Makedonya, Ohri Gölü ve çevresi

Aslı Deniz
5 min readSep 9, 2018

Balkanlar turundaki 2. durağımız Ohri Gölü idi. Ohri gölünün etrafındaki her yeri itinayla gezdik :) Bunlardan ilki, aynı zamanda kamp yaptığımız yer Struga. Biz Struga’da Camping Rino’da kaldık.

Camping Rino

Struga göl etrafında Ohrid’den sonra ikinci güzel şehir bence. Kara Drin nehrinin iki yakasında kafeler barlarla bezenmiş güzel bir bölge. Nehrin Ohri gölü ile birleştiği noktada bir plaj mevcut, aynı zamanda küçük tekne taksilerle gölün istediğiniz yakasına gidebiliyorsunuz. Nehrin etrafı akşamları en hareketli bölgeler, gündüz plajda gölün tadını çıkartıktan sonra akşam bar ve kafelerde eğlenceye devam edebilirsiniz. Gezilebilecek yerler aşağıda fotoğraflarda mevcut.

Struga’daki plaj

Struga’dan sonra Arnavutluk’ la sınır olan Rodozhda’da göl kenarında ufak bir mola verdik. Gölün bu tarafı oldukça sakin ve daha deniz kasabası şeklinde. Birazda terk edilmiş gibi:)

Bir sonraki durak Ohrid… Burası inanılmaz güzel bir şehir, denize rakip kocaman bir göl ve çevresinde inanılmaz plajlar var. Göl suyu dupduru, eski şehir, eski pazar yeri, kale manzarası inanılmaz güzel. İnsanları çok güler yüzlü ve kibar. Çok fazla Makedonya Türk’ü var. Yerli halkın çoğu bir kaç Türkçe kelime ile karşılıyor sizi ve denk geldiğimiz herkes İngilizce konuşuyordu. Dolayısıyla dil açısından hiç sorun yaşamadık. Ekonomik açıdan nispeten ucuz bir şehir. Biz Struga’ da kaldık ama Ohrid kesinlikle çok daha güzel.

Ohrid’den sonra gölün güneyine doğru ilerlerken meşhur “St Naum” bölgesine geliyorsunuz. Tabi buraya gelirken yolda göl kenarındaki az katlı, balkonları rengarenk çiçeklerle bezenmiş evler ve eşsiz göl manzarası size eşlik ediyor. Biz sıkça durup fotoğraf çektik. Güneye doğru ilerlerken göl üzerinde ilginç bir yapı dikkatimizi çekti ve durduk. Burası “Bay of Bones Museum”. 1997–2005 yılları arasında arkeolojik kazılar sonucunda temsili bir şehir olarak kurulmuş. Bu köyün önemi, bronz çağının sonu, demir çağının başlangıcına tanıklık etmesi. Giriş ücretli, içerideki evlerde mum heykeller o döneme ait eşyalarla sergileniyor. Bize çok yapay bir müze izlenimi verdiği için çok beğenmedik, manzara olarak görünümü çok daha güzel :)

Bay of Bones Museum

St.Naum

Ohridin güneyinde Arnavutluk sınırındaki bölümü , bizim en çok beğendiğimiz yer burası ve sonra Ohrid merkez. Burada St Naum manastırı en çok ilgi çeken yer, ancak Salih ile biz Saint Anthanasius Manastırını şimdiye kadar gördüğümüz en süper manastır ilan ettik. Konumu ve doğası inanılmaz güzel, Karadeniz’ i yeşil bilirdik yıllardır doğa açısından favorimiz orasıydı, ancak burası inanılmaz. Fotoğrafta anlaşılmıyor olabilir ancak suyun altındaki yeşil bitkiler inanılmaz. Biz Saint Athanasiusa araçla geldik ve Ohri gölüne dökülen nehrin kaynağına yürüdük(fotoğraflardaki yeşil yol) bir çok kişi St Naum Kilisesine gidip oradan tekneyle su kaynağına gidiyorlar. Önerimiz kesinlikle yürümek. Buraya gelmek için St Naum’ a 500 metre kala solda tabela mevcut, araçla manastıra kadar geliniyor.

St. Naum da ise kiliseyi gezdikten sonra, nehir kenarındaki harika restoranlar ve kafelerde manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Restoranlarda fiyatlar geniş bir ranjda. Bölgeye giriş ücretsiz, çok güzel çim plajı var. Burası harika.

Monastry of St. Naum

… ve Ohri Gölü çevresindeki son durağımız “National Park Galichica” (Galichica milli parkı). Milli parka St. Naum dönüşünde sağ taraftaki yol ayrımından gidebilirsiniz. Trpejca’yı geçince yukarı kıvrılan yoldan araçla yaklaşık 35–40 dk çıkmak gerekiyor. Yukarıdan Ohri gölü tüm güzelliğiyle büyüleyici, dağların arasından diğer göle (Prespa gölü )doğru araçla devam ediliyor. Rota üzerinde belirli noktalarda yürüyüş rotalarını takip ederek zirveye ulaşıp iki gölüde görebiliyorsunuz.En kısa parkur bir buçuk saat olduğu için ve rüzgar nedeni ile biz yürüyemedik. Prespa gölü’nün önemi Makedonya,Arnavutluk ve Yunanistan’a sınırı olan büyük, üzerinde adalar bulunan doğa harikası bir göl olması. Buralara gelip milli parkı ve gölleri görmeden dönmeyin

Notlar:Ohri gölü ve çevresindeki şehirlerle, doğası ve tarihi mekanları ile harika bir yer. Yer gök yeşil ve mavi örtü. Burada en az 5 gün kalıp hem deniz berraklığında sularında serinlemek hem tarihi sokaklarında dolaşmak , hem de milli parka çıkıp gölleri izlemek gerek. Bizden bu kadar istikamet Arnavutluk #struga #ohrid