Onur Dayıbaşı
Cloud And Servers
Published in
2 min readFeb 1, 2016

--

AWS ECS (Elastic Container Service)

Amazon’un yeni sunduğu ECS servisi, basit olarak Docker Container’larının EC2 üzerinde çalıştırılmasını, deployment ve yönetimini sağlayan bir servistir. Docker konusunda fikriniz yok ise daha önceden yazmış olduğum şu yazıya göz gezdirmenizi öneririm.

Peki neden EC2 üzerinde kendi Docker container’larımızı çalıştır mıyoruz ? Bir tane EC2 linux makinesi alıp üzerine Docker kurup , docker container’larımı bu EC2 makinesinde çalıştırabilirim. Ayrıca neden ECS gibi bir servise ihtiyacınız olsun .Bize ne gibi faydaları var.

  • AWS üzerinde hangi servislerinizin çalıştığını bu servislere bağlı hangi tasklarınızın(containerların) çalıştığını görebilirsiniz. Çalışamayan tasklarınızı görüntüleyebilir ve bunlar için gerekli önlemleri alabilirsiniz.
  • AWS servislerinden Elastic Load Balancing ve Metric değerlerine göre servislerinizi AutoScale bir hale getirebilirsiniz.
  • ELB oluşturduğunuz Container,Task seviyesindeki yük dağılımını yapmasını sağlatabilirsiniz.

Adım 1 Task Definition

Docker imajını referans alan Container tanımlamalarının olduğu bir veya daha fazla Container tanımı içeren görev tanımları oluşturuyoruz.

Adım 2 Clusters

Bu görev tanımlarını kullanabileceğiniz Cluster’lar oluşturuyoruz. Cluster’lar içerisinde tanımladığımız servisleri tutar.

Adım 3 Cluster Dashboard

Cluster içerisinde oluşturduğunuz servisleri, çalışan ve bekleyen taskların durumlarını görüntüleyebilirsiniz.

Adım 4 Service Tanımlama

İstediğiniz görevlerin içerildiği, bu servisin içerisinde kaç tane bu task(görevden) başlatılacağını seçerek servisinizi başlatabilirsiniz.

Uzun süredir farklı sektörlerde (Askeri, Telekomünikasyon, Devlet, Bankacılık, Sigortacılık, Tübitak, SaaS) yazılımlar geliştiriyorum. Bu süreçte Havelsan, Milsoft, T2, Cybersoft ve Thundra firmalarında yönetici ve yazılım mühendisi olarak çalıştım. Deneyimlerimi ve teknolojik bilgi birikimi mi olabildiğince OnurDayibasi.com adresinde toplamaya çalışıyorum. Tüm yazılarıma ve daha fazlasını bu site üzerinden erişebilirsiniz.

--

--