פתיחת סתימות ביוב להרחקת מזיקים

סקורה אחזקות
2 min readJul 24, 2018

--

יכול להיות שפתיחת סתימות בביוב נשמעת לכם גם ככה משימת חובה שאין עליה עוררין, הרי ברגע שיש סתימה הנזקים יכולים להיות חמורים במיוחד. יכול להיות שיש עוד סכנה אחת שתגיע עם הסתימות בביוב, שהיא דווקא זו שתתריע אתכם יותר מכול והם המזיקים. מה הקשר למזיקים?

ממה נוצרת סתימה בביוב?

סתימה בביוב יכולה להיווצר בגלל סיבות רבות ומגוונות. במקרים הכי נדירים יכול להיות שמדובר בשורשים שחדרו לביוב ופשוט סתמו אותו בצורה כמעט מלאה, ובמקרים הנפוצים ביותר מדובר בפסולת ביתית שנכנסה לביוב ופשוט סתמה אותו לאט ובזהירות. יש מצבים אחרים שיכולים להיגרם בהם סתימות בגלל גופות של חיות מתות, כמו למשל עכברים ואפילו חתולים שנסחפו לתעלות הניקוז, ויש סתימות שנוצרות בגלל פסולת שומנית שנשפכת אל הביוב, בעיקר ממסעדות וממפעלים. בכל מקרה יש נזקים רבים לסביבה כאשר אחד מהם הוא הופעת מזיקים. מאיפה הם מגיעים ומדוע?

הקשר בין מזיקים לסתימות בביוב

· אולי לא ידעתם אז זה הזמן לספר לכם, בביוב יש מזיקים בכל מקרה. הסיכוי שתיכנסו למערכת ביוב כלשהי ולא תראו שם תיקנים נמוך מאוד, גם בגלל שהתיקנים מוצאים שם מחסה וגם בגלל שיש להם שם אוכל כמו חרקים קטנים יותר. בסופו של דבר הביוב הוא הרי הפסולת של כולנו ובפסולת הזו הם יכולים למצוא את הצרכים שלהם כדי לשרוד.

· הבעיה מתחילה כאשר המערכת סתומה. ברגע שיש סתימה בביוב, המים שצריכים לזרום דרך אותו קטע צינור לא יצליחו לבצע זאת, לעתים לא בכלל ולעתים לא בצורה מושלמת. מה המים יעשו? לפי חוקי הפיזיקה הם ייצאו ממקום אחר ושם תהיה הצפה. כך למעשה מי הביוב ייצאו החוצה ויעלו על גדות הביוב, ואז המזיקים יגיעו מכל קצוות השכונה לאכול.

מה הפתרון?

הפתרון היחיד לבעיה הוא פתיחת סתימות ביוב. הסתימה שנוצרה במקום חייבת להיפתח כמה שיותר מהר אם אתם לא רוצים שהשכונה שלכם תהפוך להיות מקום מזוהם עם תיקנים וחיפושיות שיגיעו לאכול מהצואה ומהפסולת שהייתה בתוך הביוב. קריאה לצוות ביובית לצורך פתיחת סתימות מהירה, לרוב על ידי שאיבת ביוב, היא הפעולה היחידה שתוכל לתפעל את המאורע כמה שיותר מהר ובצורה מקצועית ומושלמת.

--

--