Kjærlighet i Paris: Alice Finot Setter Europeisk Rekord og Frir til Kjæresten Etter Fantastisk Steeplechase

Rianwijaya
2 min readAug 8, 2024

--

Den 6. august gjorde den franske friidrettsutøveren Alice Finot noe helt spesielt etter sitt imponerende løp på Olympiastadion i Paris. Den 33 år gamle førstegangsdeltakeren i OL fullførte på en sterk fjerdeplass i kvinnenes 3 000 meter hinderløp, kun tre sekunder fra en plass på pallen. Men det var ikke bare hennes plassering som vekket oppmerksomhet; Finot satte også ny europeisk rekord med den imponerende tiden 8:58,67.

Denne rekorden var ikke bare en milepæl i hennes karriere, men også en symbolsk milepæl for henne personlig. Før løpet hadde Finot bestemt seg for at hvis hun klarte å løpe under ni minutter, ville hun gjøre noe helt spesielt.

“Jeg sa til meg selv at hvis jeg løp under ni minutter, og siden ni er mitt lykketall og vi har vært sammen i ni år, så ville jeg fri,” fortalte Finot.

Og tro mot sitt ord, like etter løpet gikk Finot ned på ett kne på banen og fridde til sin kjæreste, den spanske triatleten Bruno Martinez Bargiela. Dette var imidlertid ikke et vanlig frieri — hun brukte en spesiell pin som hun hadde båret under løpet, inngravert med ordene “Love is in Paris.”

Bargiela, rørt til tårer, sa ja med det samme, og mens publikum jublet, festet Finot pinnen på skjorten hans som en symbolsk ring og forseglet kjærligheten deres midt i Lysets by.

“Jeg liker ikke å gjøre ting som alle andre,” sa Finot senere med et smil. “Siden han ikke hadde gjort det ennå, tenkte jeg at kanskje det var opp til meg.”

Denne romantiske gesten var langt fra enestående under OL. Pablo Simonet, en spiller på det argentinske herrelandslaget i håndball, fridde til hockeyspilleren Maria Campoy i OL-landsbyen, og badmintonspilleren Huang Yaqiong opplevde en lignende overraskelse da kjæresten fridde rett etter at hun vant gullmedaljen.

Som Finots pin så vakkert uttrykker, kjærligheten blomstrer definitivt i Paris.

#Paris2024 #KjærlighetPåBanen #OlympiskeLeker

--

--