Sultanahmet Camii

Öğretmenler
1 min readJun 1, 2019

--

Pendik’ten yola çıkmıştık.Sultanahmet camii’ne gitmek için ailece gitmiştik.
Aslında çoğu kişinin bildiği Sultanahmet camii’ni yaptıran kişinin 1.Ahmed olduğunu ve yapımının 1616 yılında bitiğini öğrenmiştim.
Sultanahmet camii’ne baktığımda 6 minareli camii’dir. Caminin mimarı ise Sedefkar Mehmet Ağa’dır.Camii’yi gezdiğimde etrafında hamam, türbe, imarethane gibi yerlerin olduğunu görmüştüm. Camii’yi çok beğenmiştim. Etrafına dışına baktığımda camii’nin güzelliği ve sadeliği ön plandaydı ve yükseliği çoktu.
Camii’nin yüksekliği 43 metredir.Bu turistler için ilgi çekiciydi.Camii’nin duvarlarında büyük ve çekici bir şekilde Halife’lerimizin isimlerinin yazılı olduğunu gördüm.Ayrıca Kur’an-ı Kerim’den arapça yazılar vardı.Ben camii’yi güzel bulmuştum ve beğenmiştim.

Gezenlerin hayranlıkla seyrettiği “Sultanahmet Camii”yi herkesin gezmesini tavsiye ederim. Camii ile ilgili daha fazla bilgi ve ayrıntı için aşağıda yer alan siteyi ziyaret etmenizi öneririm.

Referans:

--

--

Öğretmenler
0 Followers

Dünyanın en güzel mesleğini icra eden öğretmenlerimize ait paylaşımlar… https://www.edebiyatciyim.com/