Yılan hikayesinin bilimsel hali: Python & Anaconda nedir, nasıl kurulur?

Özge Özbinar
4 min readJul 11, 2022

--

Başlıktaki yılan hikayesini görünce, “Yalnızca iş arkadaşlarım Memoli derler bana.” repliğini hatırlayanlara selamlar diyerek açıyorum bu yazıyı. Bir önceki veri analizine giriş yazısında Anaconda & Python nedir ve nasıl kurulur bunu anlatacağım diye spoiler vermiştim (önceki yazıyı okumadıysanız buraya tık tık) , eğer hazırsanız başlayalım.

https://twitter.com/kafadergisi/status/720345361907347456

Python, türünün en güzel yılanı.

Python; veri bilimi, veri analizi, makine öğrenmesi, oyun geliştirme, ses veya video tabanlı oyun geliştirme, web uygulamaları gibi alanlar için oldukça önemli bir yer tutan programlama dilidir. Tamamen ücretsiz ve öğrenmesinin kolay olması sayesinde sizi sıcacık karşılayan tanıdık bir dost gibidir.

Python dilini kullanabilmek için yalnızca “Python” programını indirmek mümkün olsa da, kod yazarken daha rahat çalışabilmek adına Python Anaconda dağıtım sistemi ile ilerlemek daha sağlıklı olacaktır. Yeni başlayanlar için kısaca özetlemek gerekirse şöyle söyleyebilirim ki: Python bir programlama dilidir, Anaconda ise bir programlama ara yüzüdür.

Ellerimde çiçekler kapında sırılsıklam: Anaconda

“… Beni böyle çaresiz
Beni böyle derbeder
Beni böyle ortalarda bırakma…”

Python öğrenme aşkıyla yanıp tutuşurken üstteki dizelerdeki gibi, bizi böyle ortalarda bırakmayacak bir icat olan Anaconda sayesinde veri analizi gibi bilimsel çalışmalar efektif bir şekilde yapılabilmektedir. Anaconda, bünyesinde oldukça fazla kütüphane bulundurur ve Python geliştiricilerinin sıklıkla kullandığı iki ara yüz olan “Spyder” ve “Jupyter Notebook” geliştiricilerine sahiptir. O halde gelelim Anaconda kurulumuna.

Anaconda nasıl kurulur?

  1. Arama çubuğuna “Anaconda download” yazmakla başlayalım. (Evet her adımın böyle anlatıldığı bir blogtasınız, çünkü neden olmasın?) Karşımıza çıkan ilk siteye tık tıklıyoruz.

2. Anaconda.com tarafından böyle bir banner ile karşılanıyoruz. “Get Additional Installers” seçeneği altında tüm işletim sistemlerine ait (Windows, Mac ve Linux) program versiyonlarını görebilirsiniz. Ben Windows için 64-Bit Graphical Installer (594 MB) ile devam edeceğim.

“Ee, benimki de Windows ama 32 mi 64 mü, bunu bilmiyorum ki?” diyorsanız çözüm 2 tık uzağınızda. Bilgisayarınıza sağ tık — özellikler dedikten sonra karşınıza çıkan cihaz özellikleri kısmında yer alan “Sistem türü” açıklaması bize istediğimiz cevabı vermektedir.

3. Windows için olan seçeneğe tıklayıp masaüstüme indirdim, sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştır diyoruz.

4. Hoş bulduk iki gözümüzün çiçeği, biz de seni bekliyorduk. Next diyerek ilerliyoruz.

5. Lisans anlaşmasını kabul edip devam ediyoruz.

6. Burada yükleme şeklini soruyor. Bilgisayarınızda birden fazla kullanıcı varsa, hepsi için yükleyebilirsiniz ya da tavsiye edilen şekliyse sadece ben deyip 1. seçenek ile de ilerleme şansına sahipsiniz. Benim bilgisayarımda hali hazırda başka kullanıcı olmadığı için ben bu seçenek ile ilerledim.

7. Şair burada diyor ki, “Ben bunu yükleyeyim ama bana bi’ konum atar mısın?”. Standart olarak, aşağıdaki dosya konumuna yükleniyor ama eğer güzel canınız isterse, browse diyerek istediğiniz konumu seçmekte özgürsünüz. Ben standart haliyle devam ediyorum.

8. Gelişmiş ayarlarda seçili olarak gelen kısım ile devam edip install butonuna tıklayıp birkaç dakika bekliyoruz ve ta taa Anaconda kurulumunu tamamladınız, ellerinize sağlık! Bunun üzerine bir keyif kahvesi iyi gider. :)

--

--