طراحی سایت چقدر برای یک کسب و کار مهم است؟

shareseo
4 min readJul 10, 2022

طراحی سایت چیست؟
طراحی وب سایت فرآیندی است از جمع آوری ایده های زیبایی شناختی و زیبایی شناختی و کاربرد آنها، هدایت اصول طراحی سایت خاص برای یک هدف خاص.

طراحی وب فرآیند مشابهی از ایجاد به منظور ارائه محتوا در صفحات وب الکترونیکی است که کاربران نهایی می توانند از طریق اینترنت با استفاده از یک مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند.

طراحی وب شامل بسیاری از مهارت ها و رشته های مختلف در طراحی سایت وتولید و نگهداری وب سایت ها می باشد. زمینه های مختلف طراحی وب شامل طراحی گرافیک وب می باشد.

طراحی رابط اصلی، شامل کد استاندارد و نرم افزار اختصاصی، طراحی تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جستجو. اغلب، بسیاری از افراد در تیم هایی طراحی سایت کار می کنند که جنبه های مختلف فرآیند طراحی را پوشش می دهند، اگرچه برخی از طراحان همه آنها را پوشش می دهند.

اصطلاح طراحی وب به طور کلی برای توصیف فرآیند طراحی درگیر در طراحی خارجی (سمت مشتری) یک وب سایت، از جمله نشانه گذاری استفاده می شود. طراحی وب بخشی از مهندسی وب را در زمینه گسترده تر توسعه وب همپوشانی دارد. از طراحان وب انتظار می رود که با دانش کامل از امکانات موجود استفاده کنند.
طراحی وب فرمت ارائه و طراحی گرافیکی صفحات وب سایت است که نشان دهنده محتوا و محتوای آن وب سایت است. طراحی وب، جلوه بصری وب سایت است و اولین قسمت از صفحه وب است که ذهن مخاطب را درگیر می کند.
طراح وب با توجه به هدف سایت و مخاطبان آن، طراحی سای تبا استفاده از عواملی که متناسب با رویکرد سایت است و با استفاده از ذهن خلاق و ذوق هنری خود در استفاده از اندازه ها و اندازه ها، طرحی را ایجاد می کند که در تمامی صفحات وب وحدت ایجاد می کند.

رنگ ها منظره ای تکراری و خسته کننده به بازدید کننده ارائه نکنید. سایت باید از مدل صفحه ثابت استفاده کند تا کاربر هنگام مرور صفحات متوجه شود که همه صفحات در یک سایت قرار دارند.

همه عناصر وب سایت با هم ترکیب می شوند و سایت ها را تشکیل می دهند. اغلب معنای “طراحی” فقط به عنوان یک جنبه بصری درک می شود. در واقع، طراحی وب سایت شامل عناصر انتزاعی تری مانند قابلیت استفاده، ارگونومی، چیدمان، عادات کاربر، منطق ناوبری و سایر مواردی است که استفاده از وب سایت ها را آسان تر می کند و به آسانی یافتن اطلاعات کمک می کند.

گاهی اوقات در تعریف طراحی بر قسمت فنی طراحی وب سایت تاکید می شود. البته، ساخت وب‌سایت مدرن شامل اسکریپت‌های سرور مانند php، asp و cgi است، جنبه بصری وب‌سایت‌ها با HTML و CSS تعریف می‌شود، تجربه کاربر با جاوا اسکریپت پویا و ajax بهبود می‌یابد. با صحبت کردن
در برخورد با افرادی که دانش فنی ضعیفی دارند، به جای صحبت در مورد جزئیات فنی، بر روی احتمالات تمرکز می کنیم، به عنوان مثال، خدمات طراحی وب سایت هر چند وقت یکبار می توانید یک وب سایت را از طریق سیستم مدیریت محتوا به روز کنید و چه ویژگی هایی برای کاربران قابل مشاهده است.

در اصطلاح کلاسیک، طراحی ظاهر بصری یک وب سایت را توصیف می کند. رویکرد سنتی شامل کنتراست، رنگ، تعادل، تاکید، ریتم، سبک عناصر گرافیکی (خطوط، شکل، بافت، رنگ و جهت)، استفاده از آیکون‌ها، بافت پس‌زمینه و فضای کلی طراحی کلی وب‌سایت است.

اجزای طراحی سایت:
طراحی وب از بسیاری از عناصر بصری کلیدی به عنوان انواع طراحی استفاده می کند، مانند:

Layout: این روش گرافیک، تبلیغات و متن را مرتب می کند. در دنیای وب، یک هدف کلیدی کمک به بینندگان برای یافتن اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند، که شامل حفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی طراحی است.

رنگ طراحی سایت: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتری دارد. این می تواند یک طرح ساده سیاه و سفید یا چند رنگ باشد که با استفاده از رنگ های وب مناسب، شخصیت یا برند یک سازمان را منتقل می کند.

گرافیک: گرافیک می تواند شامل لوگو، عکس، ویدئو یا آیکون باشد که همگی طراحی وب را بهبود می بخشند. برای سهولت استفاده از سایت باید در جای مناسبی قرار گیرند و با رنگ و محتوای صفحه وب کار کنند البته به شرطی که سایت را بیش از حد بارگذاری نکنند.

فونت: استفاده از فونت های مختلف می تواند طراحی وب سایت را بهبود بخشد. اکثر مرورگرهای وب فقط می توانند تعداد معینی از فونت ها را بخوانند که به عنوان “فونت های ایمن وب” شناخته می شوند، بنابراین طراح شما معمولاً در این گروه قابل قبول کار می کند.

محتوا: بخش محتوا و طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس می توانند با همکاری یکدیگر پیام سایت را از طریق تصاویر و متن بیشتر منتقل کنند. متن نوشته شده باید همیشه مرتبط و مفید باشد تا خواننده را سردرگم نکند و خوراک علمی را مطابق میل او در سایت قرار دهد. محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و اندازه مناسبی داشته باشد و شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.

طراحی سایت کاربر پسند:
علاوه بر عناصر اولیه طراحی وب که باعث زیبایی و جذابیت یک سایت می شود، یک سایت باید همیشه کاربر نهایی را در نظر بگیرد. با توجه به عوامل طراحی سایت، راحتی کاربر می تواند

--

--