו מה הנותן תחושה אישית יותר של מי עומד מאחורי העסק. אנו ממליצים על מערכת wordpress המעולה שגם בלוג זה בנוי בה.

למה פורומים? אלו נועדו לתת לגולשים שלך במה לשוחח על כל נושא הקשור בעסק שלך, לדון ביניהם על נקודות שונות ולתת לך את האפשרות לנהל את הדיון ולהיות נגיש למתן תשובות. למעשה זהו המרכיב הסופי בתוך בניין הקהילה הוירטואלית, מדובר למעשה ב”כיכר העיר” שבו ניתן לדון בכל נושא הקשור לעסק ומכאן העניינים אמורים לתפוס תאוצה. אנו ממליצים על מערכת PhPBB המעולה.

למה פייסבוק? למי שלא יודע יש כיום בפייסבוק מעל מליון חברים רשומים, כלומר15% מאוכלוסיית ישראל. אם אתה לא שם אתה באמת לא קיים. אנו ממליצים על פתיחת דף מעריצים — fan, המערכת של פייסבוק בנויה באופן כזה המאפשר פרסום של פעילויות של גולשים בהקשר של הדף שלך. אם מישהוא החליט להיות מעריץ של אותו הדף חבריו יראו זאת, זה פרסום חינם ומעולה.

חשוב לשים סייג — אם אין לאתר שלך תנועה בנפחים של מאות מבקרים בחודש, אין כל כך אפשרות שתיווצר קהילה מכיוון שיש צורך מספרים גדולים של אנשים או במספר של אנשים מאוד מאוד מעוניינים על מנת לחולל מאסה קריטית שיוצרת קהילה.

Originally published at Nico Black, M.A..

--

--

Nico Black

Digital Strategist and early-stage investor, Nico has over a decade of digital marketing experience and has been investing in tech companies since 2006.