Sama Ada

secebis
1 min readFeb 4, 2024

I am still here, waiting for you to text me either

“Hi fiqa, sorry for the late late reply, i was so busy back then. But i’m here, dah settle semua. I’m back, again.”

Atau

“Hi fiqa, sorry for ignoring you. I just wanted to tell you that I decided to take a step away from you because of few reasons. I’m sorry, have a nice day.”

Sejujurnya aku masih berharap, entah apa yang membuatkan aku terlalu menginginkan diri kau yang satu. Aku berharap supaya kau akan datang semula, and act like nothing happened.

Namun kalau jawapan kau adalah untuk pergi, tak mengapa.

Aku okay. Mungkin sejujurnya aku tidak akan baik baik sahaja, tapi percayalah, aku akan okay. Entah dalam masa beberapa hari, atau mungkin beberapa minggu, mungkin juga beberapa bulan, bahkan aku sebenarnya percaya untuk mengikhlaskan kau akan mengambil masa bertahun.

Entah la, Ammar. Bahagia yang ini susah untuk aku lepaskan macam tu je. Tapi bila digenggam erat, mungkin kau yang akan terluka. Jadinya pilihan aku sama ada bertahan, atau melepaskan.

Dan pilihan kau pula adalah sama ada kembali, atau pergi dengan langkah yang ringan.

Maaf ya, aku tak cukup sempurna :)

Bye bye, sepet saya 🫡

Unlisted

--

--

secebis
0 Followers

I am here for all the untold stories and trying to voice out all those words that keep on roaming in my head.