Excel-haj og lommefilosof.

Medley.vc
2 min readNov 26, 2021

--

Navn: Carina Randa Hite
Fødselssted: Fredensborg
Stilling i Medley: Økonomi

Det der får mig til at stå op om morgenen er

… visheden om, at en hver ny dag, er en god dag.

Du skal være glad for det du står op til. Om det er dit arbejde, din familie eller vennerne, så har du et ansvar overfor dine relationer, der gør dem værd at stå op til.

På den måde, bliver hver eneste dag en fest at stå op til.

Min position på holdkortet

Uniformen er på plads.

Jeg er holdets stregspiller.

En respekteret og frygtindgydende med- og modspiller, der kan svinge pisken når strukturen og retningslinjerne bliver liiiidt for flydende, når de unge spillere på holdet, bliver lidt for kreative.

Jeg er den der holder styr på holdets finanser i forsvarsspillet, og sørger for, at taktikken fra trænerne bliver fulgt til punkt og prikke.

Med en kirurgisk præcision har jeg en utrolig scoringsprocent ala. Tonje Kjærgaard fra der glade 90’ere, hvis jeg endelig forvilder mig op i offensiven.

Én ting, der har defineret mig som person

Jeg har altid levet efter karmaprincippet.

Dét du giver, er det du får retur.

Derfor sætter jeg en dyd i at behandle andre mennesker ordentligt, og omgive mig med mennesker, der efterlever samme princip.

Dette er specielt noget, som jeg forsøger at give videre til mine børn, hvilket selvfølgelig også skal nævnes som et skelsættende punkt i mit liv. Det er rimeligt vildt at få titlen ”Mor”. Det kan man nok ikke komme udenom.

Min skønne familie.

Hvilke skelsættende tendenser ser jeg i verdenen fremover

Mere medbestemmelse. Det frie valg. Klima.

Jeg tror på, at en mere konsensussøgende proces i form af en større medbestemmelse, i højere grad kommer til at præge beslutninger fremover. Alle skal høres, accepteres og som minimum have muligheden for at kunne argumentere for sin holdning.

Derfor tror jeg også, at det frie valg kommer i fokus, for med en større bevidsthed, følger også et større individuelt ansvar, hvor der forventes at den blotte fornuft i en vis udstrækning styrer dine handlinger.
Ja — der er jo nærmest gået en tabt lommefilosof tabt i mig.

Til sidst er klimaproblematikken, hverken noget man kan, eller skal, komme udenom.
Vi skal finde en løsning på dette, og det kommer til at fylde de næste mange år.

Min mest afspillede sang sidste år

“Annika Aakjær, Skulder ved Skulder”

Altså, kan den kvinde synge, eller kan den kvinde synge!?

I rest my case.

--

--

Medley.vc

A Venture Capital platform for entrepreneurs, by entrepreneurs.