Google Digital Marketing and E-commerce Professional Certificate

Nida Dönmez
4 min readFeb 22, 2023

--

Merhaba herkese,

Bu yazımda Coursera’da almış olduğum ve geçtiğimiz ay biten Digital Marketing & E-commerce eğitimi hakkında sürecimden bahsedeceğim.

Benim sürecim ekim ayının ortalarında başladı ve şubat ayının başında kursu tamamladım. Eğitim aldığım süreç boyunca yakın çevremden aldığım sorular üzerine böyle bir yazı yazmaya karar verdim. Şu soruları cevaplamaya çalışacağım:

  • Genel süreç nasıldı?
  • Herkes bu eğitimi alabilir mi?
  • İngilizce’yi ne derecede bilmek gerekiyor?
  • Eğitim ücreti ne kadar?
  • Bu eğitimi almak bir işime yarar mı?
  • CV’me ekleyebilir miyim?
  • LinkedIn profilimde gözükecek mi?

O zaman başlayalım!

Öncelikle Coursera’nın sisteminden bahsedelim. Herhangi bir mail adresi ile kayıt olmanız gerekiyor. Arama kısmına Google Digital Marketing and E-commerce yazarak eğitime ulaşabilirsiniz.

Eğitimi herkes alabilir mi?

Eğitime geçmiş tecrübeleriniz, üniversitede okumuş olduğunuz bölüm, yaşınız, bulunduğunuz ülke bakılmaksızın Coursera üzerinden başlayabilirsiniz.

Eğitim ücretli mi?

Eğitimi almaya karar verdiyseniz iki seçeneğiniz var. İlk olarak eğitimi direkt aylık 39 dolar karşılığında alabiliyorsunuz. Bir diğer seçenek ise toplamda 7 bölümden oluşan eğitimi tek tek almanız ancak tek tek ödemeniz durumunda fiyat 49 dolar olarak değişiyor. Tıpkı benim gibi ‘’Benim bunu ödeyecek param yok ki!’’ diyorsanız eğer, Coursera içerisinde bulunan ‘’Financial aid’’ kısmından yani ‘’Burs’’ kısmından başvurarak eğitime başlayabilirsiniz.

Burs başvuruları için ne gerekiyor?

Burs başvuruları için kendinizi İngilizce tanıtmanız ve bursa neden başvurduğunuzu anlatan minimum 150 kelimelik bir yazı yazmanız gerekiyor. Bu yazı gayet basit bir dille kendinizi ve neden bu eğitime başlamak istediğinizi anlatan bir yazı olmalı. Şu ana kadar hiç kimsenin burs reddi aldığını duymadım.

Burs başvuru süreci ne kadar oluyor?

2 hafta içerisinde dönüş sağlanıyor. Bursa başvurduktan sonra ekranda tarihi göreceksiniz.

İngilizce’yi ne seviyede bilmem gerekiyor?

İngilizcenizin ortalama bir seviyede veya daha yüksek olması gerekiyor.

Ben Mütercim Tercümanlık mezunuyum ve yıllarca İngilizce öğretmenliği yaptım ama bu gözünüzü korkutmadan söyleyebilirim ki ortalama bir İngilizce ile bu kursu tamamlayabilirsiniz.

Peki CV’me eklemek için ortalama, ortalama altı bir İngilizce ile eğitimi tamamlayabilir miyim?

Biraz zorlanarak bitirebilirsiniz çünkü kelime bilgisi ve terminoloji için yer yer sözlüklerden yardım almanız gerekecek. Bu da söylediğim gibi sizin için daha uğraştıcı olabilir. Geçmişte zaten hali hazırda Digital Marketing eğitimi aldıysanız belki terminolojiyi kavramanız daha kolay olacaktır ama bu alanda yeniyseniz ilerlemeniz güçleşebilir.

Diyelim ki kursa direkt ödeme yaparak veya bursa başvurarak başladık…

Süreç nasıl ilerliyor?

Eğitimi tamamlamak için toplamda 7 bölüm var. Bunlar;

  1. Foundations of Digital Marketing and E-commerce
  2. Attract and Engage Customers with Digital Marketing
  3. From Likes to Leads: Interact with Customers Online
  4. Think Outside the Inbox: E-mail Marketing
  5. Assess for Success: Marketing Analytics and Measurement
  6. Make the Sale: Build, Launch, and Manage E-commerce Stores
  7. Satisfaction Guaranteed: Develop Customer Loyalty Online

Başladığınız ilk kurs ‘’Foundations of Digital Marketing and E-commerce’’ olacak. Bütün bölümler gibi bu bölüm de 4 hafta sürüyor. Başlıklar ‘’Kursun içeriği nedir?’’, ‘’Bu bölümde neler öğreneceğiz?’’ gibi sorulara cevap veriyor.

*Her birinin içerikleriyle ilgili başka bir yazı yazacağım.

İlk eğitimi istediğim zaman bitirebiliyor muyum?

Hayır. Daha önce bahsettiğim gibi her biri 4 hafta sürüyor. 1 haftalık eğitimi 1 hafta sonunda tamamlamamanız veya belirtilen 4 haftalık sürecin son tarihine kadar yapmamanız durumunda bursunuz geçersiz hale geliyor.

1 hafta yeterli mi?

Kesinlikle evet, haftada maximum 1–2 saatlik bir çalışmayla tamamlayabilirsiniz. Gün içinde yapmanız gereken kısımlar size belirtilmiyor. İsterseniz bir haftayı bir oturuşta tamamlayabilirsiniz ama önermiyorum. İlk kursu tamamlayabilirsiniz eğer ana bilgilere sahipseniz ama ilerleyen kurslarda konuya hakim değilseniz sizin için zorlayıcı olacaktır.

Case Study’leri yapmalı mıyım?

DEDİĞİMİ YAPIN YAPTIĞIMI YAPMAYIN! :)

Kesinlikle evet. Başladığınız andan itibaren bazı ‘’ödevler’’ yapmanız gerekecek. Bu ödevlere ben hiç öncelik vermedim ve hızlı hızlı ilerledim. Kesinlikle önem verin. Neden? İşe başvuru süreçlerinde hep portfolyonuza eklemek için hem de sizde öğrendiğiniz bilgilerin yalnızca teoride kalmaması adına çok faydalı olacaktır.

4 hafta sonunda eğitimi verilen tarihte bitirirseniz eğer LinkedIn profilinize ‘’Accomplishment’’ kısmından ekleyebilirsiniz.

Aşağıdaki görseldeki gibi Name, Issue Date ve Credential ID’yi ve Credential URL’yi kopyalamanız gerekiyor.

Bu sertifikayla iş bulabilir miyim?

Bu soruya kesin bir cevap vermesi zor. Google Digital Marketing sertifikanız olduğunu ve tamamladığınızı söylediğinizde bu size bir prestij katacaktır ama kendinize bir şeyler katmadıktan sonra ve diğer meslektaşlarınızla aranızda fark yaratmadıkça yalnızca eğitimin size iş bulması pek olası değil.

Buraya kadar okuduysanız çok teşekkür ederim. Umarım faydalı olan bilgiler verebilmişimdir.

Ülkemizde yaşanan Kahramanmaraş merkezli depremler sebebiyle hepimize geçmiş olsun ve başımız sağolsun.

Herkese sağlıklı ve güzel günler diliyorum.

--

--