Android İşletim Sistemi (Cebimizdeki Teknoloji) Nedir Nasıl Çalışır

Samet Can
3 min readNov 6, 2023

--

Mobil teknoloji dünyasında, Android işletim sistemi, günümüzün en popüler ve yaygın olarak kullanılan mobil işletim sistemlerinden biri haline geldi. Google tarafından geliştirilen Android, dünya genelinde birçok akıllı telefon ve tablet cihazında bulunuyor. Android’in bu büyük başarısı, çok sayıda üretici tarafından kullanılabilmesi, açık kaynak kodlu olması ve sürekli olarak geliştiriliyor olmasıyla yakından ilişkilidir.

Peki açık kaynak kodu nedir?

Açık kaynak kodlu, bir yazılımın kaynak kodunun (yazılımın temel bileşenleri ve işleyişi için kullanılan kod) kamuya açık ve herkes tarafından erişilebilir olduğu bir yazılım geliştirme modelini ifade eder. Bu, yazılımın geliştirilmesine ve düzeltilmesine katkıda bulunmak, incelemek, paylaşmak ve dağıtmak için özgür bir şekilde kullanılabilir olduğu anlamına gelir.

Android’in Temelleri

Android işletim sistemi, Linux tabanlı bir işletim sistemidir. Bu, güvenilirlik, güvenlik ve performans açısından avantaj sağlar. Ayrıca Android, Java programlama dili ile geliştirilen uygulamaları çalıştırabilir. Bu da geliştiriciler için daha erişilebilir bir platform sunar.

Nedir bu Linux tabanlı işletim sistemi ?

Linux tabanlı işletim sistemi, Linux çekirdeğini temel alan bir işletim sistemi türüdür. Çekirdek, uygulamaları ve donanımı kontrol eder. Uygulamalar donanım ile doğrudan iletişim kurmazlar. Bunun yerine çekirdeğe giderler. Özetleyecek olursak, uygulamalar çekirdekte çalışır. Çekirdek ise donanımı yönetir. Bir bilgisayar çekirdek olmadan hiçbir işe yaramayan bir alettir.

Açık Kaynak ve Ücretsiz

Android, açık kaynak bir işletim sistemi olduğu için geliştiricilere ve üreticilere büyük bir özgürlük sağlar. Bu, farklı üreticilerin kendi özel sürümlerini oluşturmasına ve cihazlarına özgü deneyimler sunmasına izin verir. Ayrıca, uygulama geliştiricileri için de açık kaynak doğası sayesinde uygulama oluşturmak ve dağıtmak daha kolaydır.

Google Ekosistemi

Android, Google’ın zengin bir ekosistemi ile bütünleşir. Google Play Store, Android kullanıcılarının uygulama, oyun, kitap, film ve müzik gibi içeriklere kolayca erişmelerini sağlar. Ayrıca Google Hesabı entegrasyonu, kullanıcılara verilerini senkronize etme ve yedekleme olanağı sunar.

Güncellemeler ve Geliştirmeler

Android sürekli olarak geliştirilmekte ve yeni sürümlerle güncellenmektedir. Bu, kullanıcılara yeni özellikler, güvenlik iyileştirmeleri ve performans artışları sunar. Android ayrıca, geliştiricilere de yeni araçlar ve API’lar sağlar, bu da daha yenilikçi uygulamaların ortaya çıkmasına olanak tanır.

Çeşitlilik ve Farklı Markalar

Android, birçok farklı üretici tarafından kullanılmaktadır. Samsung, LG, Sony, Xioami, Oppo ve diğer birçok marka, kendi özgün Android sürümlerini geliştirip cihazlarında kullanmaktadır. Bu çeşitlilik, tüketicilere farklı fiyat aralıklarında ve özelliklerde cihazlar seçme olanağı sunar.

Sonuç olarak

Android işletim sistemi, mobil dünyasının belirleyici bir oyuncusu olarak karşımıza çıkıyor. Açık kaynaklı yapısı, çeşitli cihazlarda kullanılabilmesi, güçlü bir ekosistemle bütünleşmesi ve sürekli geliştirilmesi, Android’i mobil cihazların tercih edilen işletim sistemi haline getiriyor. Her türlü kullanıcıya hitap eden farklı cihazları ve uygulamalarıyla Android, mobil teknolojinin geleceğinde de etkili bir rol oynamaya devam edecektir.

--

--