Här är vårt OneTeamGov-team som tävlar på Hack for Sweden

One Team Gov Sverige
3 min readMar 28, 2019

--

Den 4–6 april är det åter dags för Hack for Swedens årliga hackathon — en tävling i att skapa riktiga lösningar med hjälp av myndigheternas öppna data. Träffa laget som tävlar för One Team Gov Sverige!

VIctoria Wagman

Namn: Victoria Wagman
Roll: Utvecklare
Tidigare hack: Många!
Brinner för: Jämlikhet, tillgänglighet, att dela med mig av den kunskap jag har, att belysa orättvisor att bygga och främja goda lösningar.
Deltar för: Att omvandla erfarenheter och kompetens till samhällsnytta.

Stefan Wallin

Namn: Stefan Wallin
Roll: Lagkapten och mjukvaruutvecklare
Tidigare hack: Startat och arrangerat MidHack. Chapter-starter för Sundsvall Lounge Hackers. Vann Good Tech Hack 2018. Topp-10 Hack4Sweden 2018.
Brinner för: Klimatet och ökad transparens och säkerhet i offentligt upphandlade system.
Deltar för: Att jag älskar öppen innovation och att förbättra samhället genom digitalisering. Jag vill förändra svenskarnas syn på sitt klimatavtryck och införa ett nationellt krav på bug bounties samt kräva att alla system upphandlade med offentliga medel är och förblir öppen källkod enligt offentlighetsprincipen.

Anna Fahlgård Lahache

Namn: Anna Fahlgård Lahache
Roll: Kreativ frågeställare och doktorand inom digitalisering av offentlig sektor
Tidigare hack: Nej!
Brinner för: Smarta lösningar, futurism, tänka utanför boxen.
Deltar för: Att vidga mina egna vyer och bidra med det jag kan. Och rädda världen såklart.

Pierre Mesure

Namn: Pierre Mesure
Roll: Utvecklare och data
Tidigare hack: HackForSweden 2017 samt 2018 och många andra.
Brinner för: Öppenhet, demokrati, offentlig innovation för att lösa samhällsutmaningar.
Deltar för: Att ha roligt, träffa nya vänner och om möjligt göra Sverige mer öppet och innovativt.

Jeanette Kimland

Namn: Jeanette Kimland
Roll: UX designer
Tidigare hack: Första hackathon för mig så ska bli otroligt roligt!
Brinner för: Inkluderande design och samarbete och problemlösning med andra.
Deltar för: Att lära mig av och samarbeta med andra fantastiska människor i viktiga frågor som bidrar till ett bättre och mer innovativt samhälle där människan får ta större plats. Bidra med det jag kan!

Vincent Vukovic

Namn: Vincent Vukovic
Roll: Marknadsförare och beteendedesigner
Tidigare hack: Genomfört en del privata hackathon.
Brinner för: Att utforska hur beteendedesign kan bidra till att lösa samhällsutmaningar, men är också väldigt intresserad av hur man kan förbättra vården och öka deltagande i mellanvalsdemokrati.
Deltar för: Träffa smarta och inspirerande människors som vill lösa samhällsutmaningar med hjälp av innovation, men vill också få bättre förståelse för vilka problem som behöver lösas de kommande åren.

--

--

One Team Gov Sverige

One Team Gov är en gräsrotsrörelse som utgår från sju enkla principer om hur vi jobbar för att förnya offentlig verksamhet.