Çölde Bir Gece

Ürdün / Wadi Rum 2017 — Gece Uzun pozlama ile Samanyolu Galaksisi

Bol fotoğraflı bir yazı olacak baştan söyleyeyim :) Uzun zamandır planlamaya çalıştığımız Ürdün gezimiz Kuzguncuk’ta bir akşam üzeri netleşti. Aslında işlerimin de yoğun olduğu bir dönemdi ve yorulmuştum. Gidecek durumum yokken Yasir ve Fehim’in zorlamasıyla gelip bir anda biletlerimi aldım :) Şimdi düşünüyorum da iyi ki araya böyle bir gezi sıkıştırmışım yoksa çok şey kaybedecekmişim :) Hayatımda yaşadığım en güzel tecrübelerimden birisi oldu. Açıkcası bu kadar güzel olabileceği düşünmüyordum.

Ürdün’deki ilk programımız bu değildi ama ilk burayı anlatmak istedim. Wadi Mujib’den (Bir sonraki yazı Wadi Mujib) sonra akşam üzeri Wadi Rum’da olmayı planlamıştık ve gün batımı zamanında çöldeydik. Harika bir manzara vardı. Daha önce böyle bir yerde bu saatte bulunmadığım için o anlar bile büyük keyif verdi. Halbuki henüz başındaydık, ilk dakikalar diyebiliriz. Araçla Vadi girişine kadar geldikten sonra aracı orada bıraktık ve bir pikapla çölde yol almaya başladık. bir süre gittikten sonra günbatımını izlemek için durduk. Oradaki kayalıklara tırmanıp manzarayı seyre başladık.

Wadi Rum’da gün batımı
Model — Ahmet Fehim Ayaz

Gün batımından sonra çadırlarımızın olduğu yere gittik ve eşyalarımzı bıraktık. Akşam yemeğini yedikten sonra çaylarımızı alıp dışarı çıktık. Ortaya bir ateş yaktılar. Nedendir bilmiyorum ama neredeyse gece boyunca o ortamda bizden başkası yoktu. Sessizlik ve basitlik.. Bununla birlikte dostlarla sohbet. Yaşantımızdaki karmaşa içersinden bir anda böylesine bir basitliğe çıkmanın verdiği huzur çarpıcıydı. Beni en çok etkileyen de buydu…

Gece bir vakitten sonra burada görünen ışığıda kapatıyorlar ve gökyüzü muhteşem görünüyor. Hayatımda gökyüzünü ve yıldızları hiç böyle görmemiştim.

Süleyman ve Yasir

Gecenin ilerleyen saatlerinde gökyüzünü fotoğraflamak için çadırların bulunduğu yerden uzaklaştım biraz. Harika bir his. Şehrin ışıklarından arınmış bir karanlık, muhteşem bir sessizlik ve cam gibi bir gökyüzü…İnsan gerçekten dinleniyor.

Wadi Rum’da Gece

Sabah olduğunda ise namazdan sonra uyumayıp gün doğumunu izliyoruz..

Sabah

Gün doğumundan sonra da araçla çölde gezintiye çıkartıyorlar. Kum tepelerine falan götürüyorlar. Aslında vaktimiz olsaydı daha fazla gezinti yapabilirdik ama bir kaç saatlik hızlı bir gezintiden sonra çıkıp havalimanına doğru yol çıktık. Bu birkaç saatlik gezintide çektiğim fotoğraflardan birazını paylaşayım. İyi seyirler…

Fehim, Süleyman, Ben, Muhammed Abi ve Yasir (Soldan sağa)
One clap, two clap, three clap, forty?

By clapping more or less, you can signal to us which stories really stand out.