FRONTEND KAPSAM

Frontend Eğitimi Seçerken Nelere Dikkat Ediyorum ?

Onur Dayıbaşı
Frontend Development With JS
3 min readApr 1, 2021

--

Öncelikle bu yazıyı yazmak istedim çünkü Eğitim konusu önemli. Eğitim kişiden kişiye veya ekipten ekibe değişebilecek bir konu. Örneğin aşağıda bahsedeceğim kriterler sizin alacağınız eğitim türünü ve içeriğini değiştirebilir;

  • İngilizce Bilginiz
  • Geçmiş İş Tecrübeniz
  • Ne için Eğitime İhtiyaç Duyduğunuz
  • Kişiliğiniz ve Karakteriniz

İngilizce Bilgisi yazılım ve FE alanındaki eğitimlerde çok çok önemli çünkü teknolojiyi geliştirenlerin dili İngilizce olduğu, yazılımın dili İngilizce olduğu için en iyi eğitim kaynaklarıda İngilizce olmaktadır. Bu açıdan baktığınızda İngilizce’nizi eninde sonunda geliştirmeye çalışın. Ama bir yandan konuyu, bir yandan da İngilizceyi anlamıyorsanız, o zaman Türkçe kaynaklardan faydalanabilirsiniz.

Örneğin benim hazırlamış olduğum Frontend ve Yazılım Mimarisi konusunda içeriklerimi şu adresten kuşbakışı olarak görebilir ve faydalanabilirsiniz.

Geçmiş İş Tecrübesi şu açıdan önemli. Çalıştığınız yerde sizin için bir okuldur. İşte yaptığınız farklı farklı sizi zorlayan (challenge) işler, sizin eğitilmenizi doğal yoldan sağlamış olur. Eğitimlerin çoğunda bulamayacağınız öğrenme gelişiminizi bu işlerde sağlayacaksınız. Eğitim sadece belli bir müfredatta size basitten veya kavramlar üzerinden yol gösterir. İşte karşınıza çıkan sorunları ise Stackoverflow, veya sektörde çalışan deneyimli bir kişinin blog postunda veya sezgisel (intuitive) geçmiş bilgi birikiminizle aşarsınız yine olmaz ise Senior kişilere sorarak bu sorunları aşmaya çalışırsınız. Özetle Eğitim’den daha derinlerdeki ve daha kalıcı öğrenme sağlayan bir şeydir iş tecrübesi.

Ne İçin Eğitime İhtiyaç Duyuyorsunuz ? Bir eğitim size alıp bir anda çok donanımlı birisi haline getirmez. Bunu düşünerek alacağınız eğitimlerin size motive etmesi, size bir takım anahtar kavramları (keypoints) basit ve sade şekilde anlatıyor olmasına dikkat edin. Sade olması kolay anlamına gelmiyor, en zor kavramları bile basit ve sade anlatabilen eğitimler seçmeye çalışın. Bu sadelik ancak konuyu çok iyi kavramış kişiler tarafından verilebilir. Eğitimi ister pratik kazanmak, ister kavramsal modellerin temeline inmek için farklı farklı nedenlerden ihtiyaç duyalım. Konuyu deneyimlememiş birisi bu eğitimi o basitlik ve sadelikte size aktaramayacaktır.

Kişiliğiniz ve Karakterinizde eğitim alırken çok önemli bir rol oynar. Pratik ile öğrenen bir kişi iseniz, pratikleri bol veya size belli projeleri yaptıran eğitimleri seçmeye çalışın. Bu pratikler arasında kavramları da iyi aktarıyorsa bu eğitim pratik ile ilerleyen kişilere çok uygun olacaktır. Bazı kişilerde kavramsal modellerinden, tarihçesinden, gelişiminden, kullanım örneklerinden veya matematiksel yapısından teorisinden çıkarak öğrenmeyi seven bir karakter olabilir, bu tarz kişilerde kitaplar üzerinden eğitime yönelmeleri, kitaplar üzerinden kendilerini geliştirmeye çalışmaları daha sağlıklı olacaktır.

Ben şimdi kendim için Not aldığım aşağıda takip ettiğim Frontend Eğitimlerinden bahsedeceğim. Sizin kriterlerinize göre almak isteyeceğiniz eğitimler farklılaşabilir. Aşağıda listelediklerim benim kriterlerime göre belirlediklerim.

  • UI.dev : Master the JavaScript Ecosystem
    Comprehensive learning resources for mastering the JavaScript ecosystem.
  • Courses by Kent : Kent C. Dodds Courses. Epic React · Testing JavaScript · The Beginner’s Guide to React · Use Suspense to Simplify Your Async UI · Simplify React Apps with React Hooks.
  • Css-For-Js.dev : CSS for JavaScript Developers | An online course that teaches …
  • Frontend Masters: Learn JavaScript, React, Vue & Angular …
  • Just.Javascrip.com:A Course by Dan Abramov and Maggie …
    The one I wish I had. If you already know at least the basics of JS, Just JavaScript will help you feel more confident in your knowledge as a developer. Just ..
  • Egghead.io:egghead is your source for the Badass Portfolio Projects you need to climb the career ladder as a modern web developer..
  • JavaScript: Understanding the Weird Parts
  • Courses by Swizec turns coders into high value JavaScript experts with books, articles, talks, and workshops.
  • Courses by Eric Eliott: The “Composing Software” E-Book. bookView and download “Composing Software” by Eric Elliott. Syntax.

FE Konusunda Ücretsiz Türkçe Eğitim Kaynağı

Yukarıda bahsettiğim yabancı dildeki eğitimler dışında Türkçe eğitime nasıl ulaşabilirim diye sorarsanız?

Aşağıda hazırlamış olduğum yazıda kendi web sayfamı nasıl bir eğitim sitesine dönüştürdüğümü, ve nasıl kullanabileceğinizi anlatıyorum.

Okumaya Devam Et 😃

Bu yazının devamı veya yazı grubundaki diğer yazılara erişmek için bu linke tıklayabilirsiniz.

--

--