29/04–05/05/2024 — tydzień#5

ronin_trenuje
3 min readMay 6, 2024

--

Piąty tydzień wyzwania, w szczególności trudny i podatny na kompromisy. Tydzień który zdominowała majówka, a jak majówka to wiadomo, spotkania, grille, kiełbasa, karkówka i piwo. Ostatecznie postanowiłem by ten tydzień stał się tygodniem regeneracji. Jakie były tego efekty? W sumie zadowalające, może nie w aspekcie wagi, bo tu pojawił się statystycznie zastój, a w praktyce dzień po dniu waga wzrosła. Z drugiej strony, duży krok w poprawie wydolności i osiągnięty cel w wyniku na 5km! Ale po kolei.

AKTYWNOŚCI

Wyraźnie mniej zarejestrowanych aktywności, chociaż biegania nie odpuściłem. 38.06 km, 8:39:00, 3941 kalorii.

BIEGANIE (3 aktywności, 22.82 km, 2:50:57, 2175 kalorii)

Nie odpuściłem biegania, na wyjeździe zrealizowałem kompletny plan tygodniowy. Podczas ostatniego treningu podjąłem próbę wykonania planu zejścia z czasem poniżej 30 minut na dystansie 5 km, no i się udało. Zarejestrowany wynik 29:45 pozwolił na odhaczenie postawionego celu.

Aktualnie treningi przewidziane na 13 tygodni mógłbym zakończyć, ale nie będę tego robił. Postanowiłem raz na jakiś czas wykonać próbę szybkościową i podnosić relatywnie cel na cyklu treningowym, by ostatecznie podczas kolejnego cyklu wybrać trening na bieg 10 km. Czas jaki wtedy obiorę za cel będzie zależał od stanu wytrenowania. A tu również progres. Pomimo wyniku 44/ml/kg/min, czyli mniej więcej tak jak tydzień temu, zmienił się status z “dostateczny” na “dobry”:

SPACEROWANIE (6 aktywności, 12.74 km, 4:42:27, 1456 kalorii)

ROWEREK WODNY (1 aktywność, 2.50 km, 54:29, 310 kalorii)

Rekreacyjna aktywność, nic specjalnego.

PODSUMOWANIE

Rozpasana majówka, codzienne grille, sporadyczne piwo musiało odcisnąć się na wadze. Od 1 maja generuję systematyczny wzrost uzyskując medianę 102,80 kg. W tym tygodniu jednak jest to tendencja wzrostowa. Tydzień 6 będzie musiał stać pod znakiem większego wysiłku i trzymania diety. Może się okazać że przez trzy tygodnie nie wypracuję wyraźnych zmian w wadze. To była moja świadoma decyzja, najważniejsze że mieszczę się w planie długoterminowym, ale trend został mocno wyhamowany.

--

--