روش های اعزام فوری نیروی کار به قطر

Safiran Iranian Word
4 min readNov 12, 2023

--

قطر، بازار کار

در دهه‌های اخیر، قطر به یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین حوزه‌های کاری خاورمیانه مشهور شده است. وجود فرصت‌های شغلی متنوع، صنایع در حال رشد و اقتصادی روبه‌پیشرفت دست کارفرما را برای جذب هرچه بیشتر نیروی کار خارجی و اعزام فوری نیروی کار، کار در قطر با جای خواب، باز گذاشته و تعداد بالایی کارگران بین‌المللی را به‌سوی قطر روانه کرده است.

در ازای کار مفید کارگران و به‌عنوان حقوق، پاداش و حق‌الزحمه، درصد قابل‌توجهی ریال قطری پرداخت می‌شود. این نکته به علت بالا بودن ارزش ریال قطر، پرسود و قابل‌توجه است.

فعالیت‌های شغلی در قطر، تمامی زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، رسانه‌ای، آموزشی، فروش و بازاریابی را در برمی‌گیرد. به علت تنوع و رشد اقتصادی رو به افزایش قطر، اعزام فوری نیروی کار باوجود اولویت اتباع قطری خللی در برنامه استخدام نیروی بین‌المللی ایجاد نمی‌کند. مهاجران تحت حمایت دولت قطر، دارای قرارداد کاری و حق‌الزحمه بدون پرداخت مالیات هستند.

همین نکته باعث می‌شود بازار کار قطر نسبت به بازارهای کاری اروپایی و آمریکایی خواهان بیشتری داشته و درآمد خالص بیشتری را نصیب کارگر کند.

کارفرمای قطری و پرداخت حقوق

در قبال اعزام فوری نیروی کار، پرداخت حق‌الزحمه در قطر شامل پایه حقوق و مزایای اضافه است. این مزایا شامل مرخصی سالیانه، بیمه، استعلاجی، پاداش و عیدی اعیاد مذهبی و ملی است. ساعات کاری قانونی در قطر، هفته‌ای ۴۰ الی ۴۸ ساعت بوده و با توجه به نیاز کارفرما، اجازه اضافه‌کاری به کارمندان و کارگران داده می‌شود. بااین‌وجود نیروی کار خارجی به هنگام ورود با یک کارفرما قرارداد بسته و حتی‌الامکان از تغییر کارفرما جلوگیری می‌شود.

مگر آنکه طبق قوانین دولت قطر، نامه رضایت از کار از کارفرمای قبلی را گرفته و به شرکت یا سازمان دیگری منتقل گردد. دسته‌ای دیگر از کارفرمایان مبلغ حقوق را مجموعه‌ای از حقوق پایه به ‌اضافه کلیه مزایا و پاداش دانسته و به پرداخت ماهیانه یک مبلغ بسنده می‌کنند.

روش‌های کاریابی در کشور قطر

پیشنهاد کار در قطر یکی از اصلی‌ترین شروط اخذ ویزای کاری به این کشور است؛ بنابراین پیش از اقدام باید از سوی یک کارفرما یا شرکت معتبر قطری دعوت‌نامه‌ای را دریافت کنید. به‌طورکلی روش‌های مختلفی برای کاریابی در قطر وجود دارد که می‌توانند در این زمینه شما را یاری کنند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

آژانس‌های استخدام در قطر

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای دریافت پیشنهاد شغلی از طریق آژانس‌های استخدام در قطر است که امکان ثبت‌نام رایگان را برای داوطلبان فراهم می‌کند. متقاضیان می‌توانند بدون پرداخت هزینه در این آژانس‌ها به ‌صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و متقاضی می‌تواند با توجه ‌به رزومه کاری خود اطلاعیه‌های شغلی جدید را دریافت کند. دریافت اطلاعیه‌ها رایگان بوده و تنها در صورت تأیید کارفرما و استخدام متقاضی هزینه‌ای از کارفرما دریافت می‌شود.

وب‌سایت‌های استخدامی رایگان

وب‌سایت‌های کاریابی نیز یکی دیگر از روش‌های دریافت پیشنهاد کار در قطر محسوب می‌شوند که هزاران شغل را ارائه می‌دهند. استفاده از این وب‌سایت‌ها رایگان بوده و تنها با ثبت یک حساب کاربری، بارگذاری رزومه و تجربه‌های کاری خود، شروع به جستجو و درخواست شغل کنید.

در اغلب وب‌سایت‌ها امکان مشاهده رزومه داوطلبان توسط کارفرمایان وجود داشته و یا داوطلب می‌تواند با مشاهده آگهی‌های استخدام رزومه خود را ارسال کند. برای مثال با جستجو عبارات کار در قطر یا شرکت‌ها در قطر در وب‌سایت کاریابی www.linkedin.com شغل‌های متعددی را یافته و بر اساس سوابق و مهارت شغلی، رزومه خود را ارسال کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توانید با دریافت ویزای توریستی به مدت دو هفته در این کشور اقامت داشته و شغل موردنظر خود را به طور مستقیم جستجو کنید. اما این روش بسیار پرهزینه بوده و شانس یافتن شغل بدون داشتن معرف بسیار پایین است. توجه داشته باشید که امکان دریافت پیشنهاد کاری در قطر از طریق مؤسسات مهاجرتی یا حقوقی میسر است، اما پیش از پرداخت هزینه از معتبر بودن این مؤسسات اطمینان حاصل کرده تا در دام مؤسسات سودجو و کلاهبردار قرار نگیرید.

کاریابی در قطر

یکی از دغدغه‌های مهاجران اعزام فوری نیروی کار، یافتن کار با قراردادی مطمئن و امنیت کاری بالاست. استفاده از دفتر مهاجرتی با سابقه کاری درخشان همچون موسسه حقوقی بین‌المللی سفیران، کمک بزرگی به حفظ آرامش مهاجران ایرانی با ویزای کار به قطر کرده و در وقت و هزینه آنان صرفه‌جویی به عمل می‌آورد.

همچنین سفیران ایرانیان این حسن را دارد که بهترین پیشنهاد‌های کاری متناسب با رشته و توانایی‌های فرد را پیشنهاد داده و در شناسایی کارفرماهای قطری خوش‌نام دقت لازم را انجام می‌دهد.

اعزام فوری نیروی کار به قطر با تکیه بر تجارب ارزشمندی که دفتر مهاجرتی و کاریابی موسسه سفیران دارد، دغدغه‌های علاقه‌مندان به مهاجرت و داوطلبان ویزای کاری در قطر را کاهش می‌دهد. با توجه به فرصت‌های شغلی بسیار فراوانی که در این کشور موجود هستند، بهترین گزینه برای مهاجرت، گرفتن پیشنهاد کاری به‌عنوان جاب آفر و به‌تبع آن دریافت ویزای کاری قطر است.

برخی دیگر از روش‌های کاریابی در قطر از این قرار است: آژانس‌های کاریابی در قطر، نمایشگاه‌های تخصصی برگزارشده در قطر، سایت‌های کاریابی آنلاین مانند لینکدین و روزنامه‌های قطری است. البته که برای راستی آزمایی این درخواست‌های کاری، گرفتن مشاوره و تأییدیه صحت از اداره مهاجرت قطر ضروری است.

منبع: سفیران استادی
اعزام فوری نیروی کار به قطر

--

--